Chrissofsweden skrev:
Planerat kök..

Det är ju inte alls kul när man tycker helt olika. Snart skiter jag i allt och låter henne bestämma. Men när jag sa det så blev jag ännu mer opopulär :(

[bild]
Då var hon redan på dåligt humör/irriterad troligen.. Om man tycker olika är det ju lätt att "fräsa till" när man försöker komma överens.. (Speciellt om andra parten också börjar se irriterad/sur ut..)

Här är det inte lönt att fortsätta just då.. (För då "skiter bägge i det".. och då blir det ju pannkaka..) man får vänta nån dag och börja om :)

Inte alltid lätt att ha olika åsikter (oavsett om det gäller inredning/kök eller annat)

Men enligt mig är det den som lagar mest mat i hushållet som har lite mer förtjing på planeringen/utformningen av funktionerna i köket (var skåp, lådor, vatten o spis ska vara osv). Det är förjäkligt att arbeta i vissa kök.. Så gör man ändå om, så är det ju inte mer än rätt att den som är där mest har mest att säga till om. OBS, man kan alltid byta kock i familjen oxå! :)

Det estetiska är mer en gemensam sak att bestämma! Man kan arbeta bra i alla färger ;) bara mer el mindre kul..
 
Tokslut skrev:
Sätt en balja under som du tömmer då och då [länk]
Hade nån form av balja innan, den sprack :x
..men det var bekvämt..då L/L pumpen är ju bara igång på vintern..
Hm..prova en annan sort kanske :)
 
Spacklat skavanker på baksidan av ledstången till trappan innan jobbet. Ikväll blir det mera målning.
 
Blev lite klinkerläggning idag, för första gången.
Slitit i början innan man fick in snitsen. Tror jag la 15 st plattor på 5 timmar. Gnuggade och justerade. Knackade och det lät som bom. Sen läste jag på lite, och fixen ska härda innan man kan avgöra om det är bom eller inte. Men hur som, nu ligger klinkern på plats i blivande tvättstuga. (Bara 21kvm kvar)

Nylagda mörka klinkerplattor i en hörna av en blivande tvättstuga
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Om du är osäker på vilken fixkam som är lagom, lyft på en platta och kontrollera att du har täckning ordentligt......
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Började måla om från brunt till vitt i hallen igår.

Trappa med brun ledstång målad vit, i motsats till tak och trappsteg, med stege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målade även ledstången imorse med första lagret golvfärg. Ikväll blir det andra vändan inne och andra sidan av ledstången. Ledstången borde blir klar imorgon om allt går enligt plan.
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Idag släpptes en hantverkare in i huset för första gången sedan vi flyttade in. Det tog ungefär 3h för två pers att slipa och polera golvet, kändes ganska värt att leka bort.

Före och efter bild på ett trägolv som slipats och polerats av hantverkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska det täckas över tills resten av arbetet är gjort sedan ska det såpskuras.
 
  • Gilla
Hojte och 7 till
  • Laddar…
E
Stringfellow Hawke skrev:
Gjorde en snygg lösning för kondensvatten från llvp. Köpte en 2m värmekabel med termostat som ligger i röret. Funderar på att klä in med armaflex eller nåt.


[bild]


[bild]
Vad använder du för typ utav tråg för att samla in vattnet?
 
E
Renoveringsarbete där gamla tapeter delvis skrapats bort från en vägg, med stege och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet inte om om man ska skratta eller gråta....
Grundmålad tapet -73, sen lin/vass/struktur tapet (eller va den nu kallas) från typ 80 talet, som sen blivit målad.
Översta lagret gick smidigt att dra bort...men att få bort orginaltapeten kommer kräva sina timmar.

*Damn you Happy Homes och en hel påse med tapeter för 199:- *
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Halvtömd utomhuspool med blått vatten och löv, omgiven av en ny trädäck och ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pumpat ur dryga 2.5m3 vatten ur poolen, fylls på mest hela tiden.
Verkar inte vilja bli vinter.. :(
 
Isfritt == bad, eller? ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Släpp i några aborrar så kan du ju sitta där och pimpla i vinter :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
-RB- skrev:
Isfritt == bad, eller? ;)
Haha skenet bedrar, jag fick släppa ner pumpen hårt 2-3ggr innan den gick igenom den iskaka som låg precis under vattnet. :p
Och detta trots +7grader och över nollan på natten.
 
mexitegel skrev:
Släpp i några aborrar så kan du ju sitta där och pimpla i vinter :)
Nog kan jag tänka mig pimpla... Men gärna nå annat än abborrar ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
epw skrev:
Vad använder du för typ utav tråg för att samla in vattnet?
Spilltratt vid LLVP och sen ner i dagvattenanslutning. Kommer det frysa där så lägger jag bara ut den på gräsmattan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.