Mikael_L
Ja dom där verkar ju inte ens ha någon päls som skydd mot kylan. ;)

Du får köpa en fleecetröja åt de små söta liven. :)
 
Mikael_L skrev:
Ja dom där verkar ju inte ens ha någon päls som skydd mot kylan. ;)

Du får köpa en fleecetröja åt de små söta liven. :)
De har varsin stickad tröja som de hatar att ha på sig 😂 Vid transport i vintertider har de på sig tröjorna, annars slipper de. Om de fryser brukar de knöla ihop sig i en katthög under en filt eller ett täcke, men de är faktiskt tåligare än de ser ut 😊
 
E
Det var 7 plusgrader i fönstersmygen när jag vaknade imorse. Detta krävde omtag på isoleringen/drevning. Nu är vi på rätt väg iallafall. Som man älskar att göra om efter tidigare ägare.
En hand håller en digital inomhus-utomhustermometer som visar 19,4 °C ute och 16,0 °C inne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hmm, det där påminner mig om att jag inte satt in nya tätningslister i fönstren efter att jag målade om dem, förra sommaren... :D
Nå, nu är det för kallt för såna jobb. Jag skjuter upp det lite till :D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
epw skrev:
Det var 7 plusgrader i fönstersmygen när jag vaknade imorse. Detta krävde omtag på isoleringen/drevning. Nu är vi på rätt väg iallafall. Som man älskar att göra om efter tidigare ägare.
[bild]
Så länge det är på plussidan behövs väl ingen åtgärd.....
Första åren hade vi minus i hallen när temperaturen kröp ner mot - 35....
Kroppen blir bara bortskämd om det är för varmt.;)
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Snötäckt trädgård med person som skottar snö nära ett hus och picknickbord under vinterväder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När temperaturen höjts från -29 till -17 då är det utelek... och skottning.
Två personer har snöbollskrig, en ligger ner i snön, medan en kvinna står upp. Snowy landscape in background.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Underskatta aldrig en kvinnas styrka, 60kg, vältränad, brottarkille, åker i backen som ingenting när mammsen blivit retad ett tag, snart dags för ingång.
 
  • Två personer skottar snö i en trädgård med snötäckta utemöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag var det -25° utanför dörren. Vad passar då bättre att elda lite och käka en sån där "instagramfrukost" med bär, baguetter, juice och sånt :p

Öppen spis med tänd eld, dekorativa ljus och en vas med tulpaner på kanten, och en guldfärgad renstatyett vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Plockade isär vattenlås och alla vattenrör under diskbänken för rengöring... Nu blev det "soprent" i kröken så att säga :)
 
SC Aero skrev:
Och vart tittar min gode herre :surprised: :D (y)
Samma ställe som dig ;) :D
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Idag har jag varit på Ikea och köpt garderoberna till sovrumsrenoveringen. Innan det var jag på byggmax och köpte gips. Nu eldar jag för fullt för det är kallt i huset. Min jordvärme pallar inte med mer än -10 :)

Ikeagarderober i platta paket på vardagsrumsgolv med tv och vit runt bord i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Hmm, det där påminner mig om att jag inte satt in nya tätningslister i fönstren efter att jag målade om dem, förra sommaren... :D
Nå, nu är det för kallt för såna jobb. Jag skjuter upp det lite till :D
Jag med...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Börjat lägga om ett golv jag räddade ur en bigbag, sågade om, och la för första gången för två år sen. Dock visade det sig att det inte var tillräckligt att bara skruva och lägga lös fjäder, så nu limmar jag också.
Renovering av trägolv med verktyg och lim, delvis lagt parkett och röd kofot på matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade tyvärr vad jag tror är en pälsängerlarv när jag plockade upp golvet. Det skulle förklara en del hål i dyra kläder, men också göra det än viktigare att fixa golvet asap. Samt lägga golv i fruns garderob.
Närbild på en misstänkt pälsängerlarv på en vit yta, relaterad till inlägg om golvrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även plockat hem och nästan satt upp två brandvarnare. Varför ska nästan alla modeller vara så förtvivlat fula? Dessa är vi dock ganska nöjda med estetiskt, nu återstår att se om de fungerar.
Två estetiskt tilltalande brandvarnare, en i förpackning och en bredvid, på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
jonmo skrev:
Även plockat hem och nästan satt upp två brandvarnare. Varför ska nästan alla modeller vara så förtvivlat fula? Dessa är vi dock ganska nöjda med estetiskt, nu återstår att se om de fungerar.
Ja det kan jag verkligen hålla med om.

Jag har faktiskt aldrig funderat på varför alla brandvarnare är fula, utom möjligtvis den ni nu hittade, som faktiskt är i en helt annan klass.
 
richardtenggren
Jag gillar schneiders lilla brandvarnare :)

Lite cederträ ska väl vara bra att ha i garderoben mot pälsängrar :)
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Ja det kan jag verkligen hålla med om.

Jag har faktiskt aldrig funderat på varför alla brandvarnare är fula, utom möjligtvis den ni nu hittade, som faktiskt är i en helt annan klass.
Nest har en i mina ögon snygg och smart brandvarnare. Verkar dock inte säljas i Sverige av någon outgrundlig anledning.
https://nest.com/smoke-co-alarm/meet-nest-protect/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.