Det är bara för att du kör gamla system Nexa som det fungerar för dig. Zwave i bridge strular.... Hade en bridge förut o hade både zwave o system Nexa o system Nexa funkade klockrent men zwave va strul hela tiden med så de vart att lämna tillbaka. Nu är det Vera plus som gäller gärning o den funkar utan strul ...
 
matteburk skrev:
Det är bara för att du kör gamla system Nexa som det fungerar för dig. Zwave i bridge strular.... Hade en bridge förut o hade både zwave o system Nexa o system Nexa funkade klockrent men zwave va strul hela tiden med så de vart att lämna tillbaka. Nu är det Vera plus som gäller gärning o den funkar utan strul ...
Måste ändå säga att Bridgen får lite mer stryk än den förtjänar här, märk väl att jag inte säger att den är toppen men inte så dålig som man kan få känslan av här. Jag har 5 olika z-wave enheter som alla funkar bra.
Bara en av de fem enheterna har en brist i att en av dess 4 funktioner inte fungerar ännu.

Räckvidden på den z-wave-sensor jag har är dessutom bättre än någon 433-enhet jag testat.

Märk väl att Android-appen är helt kass i fråga om mer än att styra enheter, jobba med scenarior och schemaläggningar. Om man har en IOS-enhet att styra med så är appen faktiskt rätt bra. Givetvis saknas lite funktioner men det mesta går att göra.
 
Någon vänlig själ med IOS-enhet som kan lägga upp skärmdumpar på sidan i appen som visar kompatibla enheter?
 
Skärmdump av en kompatibilitetslista för smart hem-utrustning med olika sensorer och brytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av kompatibilitetslista för smarta hem-enheter med diverse sensorer och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en kompatibilitetslista för smarta hem-enheter med rubriker som 'Delvis kompatibla' och 'Ej kompatibla'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
TeroM skrev:
bilder
Tusen tack!
 
Kändes inte som den stämde med det i appen så jag ville ha den från appen.
 
Bytte från Tellstick till Nexa Bridge och har haft problem med räckvidden men har fått byta till en Bridge+ och nu fungerar det bra. Hade sedan Tellstick tiden 10st Nexa brytare och kompletterade med 4st Schneider Connect z-wave brytare och hade inga problem att matcha z-wave pluggarna till Bridge.
 
P
Jag tröttnade förra veckan och krävde att få häva köpet av Bridgen. Köpte en Vera plus i stället och den har inte missat att tända/släcka en enda gång sedan jag installerade den!
 
  • Gilla
Mick3 och 2 till
  • Laddar…
Lite nya prylar testade.
Fibaro dörrsensor funkar inte.
Tellus dörrsensor funkar fint. Finns dessutom på Jula vilket är smidigt.

Alltså tvärtemot det som visas i bilderna ovan.
 
Någon som testat att para med Schneider Connect?
 
Jag har 4st Schneider Connect "uttags pluggar" som jag styr med Bridgen
 
Hej,

Nån som vet hur man resetar temperaturgrafen alternativt exporterar värdena?

Då kylen inte frostar av sig själv längre och vi inte tycker det är värt att punga ut med 7-8 papp på en ny likadan, som varken är snyggare eller bättre, har jag satt timer som slår av kylen 1 timme varje natt för att försöka frosta av den på det sättet. Skulle dock vilja kolla av hur tempen påverkas.

//Lasse
 
En fråga till: Har era ställt om sig till sommartid? Min har det då inte, då "skymnings" tiden kom en timme för tidigt.... dvs tände medan det var ordentligt ljust....
 
Vill minnas att det dröjde ett dygn innan det fixade till sig i höstas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.