10 462 läst · 58 svar
10k läst
58 svar
Letar snygg och bra kamin
Sida 1 av 4
Det finns ovanligt många fula kaminer har jag märkt :-/ men jag vill ha en snygg o bra.
Jag gillar Tulikivis Kiisa, någorlunda. Men det är också den enda.
http://www.tulikivi.se/www/tltuote.nsf/SE2/KIISA?
Förstår att det finns en mängd gamla trådar om ämnet,
men nu kändes det smidigare att själv starta en...förlåt om det nu stör någon :
Visa mig vad Ni valt för kaminer så gläder Ni mitt nertyngda hjärta... :-/
Jag gillar Tulikivis Kiisa, någorlunda. Men det är också den enda.
http://www.tulikivi.se/www/tltuote.nsf/SE2/KIISA?
Förstår att det finns en mängd gamla trådar om ämnet,
men nu kändes det smidigare att själv starta en...förlåt om det nu stör någon :
Visa mig vad Ni valt för kaminer så gläder Ni mitt nertyngda hjärta... :-/
Vi kommer använda den flitigt, sänka värmekostnaderna under vinterhalvåret i kombination med enbart mys! Kamin får det bli då. Kanske en öppen spis i hallen...
Contura måste vara det vanligaste valet i dag.
De är prisvärda o ser bra ut!
Contura 550 fick bäst i test av Råd&Rön som effektivast bland 9 olika kaminer. Den dyraste kaminen PIU värmde sämst.
Tycker Ni att Contura 680 är snyggare än t ex Tulikivi Kiisa? (Utan att jämföra pris)
Conturan är nog mer lättplacerad, Kiisa ser kanske ut lite som en likugn.. men jag gillar material o form.
Borde finnas fler stilar att välja på. Vissa ser ut som plastiga kaffeautomater, håll med om det?! :-/
De är prisvärda o ser bra ut!
Contura 550 fick bäst i test av Råd&Rön som effektivast bland 9 olika kaminer. Den dyraste kaminen PIU värmde sämst.
Tycker Ni att Contura 680 är snyggare än t ex Tulikivi Kiisa? (Utan att jämföra pris)
Conturan är nog mer lättplacerad, Kiisa ser kanske ut lite som en likugn.. men jag gillar material o form.
Borde finnas fler stilar att välja på. Vissa ser ut som plastiga kaffeautomater, håll med om det?! :-/
.....nu när du säger det så..... minns jag attMatildaSofia skrev:
en annan forumist har liknat täljstenskaminer med gravstenar.....
..... vilka associationer kan man få
Själv skulle jag välja en murspis med gjutjärnsinsats därför att den liknar mest sej själv .
gaia
Någon som vet vad Tulikivis Kiisa ligger på i pris?
Väntar på offert från hemsidan, segt .
Väntar på offert från hemsidan, segt .