RilleRock skrev:
Gunric Vilken fw har du på map?
Jag har iaf senaste och 3.7.2 på CA.
3.6 vill jag minnas att jag lade på.
 
RilleRock
gunric skrev:
3.6 vill jag minnas att jag lade på.
Och map?
 
RilleRock skrev:
Gunric Vilken fw har du på map?
Jag har iaf senaste och 3.7.2 på CA.
Kan man få tag på 3.7.2 någonstans? Såg att 3.7.1 precis dök upp 3.7 tråden men den verkar vara släppt i januari i år.
 
RilleRock
3.7.2 finns i den tråden.
 
RilleRock skrev:
3.7.2 finns i den tråden.
Jag kan tyvärr bara hitta FW 3.7.1 i den tråden (dock ligger SPC PRO 3.7.2 där).
 
RilleRock
My bad, FW 3.7.1 är den senaste.
Skärmdump som visar firmware version 3.7.1 markerat på en mobilwebbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
Har någon koll på vad som är nytt i respektive 3.7.1 och 3.7.2? Finns det release notes man kan läsa?
 
Italiese skrev:
Har någon koll på vad som är nytt i respektive 3.7.1 och 3.7.2? Finns det release notes man kan läsa?
Finns ett dokument om du tankar ned paketet som är länkat i andra tråden.
 
Jag har nu köpt en ECO1003 och kopplat det till centralen. Jag har använt C och NC i detektor för tur och retur. Man ska inte koppla larmsektion i centralen till NO i detta fall eller hur?

RilleRock skrev:
Utgångstyp rök,läge kontinuerlig, 30 i "På timer", samt inverterad.
Detta innebär att vid återställning i map så bryts strömmen till rökd i 3 sek så reläet blir normalt igen.
Annars kan du inte återställa.
Gäller inte På timer bara om man väljer läge pulsad eller momentan? Vad gör inverterad i praktiken?
 
S
I onsdags var jag på en utbildning i just SPC. Det som dom kallar för "orsak och verkan", är det unikt för just SPC eller finns det i moderna larm nu för tiden? Verkar ju som att det inte finns någonting som inte går att åstadkomma med just denna programmering.

Vill man ha en utgång som drar ifall dörr 1 och dörr 8 är öppna samtidigt som göran drar sitt kort och klockan är mellan 20:00 och 23:00 så är det bara att fixa det som jag förstod det.

Är riktigt sugen att intergrera ett sånt här larm mot mitt Elko living systems.. Satan att man inte är gjord av pengar.
 
RilleRock
Italiese skrev:
Har någon koll på vad som är nytt i respektive 3.7.1 och 3.7.2? Finns det release notes man kan läsa?
Det följer med.
 
RilleRock
Italiese skrev:
Jag har nu köpt en ECO1003 och kopplat det till centralen. Jag har använt C och NC i detektor för tur och retur. Man ska inte koppla larmsektion i centralen till NO i detta fall eller hur?

Gäller inte På timer bara om man väljer läge pulsad eller momentan? Vad gör inverterad i praktiken?
Reläet skall dubbelbalanseras över C NC och kopplas som vilken Larmsektion som helst i CA.

Nej, ger motsatt läge på utgångsreläet. Den ger inte ut spänning normalt med inverterad för den det.
 
RilleRock
SueCia skrev:
I onsdags var jag på en utbildning i just SPC. Det som dom kallar för "orsak och verkan", är det unikt för just SPC eller finns det i moderna larm nu för tiden? Verkar ju som att det inte finns någonting som inte går att åstadkomma med just denna programmering.

Vill man ha en utgång som drar ifall dörr 1 och dörr 8 är öppna samtidigt som göran drar sitt kort och klockan är mellan 20:00 och 23:00 så är det bara att fixa det som jag förstod det.

Är riktigt sugen att intergrera ett sånt här larm mot mitt Elko living systems.. Satan att man inte är gjord av pengar.
Det är unikt för klassade stabila centraler.

Yes, bara att fixa.

Har själv bl.a. en siren som piper mellan 06-07 samt 17-21 om jag har nätverksfel.
 
S
RilleRock skrev:
Det är unikt för klassade stabila centraler.

Yes, bara att fixa.

Har själv bl.a. en siren som piper mellan 06-07 samt 17-21 om jag har nätverksfel.
Jag har ju jobbat med Galaxy tidigare, dock har vi bara använt larmet som ett larm, inga smarta funktioner är aktiverade. Finns dessa funktioner även i Galaxy t.ex? Man blir ju sugen på att gå in mer på djupet och lära sig hur man ska använda alla funktioner :)
 
RilleRock
SueCia skrev:
Jag har ju jobbat med Galaxy tidigare, dock har vi bara använt larmet som ett larm, inga smarta funktioner är aktiverade. Finns dessa funktioner även i Galaxy t.ex? Man blir ju sugen på att gå in mer på djupet och lära sig hur man ska använda alla funktioner :)
Nej Galaxy har inga såna funktioner och är inte i närheten så kompetent inom detta område.

Ja de är riktigt roligt!
Man låser aldrig någon kund utan man kommer kunna lösa deras framtida behov (y)

Några funderingar så skriv :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.