Var i åstorp -
Tingdal eller Rågen ???? Vi ska bygga på Rågen !
Bor redan i Åstorp - är du en blivande granne ha ha :)
 
Vi har precis norpat en av de sista tomterna på Tingdal  ;D, och kommer förhoppningsvis att börja bygga om ett halvår eller så. Vi har ännu inte bestämt oss för vilket hus vi ska ha, men vi ska nog hitta rätt i husdjungeln.

När kommer ni att börja bygga?

Mercafreak:
Tittade lite på din hemsida. Vilken av de tre tomterna är det? Vi var nämligen väldigt nära att ta den längst till vänster, närmast vägen. Men tyckte den var för lång och smal, och vi ville inte binda oss till LB-hus. Kul att se att det äntligen tar fart på det området.
Det har ju varit obebyggt ganska länge nu, de flesta tomterna. Andra har ju bott där i ett par år redan...

 
dennifrid skrev:
Var i åstorp -
Tingdal eller Rågen ???? Vi ska bygga på Rågen !
Bor redan i Åstorp - är du en blivande granne ha ha  :)
på tingdal. Närkevägen 6 kommer et att bli
 
Sanna skrev:
Vi har precis norpat en av de sista tomterna på Tingdal  ;D, och kommer förhoppningsvis att börja bygga om ett halvår eller så. Vi har ännu inte bestämt oss för vilket hus vi ska ha, men vi ska nog hitta rätt i husdjungeln.

När kommer ni att börja bygga?

Mercafreak:
Tittade lite på din hemsida. Vilken av de tre tomterna är det? Vi var nämligen väldigt nära att ta den längst till vänster, närmast vägen. Men tyckte den var för lång och smal, och vi ville inte binda oss till LB-hus. Kul att se att det äntligen tar fart på det området.
Det har ju varit obebyggt ganska länge nu, de flesta tomterna. Andra har ju bott där i ett par år redan...
Det är den tomten längst bort. Vi var åxå sugen på den närmst vägen ända tills vi såg den IRL, då ändrade vi oss. Den tomten vi valt nu ligger ganska om man nån gång skulle få ungar (med tanke på trafik)
Tycker tomten e gansk ok, 860 kvadrat metet tycker jag e hyffsat stort med tanke på alla andra nybyggen som finns i Nv skåne.

Vilken tomt på tingdal har ni valt?
 
Sanna skrev:
Tingdalsvägen 13!

[länk]

Hoppas nu det funkar med den här länken... Jag klurade inte ut hur jag skulle infoga bara bilden...??  :-/
126´ :surprised:

Vi skulle få betala 288´för vår på 856kvm. :surprised:
Kanske kan va så att markarbetet är ink på vårt pris??

Lätt jag ska ringa vår säljare å fixa detta.

EDIT. Hon var ej på plats idag
 
Mercafreak skrev:
[quote author=Sanna link=1132165984/0#5 date=1132302148]Tingdalsvägen 13!

[länk]

Hoppas nu det funkar med den här länken... Jag klurade inte ut hur jag skulle infoga bara bilden...??  :-/
126´    :surprised:

Vi skulle få betala 288´för vår på 856kvm. :surprised:
Kanske kan va så att markarbetet är ink på vårt pris??

Lätt jag ska ringa vår säljare å fixa detta.

EDIT. Hon var ej på plats idag[/quote]

Vi reagerade också på att LB tog så mycket dyrare kvm-pris på tomten och frågade varför. Vi blev aldrig riktigt kloka på svaret, men det hade nog att göra med att asfaltering av gatan ingick i det tomtpriset, bl a.  :( Fast den är väl fortfarande inte asfalterad, antar jag...?



 
Ang asfalteringen så e det ju inte mitt huvubry egentligen. De e ju inte vi som ska betala det. Tomten å allt därpå e mitt å de ska vi ju självklart betala men asfalten i området... :surprised: Låter skumt.
Måste kolla upp detta. Hoppas de har en vettig förklaring annars blir det kontraktsbrott ;)
 
Inger.P. skrev:
Välkomna till Åstorp!

Det blir dyrare tomter när man köper av en hustillverkare - de passar på att sko sig även på tomterna!

De tomter som Hjältevadshus säljer - i Skogslundsbacken/Björnås - tar de 600 kr/kvm för! Hutlöst!

Om LB-hus sänkte priset på sitt område skulle även de tomterna bli sålda.
Rågen- och Tingdalområdena sålde ju slut på direkten. Nu förstår jag varför LB-hus egna område är svårsålt! Jädrans ockrare!

Jag betalade 75 kr/kvm på Ö.Björnås - till kommunen. Kommunen tog 200 kr/kvm för tomterna på Kalvaliden.

Jag har kollat upp det där med tomterna uppe i Björnås där det säljs Hjältevadshus. Det är INTE Hjältevadshus som säljer dem, utan markägaren själv. Så med andra ord så har således Hjältevadshus ingen som helst vinst på tomterna...
 
Vår tomt kostade 330kr /kvm och är på 856kvadrat... dyrt tycker jag men men
 
Hej Allihopa ;D

Äntligen har vi fått en tomt ;D.

Ska bygga på Rågen, är här några grannar??
 
Här kommer ett tips på en oberoende kvalitetsansvarig i er region:
http://ingeniabygg.se/
Såvitt jag vet så sitter hon inte i knäet på någon av hustillverkarna.

Läs gärna mitt inslag om kvalitetsansvariga under rubriken "bygglov"!
 
Tack Volvo

Har skrivit upp så vi inte missar det när vi kommer så långt:)
Har en bit att vandra först :)

 
Hej saturnus jag kommer att bli din nya granne !!! :D :D :D
Vi bygger på kvarng.18 vilken tomt ska ni ha ????.
Vårt hus kommer i morgon !! Spännande ;)
Skriv gärna privat om du vill det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.