Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ramnemark skrev:
Jag såg att jag förmodligen har gjort scenen fel med. Men det hade varit snällt om du skickar över dem så jag får lite koll :)
Skicka ett PM med din mailadress så skickar jag dem till dig.
 
Åsa Lund
Nu är jag ju själv fru (och byggare) men jag hade faktiskt blivit glad om min man såg och påtalade att det kunde bli bättre med en annan färg :)

Vågar du skicka frugan till affären för att byta kulören?
 
Åsa Lund skrev:
Nu är jag ju själv fru (och byggare) men jag hade faktiskt blivit glad om min man såg och påtalade att det kunde bli bättre med en annan färg :)

Vågar du skicka frugan till affären för att byta kulören?
Den är köpt i Ullared så hon har säkert inget emot att åka dit igen. Men hon är chef över inredningen så hon får bestämma om den stannar eller inte :). Tvålpump fick jag inte heller bestämma så det blir väll hyllan till duschen som blir mitt val ;)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Det låter som hemma hos oss. Jag får bestämma över det som inte syns, t ex gipsskiva från Gyproc eller Norgips, Grabber eller Essve skruv, avloppsrör från Uponor eller Wavin, golvvärme från Uponor eller LK etc. Hon bestämmer sen allt som syns. :)
 
  • Gilla
Sammy_j och 1 till
  • Laddar…
Det är precis så är hemma. Eftersom det är jag som betalar för renoveringarna så bestämmer jag vad som ska göras och (inte alltid) i vilken ordning. I badrummet bestämde jag att det blir matta och att jag vill att det ska vara grått. Sen fick jag leta fram lite olika exempel och så väljer hon det hon gillar mest av mina alternativ. Happy Wife Happy Life :)
 
Det har inte varit så mycket jobb med huset sista dagarna. Vi har handlat en del inför sovrums-renoveringarna i vinter. Efter lite tjat från frugan så gick jag med på att skaffa katt. Hon pratade med Kattfoten som tar hand om katter som ingen vill ha och vips blev vi med katt samm dag. Han heter Frej och är en s.k skeppskatt med "tummar". Frugan är redan svartsjuk eftersom han gillar mig och fräser åt henne :)

Svart skeppskatt med "tummar" ligger bekvämt på en mörk soffa med vita och svarta täcken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Hackspettan och 11 till
  • Laddar…
Allt blir mycket trevligare med katt!
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 2 till
  • Laddar…
Han verkar gilla att kolla på tv med mig iallafall. Jag gillar egentligen inte djur men vad gör man inte för sin bättre hälft :)
 
Fin katt. Hoppas han inte gillar råttorna ;)
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Väldigt lik vår Sotnos (som sover i min säng varje natt).

Ta den till veterinären för ID-märkning, tatuering av ett nummer i vänsterörat, vaccinering och kastrering.

Vad är en skeppskatt med "tummar"?


Här är vår svarta kattastrof :)
Gillar att sova middag i en brödkorg.
Beskrivs som svart med haklapp av veterinären (några vita strån på bröstet).
Svart katt sover i en korg brevid en skål med äpplen på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Redigerat:
Vi är just nu bara jourhem för katten men om han trivs får han stanna. Kattfoten står för mat, kastrering och märkning av honom :)
 
Det går långsamt mellan uppdateringarna men händer lite. I helgen ska det läggas klinker i hallen. Och i mellandagarna ska det rivas i barnsovrummet. Sedan har jag byggt ihop en julklapp till frugan. Hon läser inte här så jag kan visa vad det är.
Hon vill ha ett soffbord gjort av en kabeltrumma (som alla andra) men vår soffa är så stor så det blir lite litet med bara en. Så jag har byggt ihop två stycken K6 trummor och börjat måla dem. Tanken är att det ska bli glasskivor på när de är färdiga :)

Två ihopbyggda kabeltrummor målade i vitt, förberedda för att bli ett stort soffbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Såga upp hålet nere vid "foten" lite grqnd, så kan katten bo där :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Såga upp hålet nere vid "foten" lite grqnd, så kan katten bo där :)
Var skall då kattmaten bo? ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.