Dalbotös skrev:
Satsen med grejer till multiverktyg - passar den till Bosch också? Kan inte kolla hur det ser ut på maskinen jag har just nu men hade varit förträffligt om det passade.
Jag har julas nya batteridrivna multimaskin som enligt deras hemsida ska vara kompatibel med bosch och sambon köpte en sats igår från Lidl. Testade att montera på skrapan nyss och den sitter bra, men om mina original tillbehör har en hel ring där tillbehöret monteras på maskinen så lämnar lidls en pigg fri då den inte är helt rund, om det har någon större betydelse har jag ingen aning om.

IMG_20160713_213726.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Glipan i verktygen är till för vissa multimaskiner med snabbfäste. Min B&D kräver etta glapp eftersom verktygen så att säga träs på maskinen, inte träs över, om det går att förstå.
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Paxman skrev:
Glipan i verktygen är till för vissa multimaskiner med snabbfäste. Min B&D kräver etta glapp eftersom verktygen så att säga träs på maskinen, inte träs över, om det går att förstå.
Okej då förstår jag, tackar.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
bävern84 skrev:
Jag har julas nya batteridrivna multimaskin som enligt deras hemsida ska vara kompatibel med bosch och sambon köpte en sats igår från Lidl. Testade att montera på skrapan nyss och den sitter bra, men om mina original tillbehör har en hel ring där tillbehöret monteras på maskinen så lämnar lidls en pigg fri då den inte är helt rund, om det har någon större betydelse har jag ingen aning om.
Tack! (y)
 
Köpte denna sats idag, fanns även satser med forstnerborr och fräsborr för 40:-

PARKSIDE 7-delars försänkarborrsats i förpackning, inkluderar olika storlekar och djupmått för skruvhuvuden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
haha läste parkslide och blev skeptisk
 
Ser inget om verktyg på hemsidan...:rolleyes:

Jag köpte en sats med forstnerborr för ett tag sedan, men det var så erbarmligt dålig precision på dem att jag lämnade tillbaka dem utan att ens ha testat dem. :(
 
Paxman skrev:
Ser inget om verktyg på hemsidan...:rolleyes:

Jag köpte en sats med forstnerborr för ett tag sedan, men det var så erbarmligt dålig precision på dem att jag lämnade tillbaka dem utan att ens ha testat dem. :(
Tur att jag inte köpte dem då ;)
 
Ganska lik Biltemas fräs som alltid kostar just 399:-

Edit: Sorry de har tydligen höjt priset till 449:-
 
Mikael_L skrev:
Jag undrar om inte handöverfräsen som lidl säljer i veckan för endast 400 spänn kan vara ett fynd för den som bara ska fräsa någon gång ibland.

[länk]
Jag har den och den känns helt OK för pengarna. Nu är jag egentligen helt novis när det gäller fräsar och har bara provkört den lite så ta min "recension" med en hel näve salt.
 
Verkar vara verktygsdagar på lidl nu.
Jag är sugen på en ny bandslip, men inte kan man köpa en ny bara för att den gamla har en rektangulär dammsugaranslutning, eller? Börjar tröttna på silvertejpsövergången.
 
Kan du inte köpa en dammsugare med fyrkantigt rör istället?
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
useless skrev:
Kan du inte köpa en dammsugare med fyrkantigt rör istället?
:D Lysande!
 
nimhed skrev:
Verkar vara verktygsdagar på lidl nu.
Jag är sugen på en ny bandslip, men inte kan man köpa en ny bara för att den gamla har en rektangulär dammsugaranslutning, eller? Börjar tröttna på silvertejpsövergången.
Det är inget fel med en sådan lösning! Den användes på Apollo 13, när astronauterna var tvungna att fästa ett fyrkantigt filter för koldioxid på en rund anslutning. Silvertejp var en del av lösningen!

Luftreningsanläggningarna i kommando-modulen och månlandaren hade konstruerats av olika företag, och naturligtvis använde det ena företaget runda filter, och det andra fyrkantiga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.