Köpte en Vatette vattenfelsbrytare. Nu ska vi bara se när den blir monterad ;)
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Grundmålat ledstången till trappan första vändan.
Trappa med första lager grundfärg i en arbetsverkstad med verktyg och förvaring i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
danpih och 1 till
  • Laddar…
Monterat luckan till tvättnedkastet :)

Nyinstallerat tvättnedkast ovanför toalett i badrum med grått kakel och handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
shomakie och 7 till
  • Laddar…
Snyggt (y)
Nu måste du bara skaffa dig en skylt i stil med denna med några modifikationer för det nya ändamålet;
Gammal skylt med instruktioner för användande av sopnedkast av Hälsovårdsnämnden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 4 till
  • Laddar…
Klockrent (y)
 
Fick äntligen upp vindsluckan i garaget igår. Var lite segt att göra det på egen hand..
Nu går det att regla klart på vinden och sen plasta.
Nyinstallerad vindslucka i ett garage med synlig träkonstruktion och isoleringsmaterial på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
varmkorv och 2 till
  • Laddar…
Undrar om den finns som variant underskriven med "drätselkammaren" istället. Sparade skylten på toa från drätselkammaren.

Senaste gärningarna:
- I helgen skottade jag tillslut tillbaka all lösull och plockade ner all utrustning från vinden. Nu ska jag bara få tummen ur och påbörja nätverksinstallationen.
- Röjt av lite i "TV-rummet" dvs mitt byggupplag, så jag kunde få ner två hyllor som ska upp i garaget istället.
- Måttat upp gamla tvättstugan inför ett grovköksbygge.
- Flyttat pallen med parkettgolv från lilla sovrummet till byggupplaget så att jag kan börja planera golvläggning i lilla rummet.
- Konstaterat att fingjutningen i lilla rummet är lika jämnt som havet i storm.
- Gett upp på ovan och stoppat in FFVIII i PS2an
- Konstaterat att PS2an inte ville läsa skivor
- Gjort rent PS2an
- Spelat FFVIII
- Dog efter några minuters speltid. :surprised:
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Namnskylt med text om att iaktta renlighet och instruktioner från Drätselkammaren om vatten- och toalettanvändning.

Drätselkammare är väl motsvarande ekonomikontor i en kommun idag?
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Tvättstugerenovering med pågående montage av vita Ikea-skåpstommar, verktyg och förpackningsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Håller fortfarande på i källaren men nu börjar man se slutet!
Monterar lite stommar från Ikea i tvättstugan.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jckssn skrev:
[bild]

Håller fortfarande på i källaren men nu börjar man se slutet!
Monterar lite stommar från Ikea i tvättstugan.
Mycket snyggt!
 
Idag åkte gamla badrumsväggen, måste dock behålla komfort och funktion så länge som möjligt ...

Renoveringsarbetet i ett badrum med delvis riven vägg och synliga rör, vid sidan av en fungerande toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Korvgubbe och 6 till
  • Laddar…
Idag har det inte blivit mycket byggt på huset då jag är barnvakt åt mitt barnbarn , igår fick jag jobba ett par timmar med att prata med polisen och laga mitt redskapsskjul efter ett inbrott , säkrade även min friggebod ifall idioten kommer tillbaka.
Han fick dålig lön för sitt jobb då redskapsskjulet bara innehöll spadar ,krattor och räfsor i plast (om han nu inte gick igång sexuellt av att bryta sig in):cool:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Tätskiktet är på plats i tvättstugan. Sista strykningen görs imorgonbitti.
Tog betydligt längre tid än jag trodde. Men det känns som det är lika bra att göra det riktigt första gången än att göra det igen.
 
Krilleman
Jag har förberett byte av golvbrunnarna i mina garage. Båda brunnarna som ska bytas är av äldre sort i gjutjärn med tillhörande galler och klassiskt uttorkande vattenlås. Dom har ju för vana att torka ur och lukta hiskeligt illa alldeles för ofta.

Den ena brunnen går in på det vanliga avloppet till trekammarbrunnen, men det garaget (från -58) agerar tankrum/vedförråd så det är ingen större fara. Den andra brunnen är i det tillbyggda garaget (från -71) och där jag faktiskt fortfarande får in en bil, däremot vet jag inte var det avloppet mynnar ut. Illa luktar det i alla fall när det torkar. Så frågan är ju om dom dragit dit ett grenrör utanför huset till denna golvbrunn med tanke på lukten. En eventuell stenkista luktar väl endå inte "avloppslukt" om den endast betjänar en golvbrunn?!

Hur som haver så blir det Purus rostfria brunnar med 2 tons körbara silar i kombination med rostfria Purus NOOD-vattenlås. Jag har samma uppsättning redan sittandes i pannrummet. Jag bytte precis NOOD-vattenlåset till ett rostfritt här med (det var NOOD-plast innan). :wow:

Snudd på rörmokar-erotik! (y) = Äkta lördagshumor på en fredag!

http://www.purus.se/produkter/produkt/sigyn-75-r-oe150-mm/
http://www.purus.se/produkter/produkt/srb-150-sil-utan-urtag/
http://www.purus.se/produkter/produkt/nood-las-rostfri/

Kvarstår endast att hyra en TE-1000 och bila upp spektaklet. Men det är tanken att det ska ske under torsdagskvällen! (y)

Rostfria golvbrunnar och NOOD-vattenlås av märket Purus, uppställda på garagegolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammal gjutjärnsgolvbrunn med galler bredvid en nyare rostfri brunnssil, redo för byte i garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äldre golvbrunn i gjutjärn med galler synligt i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Krilleman
AndersPS skrev:
Köpte en Vatette vattenfelsbrytare. Nu ska vi bara se när den blir monterad ;)
Vad fick du betala?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.