Marcussjogren skrev:
Det låter som att vitt är det som kommer passa bäst, även om det är tråkigast :)

Svårt att få någon annan färg som gör sig bra med svart bänkskiva och svart smide. Men något ljust grått eller någon annan färg som redan finns i rummet kanske funkar?

Jag gillar ju när man bryter med färgsatta hyllor och detaljer :)
Gärna de lite mer klassiska färgerna som är blandade med lite vitt, men vet inte vad dem kallas. Säg typ mörkgrön men med en klar inblandning av vitt. Det blir ju inte ljusgrönt, utan mer en ljusgrågrön färg då :)
Jag är oxå inne på det vita, fast det är lite trist.. hm.. men ska kolla lite mot andra färger i köket oxå.. tror att svart (även om jag gillar svart!) blir för "blaffigt" uppe på väggen.
 
Försöker montera en handdukshängare i tvättstugan utan att borra i kaklet!

Tvättstugans vita kakelvägg med linjelaserljus och temporärt monterade handdukshängarfästen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måtta in fästena. De fästs temporärt med dubbelhäftande tejp. Naturligtvis behövdes det köpas in en linjelaser för uppdraget :)

Instruktionsblad för att montera handdukshängare utan borrning ligger på köksbänk bredvid handdukshängarens stång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var säkrast att läsa instruktionen först när man inte sätter med skruv.

Fäste för handdukshängare uppmätt med röd linjelaser på kakelvägg, fixerad med dubbelhäftande tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En del kladd men inte fullt så illa som befarat. Nu måste vi dock vänta 12h innan själva stången kan monteras.
 
Bytt till en SSD i vår MacMini eftersom den gamla hårddisken kraschade. Installerade sedan Homebridge så nu kan jag äntligen använda Homekit med Fibaron.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Stenväggar i gammalt hus kan vara enerverande i "dataåldern".. vi har lite dålig sändning på trådlösa nätverket och ska förnya oss lite..

Någon som har erfarenhet av "Netgear nighthawk ex7000" ? :)
 
Snigla skrev:
Stenväggar i gammalt hus kan vara enerverande i "dataåldern".. vi har lite dålig sändning på trådlösa nätverket och ska förnya oss lite..

Någon som har erfarenhet av "Netgear nighthawk ex7000" ? :)
Har en sådan i vårt trähus, har även separat accesspunkt i andra ändan av just. Så, sätt ut ett par rena accesspunkter för wi-fi ...
 
Spikat resten av panelen, skönt att ha det på plats tillslut. Bara smygar och foder som saknas vid entrén nu med det borde gå att fixa i veckan eller mellandagarna.
 
Fogat klinkern i hallen :)

Nyfogade grå klinkergolv i en hall med en blå hink och svamp i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Jag fogade också, igår. Men det blev inte alls bra. Helt fel nyans mot klinkret som vi lagt. Så kvällsgörat blir att krafsa bort den och foga med en mörkare fog.
Usch vad less jag är just nu. :thumbdown:
 
fgo skrev:
Jag fogade också, igår. Men det blev inte alls bra. Helt fel nyans mot klinkret som vi lagt. Så kvällsgörat blir att krafsa bort den och foga med en mörkare fog.
Usch vad less jag är just nu. :thumbdown:
Beklagar, jag tyckte det var jobbigt nog att få det bra första gången :/
 
Det är bara att foga sig ;)
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
...
Någon som har erfarenhet av "Netgear nighthawk ex7000" ? :)
Nej, inte direkt.
Men har efter många års tragglande med Netgear nu en router/AP av märket ASUS.
Fungerar mycket smidigt och bra, och behöver inte startas om varje vecka som Netgearen behövde.
Och jag som trodde att ASUS var värsta lågprismärket :p

Tror det var något fel med Netgear's garbage collection, för efter några dagar funkade den bara inte utan omstart.

Men det kan ju vara olika på olika modeller...
 
Köpt gran, upptäckte att vi hade en liten granodling 200m bort.
Så nära närproducerat man kan komma utan att odla det själv.

Konstaterat att jag köpte fel reservdel till vattenutkastaren. :|

Rensat hängrännan på förrådet, och justerat så att det numera inte är fall bort från stupröret...
 
Så ljus/vit fog mot grå klinker är risky business då dom lätt blir smutsiga :(
 
Lägger till; skrapat golvlim i både hus och garage, ska slipa betonggolv på båda ställena och tänkte skicka på asbestprov för att veta mängden skyddsutrustning som behövs.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Nu har jag rensat den där j*vla fogen. :mad:
Stämjärn, morakniv och dremel (det var det jag hade hemma att rensa med)
Rengjort och färdigt för en ny omgång.

Ett tips ni kan ta med er:
Testa fogen på en liten del först :surprised:
(Det gjorde inte jag)
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.