Inte samma som jag har ser jag nu.
 
knipo skrev:
Slipmaskin från Lidl, 199kr.
Kan detta vara något för enklare slipningar, eller är det bara skit?

[länk]
Jag köpte en sån för att testa... Jag försökte slipa en borr och följde dom synnerligen tydliga instruktionerna, men det tog sån lång tid så jag gav upp. Nästa gång ska jag testa att slå på maskinen...


Bild på en instruktionsmanual med markerad text som säger "Switch the device off and grind the drill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
Alltid lika roligt när de får med såna stavfel, fast allra bäst är de manualer där de kört från kinesiska till engelska via google eller nån annan översättare rätt av och sen bara tryckt den texten i instruktionsboken. Har ett par sådana liggande, det räcker man läser två eller tre rader sen är det bara att skratta åt dårskapen och lägga instruktionsboken till pappersåtervinningen.
 
Då jag faktiskt köpt ett par skruvdragare tidigare på Lidl som jag varit nöjd med kunde jag inte låta bli att köpa deras batteriskruvdragare med "slagfunktion". Skall testa den på lite diverse material under veckan och se om den håller måttet till mindre jobb.
 
Kände på den idag(20v), bra fart i maskinen och kändes ganska robust. Bättre kvalitetskänsla än Ryobi iallafall
 
Har ett par äldre i samma storlek fast utan slagfunktion som funkat utmärkt. Det roliga är att en är 18v och den andra 20v.Då batterierna vad identiska gällande mått och kontakt så testade jag att byta batteri mellan maskinerna och det gick utmärkt, ingen skillnad på kraft eller varvtal. Har hittils inte fått tummen loss och mäta batterispänning, men jag misstänker att det är samma antal celler och volttal men att man i marknadssyfte lanserat en högre siffra.
 
ullberg
det är väl 18v nominal / 20v max "skillnaden" (dvs ingen skillnad) som exv. DeWalt kör med - ett 20v max verktyg i USA är ett 18v här i europa. (se exv här el här)

Men jag hade fått för mig att det fanns en lag i europa som gjorde att vi var tvungna att köra nominell spänning, vilket verkar lite konstigt om du köpt 20v på Lidl...
 
Verkar som de ändrat något nyligen. Tror Bosch också börjat marknadsföra vissa som 20v.
 
Förmodligen var den gamla märkningen bättre för oss konsumenter eftersom den mer speglar ett verkligt förhållande, men som vanligt har en branchlobby lyckat driva igenom sina krav på otydlig marknadsföring...
 
F
useless skrev:
Förmodligen var den gamla märkningen bättre för oss konsumenter eftersom den mer speglar ett verkligt förhållande, men som vanligt har en branchlobby lyckat driva igenom sina krav på otydlig marknadsföring...
Framför allt så är det olyckligt att märkningen inte är konsekvent mellan märken eller årsmodeller är konsekvent. Jag kanske e mossig men det gamla funkade bra för mig.
 
Inga tum hylsor i den förstår jag?
 
Japansåg 99.90kr
 
ullberg
Martin321 Martin321 skrev:
[länk] har denna sats avhandlats i tråden? Läser bara om en mindre sats i början, någon som vet om det är något att ha? Mycket delar!
Jag köpte den, har inte provat men tänkte vid tillfälle jämföra med de Kamaza, Stanley och biltemasatser jag har i övrigt. Om det är något kring innehållet som efterfrågas kan jag givetvis kolla. Och nej, inget tum (utöver de som råkar sammanfalla inom toleransen)

/U
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.