x. Det ersätter vredet på insidan.
Glue smart Lock är ett låssystem som jag sökt efter och äntligen kommer det.Så nu kan vi sluta med vår gamla hobby "söka nyckel" . Äntligen!
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Jag vill ha Glue Smart Lock mest av alla i denna tråden.
 
X. Det ersätter vredet på insidan.

Med glue smart lock kan jag koppla av med vetskapen att dörren faktiskt är låst när jag åkt och slipper stressa när dörren ska öppnas för hantverkare. Glue smart lock är lugnet efter stormen.
 
2. Passar äldre skandinaviska låssystem.

En glömd nyckel orsakar ofta problem. Med detta lås skulle problemet vara ur världen. Många gånger har familjen låst ute varandra då vi åkt samtidigt, men ska komma hem på olika tider.
 
Svar X.

Skulle gärna vilja vinna ett sådan här smart lock.
Vi bor i samma by som svärföräldrarna som fått en extra nyckel av oss. Svärmor bakar och lagar mat för fullt och det händer ofta att hon går över och lämnar lite godsaker till oss. Oftast är vi på jobbet vilket resulterar i att hon själv låser upp och går in lämnar godsakerna. Tyvärr så har hon börjat bli lite tankspridd(Virrig) och har glömt att låsa dörren när hon lämnar huset igen.
Det är lite känsligt att påpeka för henne att huset stått olåst i flera timmar, det kan ju resultera i att hon slutar komma med nybakt.

Med ett Glue smart lock hade vi enkelt låsa dörren efter att hon lämnat vårt hus!
 
Svaret är X.
Kanon att slippa dela ut nycklar till barnen när alla kommer hem samtidigt, då räcker inte de vanliga nycklarna.
 
Svaret är 1, det försöker likna traditionella (riktiga) lås...

Det ser ut som om man med denna tillsats saboterar eller försämrar den extrafunktion som tvåfunktionslåsning innebär. Eftersom det ska sitta på vredet, fungerar det bara om man inte trycker ner knappen på låsstolpen. Så här skriver ASSA:

"Genom sin unika tvåfunktionslåsning kombineras inbrottsskydd med användarvänlighet. När du är hemma används låsets vred för att låsa och låsa upp. När du går hemifrån trycker du ner en knapp på låsstolpen och vredet spärras. Väl hemma igen låser du upp med nyckeln och vredet kopplas automatiskt in igen. Att vredet kopplas ur gör att ett "utbrott" inte kan ske. Om tjuven tar sig in i din bostad genom till exempel ett fönster kan han inte öppna dörren utan nyckel och bära ut dina ägodelar."

Har försäkringsbolagen struntat i detta?
 
Redigerat:
Så som frågan är ställd är det mest korrekta svaret 2 - passar även äldre lås, dvs en retrofit. Hur det går till eller hur det ser ut är sekundärt.

Jag vill ha ett sådant lås för att kunna dra nytta av alla de fördelar ni själva nämner, kan lätt se ytterligare fördelar. Snyggt, multifunktionellt, avskräckande, retrofit, trygghetsgivande. SMART!
 
torkelb skrev:
Svaret är 1, det försöker likna traditionella (riktiga) lås...

Det ser ut som om man med denna tillsats saboterar eller försämrar den extrafunktion som tvåfunktionslåsning innebär. Eftersom det ska sitta på vredet, fungerar det bara om man inte trycker ner knappen på låsstolpen. Så här skriver ASSA:

"Genom sin unika tvåfunktionslåsning kombineras inbrottsskydd med användarvänlighet. När du är hemma används låsets vred för att låsa och låsa upp. När du går hemifrån trycker du ner en knapp på låsstolpen och vredet spärras. Väl hemma igen låser du upp med nyckeln och vredet kopplas automatiskt in igen. Att vredet kopplas ur gör att ett "utbrott" inte kan ske. Om tjuven tar sig in i din bostad genom till exempel ett fönster kan han inte öppna dörren utan nyckel och bära ut dina ägodelar."

Har försäkringsbolagen struntat i detta?
Undrar jag med!
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Att bygga hus är inte lätt, men att vinna ett Glue smart lock hade gjort det lätt som en plätt 😊🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
 
Redigerat:
X. Det ersätter vredet på insidan

Vi behöver verkligen det här! Vi köpte huset i juli 2015. Dörren är väldigt gammal men vi har fått prioritera bland annat vattenläckor istället. Då vi har barn som går i skolan så hade det varit väldigt bra om dom kunde bli insläppta utan nyckel som så ofta slarvas bort.
Håller alla tummar och tår!
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Snälla, jag är fången i en analog nyckel värld. Rädda mig med ett digitalt lås! ;-)
 
X. Ersätter vred på insidan

Vi hyr ut vårt sommarställe under sommarmånaderna. Utmaningen där är att vi gärna befinner oss någon annanstans (i Sverige eller utomlands) när våra gäster väl anländer. I och med denna lösning så vore nyckelutlämningen ett minne blott. Även om vi är hemma så har vi 13 mil enkel resa till sommarstället. Det känns inte heller helt tryggt att behöva lägga ut nycklar.

Det skulle även vara till mycket stor nytta när sotare, försäkringsbesiktningar och hantverkare m.m. behöver få tillgång till huset då de normalt sker mitt i veckan när vi inte befinner oss där.

Även privat får vi gäster som anländer innan vi gör det och Glue Smart Lock ger dem möjlighet att installera sig innan vi hinner ut.

Jag skulle behöva fler lås för att installera hemma på två våningsplan för ungar som inte kommer ihåg sina nycklar, alternativt tappar bort dem m.m. Hantverkare har vi till förbannelse hemma hos oss och det är ett hopplöst jobb med att lämna ut nycklar till olika yrkesgrupper som inte samarbetar. Vi har knappt nycklar till oss själva ibland.
 
Rätt svar är X

I stallet, där vi har vår sadelkammare, har vi ett lås med traditionell nyckel.Där förvarar vi våra sadlar, och med tanke på inbrottsvågen där alltfler sadlar blir stulna har vi alltid stort problem med nyckel som skall gömmas då vi är många tjejer och medryttare som kommer och går.
Ett Glue Smart Lock vore den ultimata lösningen, då skulle vi känna oss betydligt säkrare,😊 då vi slipper ha en nyckel på vift, dels för att vi skulle kunna montera detta själv 😀och slipper be stallägaren om teknisk assistans./ Myz.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Vår katt Sessan har lärt sig öppna ytterdörren - men inte att stäng efter sig!

När vi och Sessan är hemma och vi glömmer låsa så slutar det med att ytterdörren står öppen i vinterkylan. Med Glue Smart Lock kan vi låsa automatiskt, antingen med timer-funktionen eller genom att koppla låset mot vårt hemautomationssystem.

För våra tre tonårs döttrar skulle dessutom problemet med glömda och tappade nycklar lösas genom att "there's an App for that"!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.