Har ni nån länk till dessa kilar på aliexpress?
 
Så lång tid tog det inte. 3v hade jag mina på.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tokslut skrev:
Jag knäckte också en ~2ton sten med 20mm, och 5-6 borrar för att hålla nere tempen på dom.

Men köpte en ~6kg slägga, den på bilden va för liten
Håller med er. Funkar jättebra. Testade snigeldynamiten innan vilket var svårt och så fick man vänta. Bra tips att ha flera borr., gärna av bättre kvalité. Bästa tipset jag kan ge är att alltid spara en borr om stenen inte spricker som man vill så man kan rädda dem andra kilarna.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Så det är helt OK kvalitet på dessa Kina spräckkilar alltså?
 
Köpte ett CK17 TIG handtag med superflexkabel, jag tänkte skaffa ett CK20 (vattenkyld) men jag känner på mig det kommer ta en evighet innan jag får tummen ur och får en kylare färdigställd och jag orkar inte vänta. Detta är ju den vanligaste modellen som de flesta klarar sig utmärkt med ändå.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nu har den äntligen dykt upp, en efterlängtad kompis:

Bosch dammsugare i en byggarbetsmiljö med stegar och oskyddade väggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Unnade mig en verktygsväska och lite mejslar från Wera. Sjukt fina skruvmejslar :D


Verktygsväska med orange detaljer fylld med Wera skruvmejslar med rödgula handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 2 till
  • Laddar…
Dags för filter för vissa trådar?

Först 16 par handskar på väg och så blev det en GTA 3800 på hemvägen. 1840:- hos Beijer med villaägarnas 10%. Precis att min Makita 1016L får plats på fästena.
Bosch GTA 3800 Professional sågbord med en kap- och geringssåg monterad ovanpå, på ett blått mattgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Och snart inser du det olämpliga i att skända GTA't på detta vis och uppgraderar sågen också.....
 
  • Gilla
trattalask och 1 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Och snart inser du det olämpliga i att skända GTA't på detta vis och uppgraderar sågen också.....
Näru, finns gränser för hur mycket blått (eller svart/grönt) det får komma in i samlingen. Bara plocka pärlorna räcker. Dessutom bör GTA'n uppskatta att få bära upp en riktig såg ...
 
  • Gilla
Mickebandsåg och 1 till
  • Laddar…
FreQa skrev:
Håller med er. Funkar jättebra. Testade snigeldynamiten innan vilket var svårt och så fick man vänta. Bra tips att ha flera borr., gärna av bättre kvalité. Bästa tipset jag kan ge är att alltid spara en borr om stenen inte spricker som man vill så man kan rädda dem andra kilarna.
Menar ju spara en kil!
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Sista chansen att köpa en skruvdragare som tillverkats i Europa. Fein lär vara uppköpt av Milwaukee. Nästa generation kommer vara gjord i Kina.
Fein skruvdragare och Multimaster med laddare på träunderlag, europeisk tillverkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Multimastern fick jag på köpet.

Mvh Findus
 
findus42 skrev:
Sista chansen att köpa en skruvdragare som tillverkats i Europa. Fein lär vara uppköpt av Milwaukee. Nästa generation kommer vara gjord i Kina.
[bild]

Multimastern fick jag på köpet.

Mvh Findus
Är inte Festools dragare är "Made in Germany"?
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.