Fortsatt att flytta ut dottern. Trodde man skulle hinna med mer med en mindre i huset men det verkar inte stämma. :x
En vagn lastad med flyttkartonger, möbelpaket och rullar med matta i ett lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
T
Köksrenovering med vita stommarna upphängda och verktyg på arbetsbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi/jag och dottern har flyttat vatten och avlopp och lyckats hänga upp alla stommarna i köket (y)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Monterat nya handtag.

Nyligen installerat dörrhandtag i metall med svart skylt på vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mexitegel skrev:
Planerat inför köksuppgraderingen. Inköpslistan är klar (fasen vad dyrt det blev för en liten uppgradering!) och är så gott som färdig med att planera arbetet;
[bild]
Jag använder mig av en exakt lika planering, det är alltid lättare att fylla i årtalet i efterhand...:rolleyes:
 
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
13th Marine skrev:
Fast ibland hade det varit bra bara för att inse att ens tidsplanering är åt skogen ;)

Jag har fortfarande inte släppt mentalt att jag ska göra vid golvet i garaget under hösten, hösten 2016 dvs.
Och när du nämner det, så tänker ju jag börja inreda övervåningen under hösten 2015. Bra med en påminnelse så jag inte glömmer ... :|
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Tröttnat på att vattenlåset till badrummets handfat kleggar igen med långa hårstrån och annat gottis, hoppas lösa det problemet med att ersätta vattenlåset med Purus PUM

[bild]
3 månader senare är det tvärstopp igen. Ingenting sitter i vattenlåset förstås, men väl i bottenventilen, så nu beställer jag även en bottenventil i PUM-serien.

En ny bottenventil i serien PUM som ska ersätta den befintliga.
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Går det bra för dig? ;)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Äntligen tapetserat! Imorrn ska jag fixa uttagen, städa och möblera!

Ny tapetserad tomrum med släta väggar och trägolv, osatta uttag och taklister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen tapetserat rum med omonterade eluttag och grått laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Går det bra för dig? ;)
Jorå, detta är enligt plan. Förväntade mig att behöva byta bottenventilen också men ville börja med vattenlåset som fanns att köpa över disk.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Gjorde rent avlopp och vattenlås under diskhon.. trodde sambon skulle ta det då jag tenderar "äga" övriga avloppsproblem i huset... Men jag gick bet.
Det sjukaste och enda jag hittade i själva vattenlåset var en fästplugg till Ikeas skohylla för PAX garderober :rolleyes:

Däremot fanns det mycket "godsaker" där avloppen från de båda vaskarna gick ihop...

Var ner i källaren och funderade lite på att isolera mellanbjälklaget...
Skulle ju sitta som en käftsmäll med Nintendo Switch premiär där nere, 3/3.. :surprised:
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Det är alltid jag som får rensa Avlopp och duschbrunnar etc. Trots att jag påpekar problemet och hävdar att jag rengjort de senaste gångerna så håller min sambo ut tills mitt tålamod är slut och jag står där och rengör iaf. Det gäller att va uthållig och streta på även fast vattnet rinner ner dåligt om man skall slippa rengöra.

En sak är säker och det är inte mitt hår som fastnat. Jag har kanske 3mm kort hår.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Köpt och skruvat ihop en motorsåg från Jula, en stiga för 1000 spänn, känns väldigt plastig och kvalitén är nog inte den bästa, men huvudsyftet är att såga ner några äppelträd så de borde den klara av.
 
richardtenggren
Min fröken rensar duschbrunnen i samband med att hon städar badrummet, ordning och reda så att säga ;)

Själv har jag spacklat och fogat lite lister idag:)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag rensar hellre avlopp än diskar :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Provmonterat sättsteg i trappan. Gjorde dem lite för bra rent passformsmässigt först så jag fick ta ner dem igen och korta av dem så att de inte skaver mot vangstyckena.

Omonterade sättsteg i en trappa med vita sidor och trästeg, demonterade för att undvika skav mot sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.