1 626 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Flytta DSC Alexor?
Hej!
Jag har ett hus som jag har ett DSC Alexor larm installerat i. Centralen sitter i dagsläget på en vägg i tvättstugan som ska rivas. Hur går jag tillväga för att flytta centralen? Är centralen larmad på något sätt om jag bryter strömmen och demonterar den från väggen?
Tacksam för svar
/Joel
Jag har ett hus som jag har ett DSC Alexor larm installerat i. Centralen sitter i dagsläget på en vägg i tvättstugan som ska rivas. Hur går jag tillväga för att flytta centralen? Är centralen larmad på något sätt om jag bryter strömmen och demonterar den från väggen?
Tacksam för svar
/Joel
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
enkelt är att dra ut strömmen och använd kommando *71 i knappsatsen för att släppa på hållkretsen till batteriet och stänga av centralen.
Sedan flyttar du den, monterar om och till slut kopplar in strömmen igen.
Du får då ställa in klockan igen.
Sedan flyttar du den, monterar om och till slut kopplar in strömmen igen.
Du får då ställa in klockan igen.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Eller fan vänta nu... det är nog bara på teletecs larmväskor detta fungerar... var länge sen msn petade på alexorn.norrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Dra ut strömmen, öppna centralen samt koppla ur batteriet. Det drar ingen Siren på sab som standard vid olarmat.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
stöter du på ngt problem så skriv i tråden så assisterar vi.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Finns inga moduler. Du har två i/o på larmet. De går att använda. Du kan få fler ingångar via trådlösa magnetkontakter men inget annat.J Joola skrev:
Förlåt för min okunskap. Vad menar du med "två i/o"?norrbottenssnickaren skrev:
Skulle helst vilja styra larmet via app och även nyttja dess sensorer till att exempelvis tända lysen m.m.
In- och utgångar.J Joola skrev:
På en utgång kan du hänga en passande sändare som sedan kan skicka signal till din "Homey" när ex. larmet löser ut eller när du tillkopplar larmet.
Liknande trådar
-
DSC Alexor installation
Villalarm & Hemautomation -
PC9155 (Alexor/DSC) fel kod
DSC/Alexor - Trådlös batteridriven manöverpanel WT5500 868Mhz
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Starta upp fd ägares dsc alexor, ej säker på kod?
DSC Alexor larm
Villalarm & Hemautomation