A
Jag har installerat mina nya Nexa-brandvarnare, likadana som jag hade tidigare. De gamla (1,5 år gamla) höll på och tjuvlarmade hela tiden så jag fick ta ner dem. Grannarna blev så oroliga... Jag trodde att det berodde på att den ena utsatts för lite slipdamm, men nu när jag tänkte testa med att ta med den andra tillsammans med de nya, så visade det sig att den var hypernervös och skulle sätta igång de nya hela tiden, så ingen av de gamla varnarna får vara med i gänget.
 
Målat djävulusisk spårpanel utan sprutpicka... Känns i nacken och då är ändå inte hela första strykningen klar...

Undrar om jag ska ta ett ryck till med målningen eller ge mig i kast med blötsnön som någon hällt ut på uppfarten???
 
I helgen har matsalen blivit med sockelpanel, skurklossar och foder. Två strykningar färg, tapetsering och såpskurning av golv kvar.

Renoveringsarbete i matsal med nyligen installerad sockelpanel och foder runt dörr, väntar på målning och tapetsering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Goelette och 6 till
  • Laddar…
scim skrev:
I helgen har matsalen blivit med sockelpanel, skurklossar och foder. Två strykningar färg, tapetsering och såpskurning av golv kvar.

[bild]
Snyggt!
 
Tom12 skrev:
Så omtänksamt om dig men hur ser det ut på distans??
Vi la in vårat bröllopskort med datum på när vi gjorde badrummet :)
 
Idag har vi flyttat in i badrummet. Efter 51 veckor med krångel och dåliga hantverkare är det helt klart. Nu saknar vi bara lite accessoarer, typ tvålpump, duschhylla och badrumsmatta :)

Före:
Gammalt badrum med beige sanitetsporslin, kakel, väggpapper med blommönster och gul matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Nyrenoverat badrum med kaklade väggar, kristallkrona, duschhörna och frostat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med mörkbruna skåp, mosaikvägg, spegel och inbyggd belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med toalett och handduksställ, gråa kakelväggar och mönstrat mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med gråa kakelväggar, glasduschdörr och takmonterad dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 16 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
[bild]
Sopnedkastet-locket, går det till källaren? Vart hittar man ett sådant?
 
Skruvat upp mitt nya räcke till trappan som jag byggt av några överblivna reglar som snyggats till med handöverfräsen, då jag tyckte att lundbergs räcke verkade onödigt dyrt för några vitmålade träpinnar.

Återstår dock att tillverka ett till räcke...
Ett fräsbord är nu uppsatt på önskelistan!


Egenbyggt vitmålat trä-räcke i en trappa, tillverkat av reglar formade med en handöverfräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 8 till
  • Laddar…
jackt skrev:
Sopnedkastet-locket, går det till källaren? Vart hittar man ett sådant?
Det är tvättnedkast och det går rakt ner i tvättstugan.
Jag köpte mitt på blocket från en skrotnisse. Svärfar hittade ett likadant på tippen några veckor efter. Kostar runt 4-500kr på blocket.

Tvättnedkast monterat i vägg med öppen lucka ovanför tvättkorg i kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit:
Här köpte jag det:
http://www.aterbruka.se
 
Redigerat:
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har vi flyttat in i badrummet. Efter 51 veckor med krångel och dåliga hantverkare är det helt klart. Nu saknar vi bara lite accessoarer, typ tvålpump, duschhylla och badrumsmatta :)
Härligt! Jubel och visslingar! Snyggt blev det tillslut, jag hoppas det känns lika bra att använda som ni hoppats på 😊
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Krilleman
Jag saknar bidén! :wow:
 
  • Gilla
jockelindstrom
  • Laddar…
Inte jag 😜
 
Inflyttad idag, nu är det bara resten kvar!

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har vi flyttat in i badrummet. Efter 51 veckor med krångel och dåliga hantverkare är det helt klart. Nu saknar vi bara lite accessoarer, typ tvålpump, duschhylla och badrumsmatta
Snyggt! 👍
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
fremax skrev:
Inflyttad idag, nu är det bara resten kvar!

Med vänlig hälsning, fremax
Skönt! Jag längtar också efter att kunna flytta in i huset. Hur länge höll ni på och renoverade innan inflyttning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.