Det har inte larmat för nåt sen jag särade på kablarna i eftermiddags iaf. Men är väl för tidigt att säga att det var problemet än på någon dag. Så som Stefan S gjort hade jag tänkt med. (Är det ett gammalt hederligt tele jack?)
Vid en sån dragning är det ju inte lätt att hålla isär sladdarna.
 
jordraketen skrev:
Det har inte larmat för nåt sen jag särade på kablarna i eftermiddags iaf. Men är väl för tidigt att säga att det var problemet än på någon dag. Så som Stefan S gjort hade jag tänkt med. (Är det ett gammalt hederligt tele jack?)
Vid en sån dragning är det ju inte lätt att hålla isär sladdarna.
Japp det är det
Har inte haft ett problem med nånting sen jag fixade kontakten, dessutom går inte kablarna tilll stationen enl hq rekommendationer då klipparen knuffade huset vid klippning

Edit:
Såhär är det dragit och inte ett problem

https://www.dropbox.com/s/zdeqkxkkp3uve6f/2017-05-01 18.35.46.png?dl=0
 
Redigerat:
Shiraz skrev:
Såg att man kan köpa 420 för samma peng som 315, vinner man något på att gå på 315/420 istället för 310? Har ca 1000m2 tomt med ca 800m2 platt okomplicerad gräsmatta, är uppgradera onödigt?
Steget upp till 315 är ingen mening med i ditt fall men en 420 kan man ju motivera med lite kortare klipptider och dom något större bakhjulen som klarar mer lutning och ojämnheter. Men om det är värt prisskillnaden vet du nog bara själv.
 
Stefan Severin skrev:
Kablarna går i en bunt till stationen bredvid laddstationen.
Till kontakten går höger begränsningsslingan under plattan till kontakten
Smart med telejack! Men jag hade nog placerat det bakom laddstationen där sladdarna ansluts istället för att minimera längden där kablarna ligger ihop och få installation mer likt tillverkarens rekommendationer. Men fungerar det så är det kalas. Allt sånt här får man ju testa sig fram med så det är ju bra när man får se hur andra har gjort och som det fungerar för.
 
quick skrev:
Smart med telejack! Men jag hade nog placerat det bakom laddstationen där sladdarna ansluts istället för att minimera längden där kablarna ligger ihop och få installation mer likt tillverkarens rekommendationer. Men fungerar det så är det kalas. Allt sånt här får man ju testa sig fram med så det är ju bra när man får se hur andra har gjort och som det fungerar för.
Anl till att jacket sitter där det sitter är för att det ska vara enkelt att dra ur och sätta i utan knussel
 
Stefan Severin skrev:
Anl till att jacket sitter där det sitter är för att det ska vara enkelt att dra ur och sätta i utan knussel
Ja annars är det ganska meningslöst :) Är inte taket öppningsbart på huset?
 
Ska montera detta så fort jag är säker på vad som spökar för mej. Fördelen med ett rejält kontaktdon är ju tex att det är lättare att förklara för övriga familjen hur dom ska agera om det förväntas bli åska.. Ett öppet, trefasigt kontaktdon med både hane och hona synligt, avsedd för fast installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
quick skrev:
Ja annars är det ganska meningslöst :) Är inte taket öppningsbart på huset?
Klart det är men detta är ännu smidigare
 
Trädgården är helt platt. Tänkte att gångtiden blir kortare och därmed slitaget mindre.... men jag vinner inte något från 310 då. Har försökt hitta någon information men jag har inte hittat något som kan säga att det är värt det. Möjligen 420s större klippbredd...
 
Shiraz skrev:
Trädgården är helt platt. Tänkte att gångtiden blir kortare och därmed slitaget mindre.... men jag vinner inte något från 310 då. Har försökt hitta någon information men jag har inte hittat något som kan säga att det är värt det. Möjligen 420s större klippbredd...
Skillnader mellan 310 och 420

Punktklippning 420
Elektriskt höjdjustering 420 bra om man har connect
35 min längre klipptid på en laddning 420
2 dB tystare 420
420 klarar 1200m2 mer vilket spar på maskinen om den installeras på en mindre matta då den inte behöver gå många timmar /dag
 
Vad är punktklippning? Har man nytta av vädertimer?
 
Också nyfiken på valet mellan 420/310. Min gräsmatta är c:a 1000kvm. 310 verkar ju klara 1000kvm inklusive 6 timmars "vilotid" så det är ju inte så stor skillnad i klipphastighet ändå?

Vädertimer? Har dom funktion som gör att man kan skippa gräsklippning när det regnar? Det är ju när gräset är blött som gräsklipparen blir gräsligt smutsig.
 
Vädertimer bygger på att klipparen mäter vridmotståndet i klippskivan och på så sätt kan avgöra om gräset är långt och behöver klippas mer frekvent eller om det är kort och klippningen kan anstå någon dag.
 
Så man måste fortfarande manuellt stänga av gräsklipparen när det regnar om man vill hålla den ren. Kan Worx fått patent på regnsensorn? ;)
 
Klipparna är byggda för att kunna användas i regn. Plastkåpan på en klippare är inte som lacken på en bil. Regn har ingen påverkan, däremot fastnar det blöta gräset på undersidan, men faller av när det har torkat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.