Svante Svenson skrev:
Är det den med liten display ovanpå? Isf berätta hur den är sen när du använt den osv! Verkar väldigt trevlig.
Hej Svante!

Jo, den har en display på ovansidan, det var nästan ett krav när jag köpte ny pistol. Den har dessutom olika program för olika värmningar, vilket är väldigt praktiskt. Då behöver man inte prova sig fram själv. OK, det kanske man måste göra ändå, beroende på vilket material man ska bearbeta. Men det jag kommer att göra härnäst är att värma plexi i olika kraftiga vinklar. Så det kommer att bli intressant. Har bara kunnat testa lite lätt än, men återkommer med det resultatet.
 
Idag landade en lite försenad julklapp i brevlådan!

Verktygssats på trägolv med skruvmejsel och bits i öppen väska, förpackning bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fluxor och 1 till
  • Laddar…
pjodden skrev:
Idag landade en lite försenad julklapp i brevlådan!

[bild]
Är det där versionen med spärrfunktion? Jag har den utan då jag inte visste att det fanns med spärr då. Älskar dock min också, grymt smidig och inget klumpigt fäste som det är på så många andra mejslar.
 
Japp det är med spärrfunktion, funderade på om man skulle ta med eller utan. Vet inte egentligen om jag saknat det tidigare men det blev med. Kanske kan bli en ny favorit? :)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jag har sneglat rätt hårt åt ett kit med Wera Zyklop under julen, men inte kommit till skott, än.. ;)
 
  • Gilla
smilingcopycat
  • Laddar…
Efter många månaders tvekande hämtades idag en ny kompis!
Ny Bosch bordssåg på ett arbetsgolv med mätsticka och justerbara delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
patrik och 8 till
  • Laddar…
Blev en liten Knipex flacktång med räfflade käftar på Bauhaus fyndavdelning :)
 
  • Gilla
smilingcopycat och 1 till
  • Laddar…
Simon Swartling skrev:
Efter många månaders tvekande hämtades idag en ny kompis!
[bild]
Var köpte du den?
 
Raskus skrev:
Var köpte du den?
Bygghemma.se - hade turen att det kom en rabatt-på-ett-köp-kod :)
 
Flickvännen har lockat ut mig till landet. Förutom god mat och champagne nämnde hon något om slänt som behövde putsas och röjsåg :|.
Röjsåg från akademikerhem... Slipad förra året i bästa fall...
Åsså jag... otränad medelålders... Låter som ett fint recept på lårbensfraktur. Eller slaganfall.

Tänkte att innan jag fått igång deras missvårdade budgetmaskin har jag röjt av tillräckligt imponerande mängder med en vanlig grensåg.

Åkte till den lokala skog och trädgård handlaren och tittade efter en sådan. Det som hängde i hyllan såg ut sissådär. Gick till disken och frågade.
Bodknodden tog upp en som låg innanför kassan och jag dömde ut även den.
-Har ni ingen bra grensåg?
-Jaha!! Du vill ha en, --grensåg--:).
Då... från en glasmonter lite vid sidan tog han fram en sådan här.
Nyinköpt grensåg ligger på en träbänk utomhus, med fokus på det skarpa bladet och det ergonomiska handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu testad. Begärt område röjt och ihopsläpat på 1,5 timmar. Skär som i smör :D
Får titta på kontoutdraget hur fattig jag blev senare.

Mvh Findus
 
  • Gilla
jac och 2 till
  • Laddar…
findus42 skrev:
[bild]
Ser ju mer ut som något dödligt vapen från någon krigsfilm med Stallone, där det sitter fastspänt på benet........

Är ju förvisso ett dödligt vapen, men för kvistar och sly (y)
 
kulle
TeroM skrev:
Dagens leverans,

Som får leva vidare i kartong ett tag till. Innehållet är en skivhiss, modell som Harald-Nyborg hade - hittar inte på deras site längre - så jag beställde från [länk] nu när det var rea. Blev nog billigare än från HN då det blev fraktfritt från Energishop.
En väldigt bra skivhiss för dom pengarna, är väldigt nöjd med min.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
kulle skrev:
En väldigt bra skivhiss för dom pengarna, är väldigt nöjd med min.
Även jag har köpt en, dock från Ebay för 120 € så det bådar ju gott om ni talar väl om den :D
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Simon Swartling skrev:
Efter många månaders tvekande hämtades idag en ny kompis!
[bild]
Är själva sjukt sugen på en likadan ihop med mobila stativet GTA 60W. Förr eller senare kommer jag slå till... Hoppas du ska bli nöjd med din!
 
  • Gilla
Simon Swartling
  • Laddar…
Snailman
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.