Det där är omöjligt att gilla! :confused:
 
Oooohh, vilken myskänsla i den där lådan. Man riktigt kan känna vinets inre harmoniska druvfyllda mörkröda själ där det omges av väldoftande hyvelspån som smeksamt färdats till sin sista vila. Spånens arom fyller lådan med kärlek och historier från ett långt grönt klorofyllt liv på det eviga trädets vandring.


Fan, jag har också byggt lådor i julklapp, fast för små för vinflaskor....nu måste jag ju komma på nåt smart att lägga i lådorna.
 
  • Gilla
Simon Swartling och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har köpt vin men har ingen låda ;) Hittade en liknande på Systembolaget några minuter innan Nanowire publicerade sitt alster. :)
 
Ola C skrev:
Oooohh, vilken myskänsla i den där lådan. Man riktigt kan känna vinets inre harmoniska druvfyllda mörkröda själ där det omges av väldoftande hyvelspån som smeksamt färdats till sin sista vila. Spånens arom fyller lådan med kärlek och historier från ett långt grönt klorofyllt liv på det eviga trädets vandring.
Sluta, jag mår illa... :screwy:
Vi har "Humorhörnan" för sånt där...
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Ola C skrev:
Oooohh, vilken myskänsla i den där lådan. Man riktigt kan känna vinets inre harmoniska druvfyllda mörkröda själ där det omges av väldoftande hyvelspån som smeksamt färdats till sin sista vila. Spånens arom fyller lådan med kärlek och historier från ett långt grönt klorofyllt liv på det eviga trädets vandring
Klockrent! Blev så inspirerad. Känner nu att jag måste linda in lådan i läderremmar, skruva fast en rundstav med ljushållare och måla allt vit! :wow:
 
  • Gilla
Simon Swartling
  • Laddar…
nanowire skrev:
Klockrent! Blev så inspirerad. Känner nu att jag måste linda in lådan i läderremmar, skruva fast en rundstav med ljushållare och måla allt vit! :wow:
Bra, kör på marmormönster när du ändå är igång med penseln.

(Mitt favorit avsnitt all-time, en garderob målades om så den skulle se ut som en kakelugn(!):D)
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Ola C skrev:
Fan, jag har också byggt lådor i julklapp, fast för små för vinflaskor....nu måste jag ju komma på nåt smart att lägga i lådorna.
Små lådor är ju också bra! Här är några förslag på innehåll:
Den till höger har diamantbrynen 200 till 1500 tänkta till motagarens japanska köksknivar.
I den lilla till vänster ligger något litet med densiteten 19,3 g/cm3

Trä lådor på bord, en med diamantbrynen för knivar och en liten med tungt innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trä lådor på träbord, en till höger med diamantbrynen och en liten till vänster med tungt innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
nanowire skrev:
Små lådor är ju också bra! Här är några förslag på innehåll:
Den till höger har diamantbrynen 200 till 1500 tänkta till motagarens japanska köksknivar.
I den lilla till vänster ligger något litet med densiteten 19,3 g/cm3
Guld! Ja vi får se vad det blir i mina lådor.
 
Ola C skrev:
Fan, jag har också byggt lådor i julklapp, fast för små för vinflaskor....nu måste jag ju komma på nåt smart att lägga i lådorna.
Det finns kvartsflaskor, eller i värsta fall "flygplansspritflaskor". :D
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire skrev:
Små lådor är ju också bra! Här är några förslag på innehåll:
Den till höger har diamantbrynen 200 till 1500 tänkta till motagarens japanska köksknivar.
I den lilla till vänster ligger något litet med densiteten 19,3 g/cm3

[bild]

[bild]
Snyggast idag!!! Riktigt fint hantverk, jag är imponerad :wow:
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
L-OFast skrev:
Snyggast idag!!! Riktigt fint hantverk, jag är imponerad :wow:
Tack! Det är prototyper så inte riktigt nöjd ännu. Men det är ett snabba och roliga projekt, sågade ur ett stycke på bandsågen så alla sidor har ådringen i ursprunglig riktning och känns därför väldigt gedigna när man tar i dem. Det gör också att det inte är något problem med krympning av trät så det behöver inte vara lika torkat som för andra konstruktioner.
 
richardtenggren
Nanowire: 24K alltså?😉
 
Jag blir inte klok på den där laxstjärtslåsningen. Kan undre delen av locket flyttas i längsled i bortre änden? På bilden ser det ut som rotationsöppning men man kan ju inte rotera sig ur den fogen. Hjälp!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Ola C skrev:
Jag blir inte klok på den där laxstjärtslåsningen. Kan undre delen av locket flyttas i längsled i bortre änden? På bilden ser det ut som rotationsöppning men man kan ju inte rotera sig ur den fogen. Hjälp!
Kan väl vara så att man roterar övre delen och då kanske under delen går att skjuta? Isf finns det någon form av spår under..
Vi får vänta på nanos byggtrådar (vi förväntar väl oss en per låda?)..
 
  • Gilla
Octavianus
  • Laddar…
Jag gissar att den undre delen av locket har ett avlångt hål där skruven löper i?
 
  • Gilla
schmakita och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.