Ett rött blästerskåp på ett stativ i en verkstad med diverse verktyg och utrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyller på maskinhallen med fler "bra-att-ha"-grejer!
En kompis hade inte plats för sitt blästerskåp längre så jag köpte det av honom. Liten rengörning och nytt glas så blir det perfekt!

Börjar vara dags att skissa upp hur alla maskiner och grejer ska ställas upp snart för nu är det bara ställt in saker utan någon egentlig plan.
 
Avis på svarven i bakgrunden :rolleyes:
 
Gula och svarta stapelbara sortimentslådor för förvaring av småsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Iofs inget verktyg, men något att stoppa alla småsaker i. En runda till Classe resulterade i dessa sortimentslådor. Riktigt stabila saker och ihopkoplingsbara. Helt ok pris också om man köper 3 st = 599:-
Efter att ha jämfört lite olika tror jag att det är kanske mycket pang för pengarna.

Har kommit fram till att den bästa förvaringen är den stapling- och förslutningsbara :)

Vad har ni andra för erfarenheter av förvaring?
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
E
Jag kör pepparkaksburkar, glasslådor, glasburkar och ziplock-påsar. På så sätt hindrar man andra från att rota runt. Utomstående ger upp efter tredje behållaren.

Kan jämföras vid att behöva dyrka upp sin egen ytterdörr.

Jag behöver förvaringslådor, men alltid när jag jämför så slutar det med att jag sitter och tittar på förvaringssystem för tusentals kronor och känner att glasslådorna ändå funkar rätt bra, dom är ju trots allt gratis när glassen väl är slut.
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Emil_K skrev:
Jag kör pepparkaksburkar, glasslådor, glasburkar och ziplock-påsar. På så sätt hindrar man andra från att rota runt. Utomstående ger upp efter tredje behållaren.

Kan jämföras vid att behöva dyrka upp sin egen ytterdörr.

Jag behöver förvaringslådor, men alltid när jag jämför så slutar det med att jag sitter och tittar på förvaringssystem för tusentals kronor och känner att glasslådorna ändå funkar rätt bra, dom är ju trots allt gratis när glassen väl är slut.
Förstår att burkar med glass och skruv är avskräckande 😱
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Man får dessutom en bra anledning att äta mer glass!
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
j.sjodelius skrev:
[bild]

Iofs inget verktyg, men något att stoppa alla småsaker i. En runda till Classe resulterade i dessa sortimentslådor. Riktigt stabila saker och ihopkoplingsbara. Helt ok pris också om man köper 3 st = 599:-
Efter att ha jämfört lite olika tror jag att det är kanske mycket pang för pengarna.

Har kommit fram till att den bästa förvaringen är den stapling- och förslutningsbara :)

Vad har ni andra för erfarenheter av förvaring?
Jag köpte en låda på classe som liknar dina för nåt år sedan. Tyvärr så öppnar locket bara 89,5° vilket gör den till en stor jäkla råttfälla för fingrarna !
 
dof skrev:
Avis på svarven i bakgrunden :rolleyes:
Jag är riktigt nöjd, perfekt storlek till mig!
Bara börja leta en fin fräs också, men då blir det lite mer pengar tyvärr...
 
Jckssn skrev:
Jag är riktigt nöjd, perfekt storlek till mig!
Bara börja leta en fin fräs också, men då blir det lite mer pengar tyvärr...
begagnad stort åbäker har i princip inget värde på marknaden...
en bekant gav 1500, men då ingick en aluskiva på typ 600x1200 50mm tjock :D
 
Beställde lite sånt där som jag bara vill ha men har svårt att motivera.

När man ändå har batterier så är det så gott när man kan slänga i en 700kr-dragare och få något man garanterat blir nöjd med.
Makita batteridriven skruvdragare utan batteri på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pocketjig för sammanfogning. Kändes som ett lämpligt och lagom mobil variant.
Öppen orange verktygslåda med en pocketjig för träbearbetning, inklusive borrbitar och försänkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en bra försänkare.
Försänkare för verktygsfäste, metallisk med koniskt huvud och märkningar på skaftet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Modell på dragaren?
 
Den makitan är läcker.. vart köpte du den
 
Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Dof: det är en Makita DF032DZ

Gasto: beställde på Axminster.co.uk

Shakula: åh läcker! Men kör med dessa till alla mina skruvdragare :) Dom är gjorda för slagskruvdragarna.

Makita skruvbitsset i hållare, lämplig för slagskruvdragare, utan borrhammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Har dock en drös med Makitadragare nu :p Alla de varianter utom borrhammare.
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Misstänkte att det var den. Har jag missat det eller varför har dom inte tillverkat motsvarande maskin för 18v?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.