Men Göta Petter, allt skall ju underhållas också.

Vem orkar, och har råd, att hålla det där i skick?
Bara att putsa kopparpannan över spisen tar väl sin man/kvinna på heltid?
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Martin_B
KnockOnWood skrev:
Men Göta Petter, allt skall ju underhållas också.

Vem orkar, och har råd, att hålla det där i skick?
Bara att putsa kopparpannan över spisen tar väl sin man/kvinna på heltid?
Utgångspris 2.750.000 kr.

För 3 mille så har nya ägaren råd att bara bo o låta stället förfalla ;) ..bara o sälja den förfallna fastigheten för 6 miljoner om 20 år liksom :D ...o flytta till nästa superbilliga "minislott" ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Det var fint men varför har de satt in ett budgetkök när resten är så fint och påkostat?

Någon som vet vad "tiggarplank" är?
 
Martin_B
sinuslinus skrev:
Det var fint men varför har de satt in ett budgetkök när resten är så fint och påkostat?
Pengarna tog väl slut strax före köksrenoveringen :D
 
Martin_B skrev:
Pengarna tog väl slut strax före köksrenoveringen :D
de köpte ju 2st AGA spisar som väl per styck kostar mer än en hel normal svensson köksrenovering... ;) Jag tycker inte det ser ut att vara billiga kök, dock ser stilen lite äldre ut, men inte tidsenlig.
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
JohanLun skrev:
de köpte ju 2st AGA spisar som väl per styck kostar mer än en hel normal svensson köksrenovering... ;) Jag tycker inte det ser ut att vara billiga kök, dock ser stilen lite äldre ut, men inte tidsenlig.
Inte en blekaste aning, knappt tittat på köket :D ...svarade bara på sinuslinus inlägg lite skämtsamt sådär :)
 
Martin_B skrev:
Inte en blekaste aning, knappt tittat på köket :D ...svarade bara på sinuslinus inlägg lite skämtsamt sådär :)
Jag var ju tvungen att kika igenom bilderna, och jag tyckte som sagt det såg välgjort ut, med massivträgolv med fris kring skåpen, Och som jag fattat så kostar en AGA spis ungefär som en ny Dacia (billig personbil). Så jag tror inte pengarna tog slut... Eller kanske efter att ha köpt 2st spisar för sammanlagt en kvarts mille... ;) Och sen spara 10.000 på budgetköksluckor?
 
JohanLun skrev:
Och som jag fattat så kostar en AGA spis ungefär som en ny Dacia (billig personbil)
Spisarna är extremt dyra. Men jag förstår inte varför.
En gång i tiden var Dahléns AGA-spis en revolution. Idag är det inget mer än ett varumärke ägt av en engelsk firma. Det är inte samma legendariska spis och även om så vore är den idag omsprungen av bättre produkter. Lite som att stoltsera med en Jaguar på grusplanen. Märket ägs av Tata Motors i Indien och bilarna är knappast bättre än en medioker Audi av idag.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
  • Gilla
Martin_B och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Huset här ovan, som finns i Berga, har ju klart mycket stor potential.

Jag är ganska säker på att alla innertak är sänkta. Det ser faktiskt inte klokt ut och är bara till att riva ner! Förmodligen finns där ett takhöjd på cirka 3 meter.
Priset är ju sjukt, ...praktiskt taget fickpengar i jämförelse med vad jag är van vid!
 
S
Läget på huset i Berga ser inte så kul ut dock. Vägen vid husknuten och sumpmark bakom.
 
Martin_B
Potential? Här skall ni få se på potential!

Jag ser sådana möjligheter här så jag i princip dreglar!

Nu gör jag bäst i att kanalisera energin jag har fått av bilderna och sätter igång och renoverar innan jag dreglar ner mig totalt och somnar av utmattning :D

Ett nedgånget kök med skadade väggar, trasigt golv och en gammal fläkt redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kakelugn i vitt med detaljerad krona i ett rum under renovering, med synlig potential för förbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt: gammal detaljrik kakelugn i ett rum med mönstrade tapeter och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gamla rum med utdaterad tapet och en vit kakelugn redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammal kakelugn i ett renoveringsbehövande rum med skadade väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med strippade väggar och gammalt fönster med utsikt till byggnadsställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammal kakelugn och blommigt tapetserade väggar i ett renoveringsbehovande rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tomt rum redo för renovering med slitet blommigt tapet och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsbehovigt kök med blåa skåp, vit kakelvägg och synligt slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett gammalt rum med blommigt tapetserade väggar och en vit kakelugn, som visar renoveringspotential.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rum med randig tapet och en vit kakelugn i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvåvånings trävilla täckt av snö med barträd i förgrunden och blå himmel ovanför, i begynnande renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vitt trähus täckt av snö med snötäckta träd i förgrunden under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Källa: http://www.svenskfast.se/hus/dalarna/malung/lima/norra-heden-506/154815
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 3 till
  • Laddar…
S
Kanske inte så dumt att det finns en nästan färdig lägenhet på fastigheten som man kan färdigställaoch övernatta i medan man gör i ordning stora huset.
Ingen centralvärme/uppvärmningsystem och eldningsförbud i alla eldstäder ger ju lite uppförsbacke innan inflytt ;-)
 
  • Gilla
Doxan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.