Manganbangan skrev:
Varför gjorde man inte klart innan ungarna kom? 😆
För att man trodde man hade mycket att göra då också, vilket man nu inser var en grav missuppfattning.
 
  • Gilla
varmkorv och 5 till
  • Laddar…
Känner igen den insikten. Allt i renoveringsväg går löjligt långsamt eller innebär gräl av en annan värld för att man tummar på sömn och relation för att få klart saker i tid (galet dålig kombination).
 
Jag har reglat upp en vägg och satt dit osb. Frugan har börjat måla :)

En uppreglad vägg med OSB-skivor bakom en halvt monterad vit garderob i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggmålning av ett träd utan löv på en inomhusvägg i en renoverad del av ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Tapetserat i vardagsrummet, sen åkte ja på städtjänst av frugan.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
El, el, el

Rivit upp isoleringen på vinden och snyggat till elrörsdragning där, satt nya dosor och trådat om halva övervåningen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Har pratat lite med mitt hus om att vi snart kommer börja kissa på lite nya oväntade ställen i huset och hoppas att det är ok i utbyte mot att jag gör lite fint i källaren....

Sovande brun valp som hålls varsamt i en persons händer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 20 till
  • Laddar…
För en dags skull INGET med huset. Tog mig en välbehövlig 15km löprunda på isvägarna. 🏃 kom dock hem med fler idéer på vad som kan göras..
 
Petat in rör i centralen, isolerat och plastat.

Renoverad vägg med ny isolering, plast och diverse genomförda kablar och rör i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Har pratat lite med mitt hus om att vi snart kommer börja kissa på lite nya oväntade ställen i huset och hoppas att det är ok...
Sicken söt liten griskulting!
Hur gammal är han/hon, och vad heter den?
 
5 veckor just nu, så det dröjer 3 veckor till innan Vera heter Vera och får komma hem hit!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
S
Ny målad panel vid källardörr, stegar och renoveringsmaterial synliga, förberedelse för dörrbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jobbar mig upp från källaren. Målat panelen vid källardörren inför dörrbyte till en äldre dörr.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Hämtat ännu mer elprylar till köket. I morgon är familjen utkörd och jag ska spetta upp betongbjälklaget bakom elcentralerna och försöka få fram ett drygt halvdussin flexrör. Önska mig lycka till :)
En av fem genom bjälklaget (y) Det finns hopp! :)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
mexitegel skrev:
En av fem genom bjälklaget (y) Det finns hopp! :)
Jag hade lättare med bara en gipsskiva imellan :)

Idag fortsatte jag med att fästa plasten på insidan med temporära brädbitar mot syllen för att minska draget av kalluft in tills gipsen kommer upp på väggarna och klämmer fast, eller om jag tejpar nertill med.

Förberett lite för nästa steg ...
Trämallar med utsågade hål för installation av takspottar, placerade på en verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Påbörjat "ordning och reda" i snickarboa. Först ut blev lite konsoler till virkesförvaringen. Blir nog två rader till.

Nybyggda träkonsoler monterade på vägg för virkesförvaring i en snickarboa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte idag men i söndags så hängde jag upp en spegel i gymmet för att kunna beundra den vackra utsikten lite lättare. :p

Det är en hyfsat rejäl spegel på 160x200 cm som är limmad på ett litet regelverk med golvspån närmast spegeln. Jag hade tur och hittade den på second hand för någon månad sedan för ynka 500kr så det var svårt att låta bli då.

Den skarpögde ser att det är några taffliga borrhål högst upp på höger sida. Väggen är gjord av tegel och precis bredvid spegel är en skarv mellan två stenar så borren började bra i stenen men gled snart åt sidan och in i fogen. På tredje försöket gick det till slut bra...
Så småningom ska jag täcka den nakna regeln som man ser på kanten med en vit list eller liknande för att få det hela lite snyggare men det dröjer nog en evighet eller två.
Gym med stora speglar på väggen, borrhål synliga, ställning med hantlar och en pall i ett rum med litet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.