Chrissofsweden skrev:
Jag kan definitivt göra knivar istället om du har fin masur i överflöd :) Sälja? Skicka ett PM i sånna fall :)
Har lite över om det är intressant, sälja, nej!
Masur, flam, kvistskott, björk, ek, bok, al, asp, körsbär som ligger på rötning (vill ha blånad i den), apelvirke..... vilken dimension vill du ha?
PM-a mig vilken dimension, träslag, så tar jag med mig nästa vända jag åker mot Falun....
Mvh P-A
 
Idag blev det produktion av "blast gates". Blev inte klar så jag bjuder på en när-limmet-torkar-bild ;) Egen design, men som med mycket annat var jag varken unik eller först! :)


Olika trädelar av "blast gates" under tillverkning, utspridda för torkning av lim, med en limtub.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
"Kopiering är den högsta formen av smicker!"

Ser jättebra ut och definitivt något jag kanske kopierar själv.

//Ronnie
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Limmat lite på garderobsbygget, går saaakta framåt.
 
Garderob? Är också igång med ett sånt projekt...bilder?
 
badtastex skrev:
Garderob? Är också igång med ett sånt projekt...bilder?
+1 (håller också på...eller ja...sidorstyckena sågades i oktober och ligger och väntar på bättre tider..
 
heos
Frustrator skrev:
+1 (håller också på...eller ja...sidorstyckena sågades i oktober och ligger och väntar på bättre tider..
Ja, garderober verkar ta sin lilla tid :surprised: Har fått till stommarna och de blev klara i helgen (började såga till under julledigheten). Så nu återstår det "bara" att sätta det i våg och skruvas ihop. Sen lådor och dörrar. Det blir kanske en annan helg :)

Omonterade vita garderobsstommar i olika storlekar placerade mot en snedvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blast gates klara!
Då var det bara resten kvar nudå... :)

Rad av hemmagjorda trä blast gates för dammavskiljning i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provade även lite "power carving" med rasp på vinkelslipen. Riktigt roligt och frugan blev glad för presenten. (Jag vet en vecka för tidigt men det var ju iaf i god tid!)


Träsnidade hjärta med 3D-effekt på ett golv bredvid "Made by Magnus"-stämpel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
Har du gjort en cykelsadel ;) (y)
 
  • Gilla
VillaAnna och 2 till
  • Laddar…
Haha, ja det liknar det ju faktiskt. :)
 
badtastex skrev:
Garderob? Är också igång med ett sånt projekt...bilder?
Det kommer vad det lider, sitter på ett hotellrum några kvällar nu så det blir inget byggande...
 
Fortsatt den utstakade vägen mot min första sågfilning. Idag en sågfilningsklämma som gör att sågen sitter bra och på lagom höjd för att se vad man sysslar med.

Allt byggt av skrot/saker från bra att ha högen. Designen snodd härifrån fast satta spännvredet på baksidan så det inte ska va ivägen http://www.txheritage.net/sawvise


Hemmagjord sågfilningsklämma av trä på en arbetsbänk, designad för ergonomisk sågfilning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handgjord sågfilningsklämma av trä på en arbetsbänk med spännvredet på baksidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord sågfilningsklämma av trä fäst i arbetsbänk med spännvred bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handgjord sågfilningsklämma av trä med en säkrad såg, på en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Seglartokig och 10 till
  • Laddar…
Very najs indeed! (y)
 
Produktutveckling. Läser man i länken jag postade så ska man hålla isär front o bak när man trär in sågen. Det fann jag omgående vara en operation som krävde ca 3 händer så nu har klämman försetts med en tryckfjäder som gör det hela betydligt enklare.

Klämma med tryckfjäder mellan två träbitar för enklare användning av såg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VillaAnna och 3 till
  • Laddar…
Verkstad med metallplåtar, slipverktyg, värmare, sprayflaska, kablar och trästöd. Arbetsyta för metallbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror att jag valt den hårda vägen när färgen ska bort på min stora ejca bandsåg. Ska tas ner till metall, slipas till en snygg borstad yta samt klarlackas.

Sedan har jag en kompis jag ska tigga lite egendesignade ejca vinylklistermärken. :)
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.