I så fall låter det ok.

Då är det tomtpriset som avgör.
 
Allt skulle ingå, det skulle inte tillkomma någonting. Allt färdigt förutom utvändig målning :D. Med hans standard, vilken den nu är. Vi vill ju ha fullhöjd i köket och hans standard kanske är kontinentalhöjd. Vi vill gärna ha en braskamin. Så givetvis ligger inte extra tillval med i priset.
Nu ska vi ringa nästa vecka å boka nytt möte där vi just ska gå igenom diverse sådant. Vi vill ligga i startgroparna när allt är klart.  ;D

Vilket markarbete menar du? Det innan bottenplatttan ska gjutas? För det måste ju ingå...

Jag har också prata med Annika och givit henne vårt telenummer.  Tomt 32 har vi bokat. Tydligen fler som ringt henne igår och bokat tomter/tomt
 
Solana: Jag har för mig att takhöjden på BV är 2.60m och ÖV 2.40 m,när det gäller markarbete under plattan så ingår alltid det i hans priser.

Det Annica syftade på igår var våra kompisar som bytte tomt efter vårt besök i Söndags..

Lycka till med planerandet ;D
 
Menar du att han bygger takhöjd 260 på BV?

Att planera är ju halva resan som jag brukar säga  ;D.
Saken är ju den att man måste lägga ner en hel del tankeverksamhet, för det blir ju svårare och ändra på stora saker senare. Nu vet jag att med Kjell-Åke går det att ändra mest hela tiden, men det är skönt att inte "störa" för mkt när allt väl är igång. Det gäller alltså att tänka efter före. :-/

Vi bytte också tomt efter vårt första besök där uppe. :)
 
Nu stressar ni mig :)

Alltså tar ni inte tomt via Kjell-Åke utan via Annika?
Spelar det ngn roll tror ni?

Jag vill bara ha ett pris nu på tomterna så man kan börja. Efter allt det ni har sagt så låter det ok.

2.60i höjd låter standard tycker jag.

 
Trodde 240 va standard  :-/. Vi har bokat genom Kjell-Åke, men jag ringde Annika och å gav henne vårt telenummer, hon sa att det är dom som säljer tomterna men Kjell-Åke kan också "sälja". Ja man blir stressad... har ni kikat ännu där uppe på "världens tak"? Det går hyfsat att se var tomterna är  :D
 
Imorgon är det besöksdags. Hittils fått höra bara positivt om området & att det är plant där uppe.
Skall bli kul att se hur det ser ut. Efter det blir det boka tomt & höra med han igen med fler detaljer gällande hus.
 
Spännande, låt oss höra hur det går och gärna vilken tomt ni bestämmer er för. Alltid kul ju ;D.
 
Japp...vi avvaktar gällande tomt. Fanns massa bra tomter ju & frågan är vad priset blir så det är onödigt att boka nu när tomterna inte finns.

Men det kan bli att det blir för dyrt med...känns inte som att 2.8 räcker ens. Nåja..gott om tid att fundera & massa kan hända innan det är dags.
 
Fredstu jag skickar ett direktmeddelande
 
lyfter tråden så Fredstu ser att han har ett meddelande!
 
Då var man på G!

Såg att smålandsvillan annonserar i BT. Har varit i kontakt med dom & man kan bygga Myresjöhus med.

Nu måste man ordna mer info & priser...
 
De summor som tillkommer är dessa, så här långt som jag hunnit ta reda på det. El och VA ska befinna sig i tomtpriset.

Priser på bygglovet är:
Planavg 12936
bygganmälan 4851
bygglov 3927
nybyggnadskarta 4356
utstakning 4290

Lagfart enligt SEB 1.5 % av tomtpriset Lösen 825kr
Pantbrev 2.5% av lånesumman
 
Undra hur snabbt/när man kan söka bygglov? Så fort man har tomt/fastighetsbetäckningen klar eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.