FredrikR skrev:
Jag köpte en NR90GR när vi byggde garage.
Har funkat bra, dock sprack plasthöljet när glesen i innertaket skulle upp i kallgrader. Detta utan att vara tappad, men ett nytt hölje kostade nån hundralapp sen var det bara att skjuta vidare.
Jag fick med NiCd batterier till min, och det lever än idag efter 8år. :)
NiCd var väl det enda jag egentligen funderade över. Men tänkte samtidigt att i värsta fall får man väl köpa nya batterier när vi är klara med huset. Var brukar du köpa gas vanligen, finns det på vanliga bygghandeln eller måste man beställa ?
 
Robin Wahlman skrev:
NiCd var väl det enda jag egentligen funderade över. Men tänkte samtidigt att i värsta fall får man väl köpa nya batterier när vi är klara med huset. Var brukar du köpa gas vanligen, finns det på vanliga bygghandeln eller måste man beställa ?
Gas kan du handla lite överallt hos bygghandlarna, Swedol hade, Bygma och Karl Hedin häromkring har.
 
Mickebandsåg skrev:
Skriv gärna vad du tycker när du fått såga med den.
Är väldigt sugen på en själv, köpte du den från sverige eller england? Vad hamnade notan på om man vågar fråga?
Det kan jag göra! Testade den väldigt snabbt nyss för att se så den fungerade och den känns väldigt stabil och bra. Lätt att ställa in samt att den ligger kanon i skenan. Mycket fint snitt blev det också. Men körde som sagt väldigt lite bara för ett snabbtest.
Jag fick ge cirka 3800:- för såg, låda och en 1400 skena ifrån proffsmagasinet. Tyckte inte det var så blodigt.
 
Det lät som ett helt ok pris vid en svensk handlare
om skruvdragare & båtmotor går att belasta huskontot med, hur får man in sänksågen där? ;)
 
Gud_ skrev:
[bild]

Tidig julklapp till mig själv. Har dock inte hunnit provköra den än.
Älskar min! Får alltid perfekta snitt hur enkelt som helst :)

Köp två tvingar som håller fast skenan. Men det funkar definitivt utan :)

Hittade min på blocket, helt ny, med systainer och skena för 3000:-
 
Robin Wahlman skrev:
NiCd var väl det enda jag egentligen funderade över. Men tänkte samtidigt att i värsta fall får man väl köpa nya batterier när vi är klara med huset. Var brukar du köpa gas vanligen, finns det på vanliga bygghandeln eller måste man beställa ?
Paslode och Makita gas passar. Andra patroner passar också men man kan behöva flytta med huvudet. Panelnosen till Paslode passar på dem också. Kommer dock inte ihåg om det var nya eller gamla modellen man skulle ha.
 
Inte direkt verktyg men igår kom en aluprofl från motedis som ska bli ett nytt och kompaktare anhåll till min sågs justerbord.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
11 limknektar av gamla trevliga modeller i fint skick och ett 20-tal tvingar.
Fortfarande inte för många men känner nog att jag börjar närma mig en asymptot, kanske till och med så att jag säljer vidare några knektar till nån i större nöd :)
 
Schenker kom precis med en trevlig låda...

En stor träkista på en pall i ett garage, troligen innehållande en planhyvel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad finns innuti?

En planhyvel inslagen i plast ligger i en trälåda redo att packas upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jo en planhyvel! :)

Ny planhyvel på en pall i ett verkstadsutrymme väntar på att tas i bruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir intressant ikväll när jag ska få av den från pallen
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Den hyveln vill jag veta mer om!
 
Spännande med en förhållandevis måttligt stor fristående planhyvel, finns ju inte så värst många modeller i Sverige (Europa?). Hammer har ju en modell, tittar man i USA finns det många fina hyvlar som ändå tar liten golvyta.
 
Det är en 508mm planhyvel. Ungefär samma modell som Grizzly G0454 och Jet JWP-208. Införskaffad från Finland (koneita). (det är en kinahyvel)

Aldrig gillat kombinationshyvel så bestämmde mig för att skaffa separata delar och ville ha 500mm+ hyvelbredd och lågt pris eftersom detta är en hobby snarare än ett jobb :)

Visst hade det varit trevligt med en SCM eller Felder men det blev helt enkelt för dyrt

/H
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Du får gärna recensera den när du kört lite med den.
 
Lite blandad kompott från FFX.co.uk Black week-rea
Var egentligen bara ute efter en Makita DTM51z (+batteri)
Men råkade få med:
Makita laddare Dc18RD
Milwaukee bit holder
Faithfull roofing square
Bahco spärrnyckel 4/5/6/7 mm
Faithfull bithållare 1
Faitfull aluminiumlinjal.
Allt till det fashionabla priset av 2800kr inkl. frakt
Verktyg från en rea inklusive Makita multiverktyg, laddare, Milwaukee bithållare, Faithfull vinkelhake och linjal samt Bahco spärrnyckel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Verktyg och tillbehör från FFX Black week-rea inkluderar Makita multiverktyg, laddare, bitshållare, vinkelhake och spärrnyckel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikssonandreas
  • Laddar…
Den där laddaren är (y) Du kommer aldrig ha ett tomt batteri igen!
 
  • Gilla
Händighemma
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.