Vattnat gräsmattan :surprised:
 
Klippt lite överväxta barrväxter.
 
Tuktat häcken mot vägen som tagit 1 meter gräsmatta på ett ställe, hur jag nu missade det i somras.

Sen har jag i solskenet påbörjat beskärning av äppelträd. Gjort första rycket på 3 av totalt 10+ träd :-o

Om det kryllar av snödroppar i trädgården borde det vara vår??
 
Sett att mole har gräft sig igenom lite käle,så nu kommer våren snart,så skall robomow ut så fort det går,så dom inte håller sig på mattan,eller håller sig på mattan!!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Cicaro skrev:
Om det kryllar av snödroppar i trädgården borde det vara vår??
Ja, hittade en snödroppe här idag också och blev lite förvånad. Å andra sidan så blommade de senast i november... :x

I Göteborg var det lite vårkänsla idag, fåglarna kvittrade och solen sken.

Ur led är tiden.
 
Elkludde skrev:
Sett att mole har gräft sig igenom lite käle,så nu kommer våren snart,så skall robomow ut så fort det går,så dom inte håller sig på mattan,eller håller sig på mattan!!
Hjälper robotklipparen mot mullvadarna?
 
Farfalle skrev:
Vi får testa Hozelocks filterslangar och återkomma med en recension eftersom ingen annan här verkar ha erfarenhet av de eller något annat märke. :)
Jag har automatisk bevattning med ventiler från Hunter. Min droppbevattningsslang kommer från Rinkaby rör. Inget har gått sönder hittills (vinter #2). Jag blåser systemet rent på hösten.
 
mexitegel skrev:
Vattnat gräsmattan :surprised:
?? Du menar att det regnade?
 
KnockOnWood skrev:
Hjälper robotklipparen mot mullvadarna?
Ja här är jag övertygad,det har endast varit enstaka från vår till höst,när klipparen togs in samma för grannen
dom är flitigast på ett ställe där slingan går,men Robomow har förhöjt varv vid kantklippning,det kan kanske ha betydelse
det susar ganska rejält
 
elpaco skrev:
Jag har automatisk bevattning med ventiler från Hunter. Min droppbevattningsslang kommer från Rinkaby rör. Inget har gått sönder hittills (vinter #2). Jag blåser systemet rent på hösten.
När jag tänker på droppbevattning så är det system där man får koppla en slang/planta från en huvudslang. Eller är slangen från Rinkaby du pratar om mer åt filterslangshållet?
 
Farfalle skrev:
När jag tänker på droppbevattning så är det system där man får koppla en slang/planta från en huvudslang. Eller är slangen från Rinkaby du pratar om mer åt filterslangshållet?
Nej du har rätt, jag har droppslang. Men den jag använder har inbyggda tryckutjämnade hål på fasta avstånd. Det finns även de varianter där man själv väljer var hålen skall hamna.
 
Chilisäsongen är på gång ! Gror så fint i varma skåpet ovanför frysen , detta är på en vecka, slänga pengar på onödiga rotningskuber gör då inte jag. Nygrodda chiliplantor av olika sorter i jord i ett växtbädd på en vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I år blir det Jalapeno early, Antillais, Naga King, Scotch Bonnet, Fish Pepper, Carolina Reaper Chocolate (ej grott än :( ) Aurora (dekorations chili) Jamy, Hill Tribe samt favoriten Numex Pinata.
 
Redigerat:
  • Gilla
Krilleman och 4 till
  • Laddar…
Lite osäker på om att röka räkor i trädgården räknas som trädgårdsarbete...
Rökning av räkor på grill i snöig trädgård med trädgårdsmöbler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Jodå, så här års gör det ju det!
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Krilleman
Lätt att det räknas som trädgårdsarbete! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.