Nu är sista 3:e delen av golvet lagt och lugnet har åter infunnit sig då frugan tittar på tv. :cool:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Kämpa, visualisera målet! :)
Tack för peppen :)

Det är vardagsrum och hall kvar, sedan är hela huset klart och då är det äntligen dags att flytta in (förutom badrummet som ska bli tvättstuga, men den tar vi när vi flyttat in)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Sotade pannan för första gången sedan installation för två månader och drygt 500kg pellets sedan. Asklådan på 50 liter var väl kanske fylld till 1/4, och rökgastempen sjönk med 50-60 grader, så det var väl dags.

Diagram som visar pannans temperatur och rökgasemissioner över tiden, med spikar och sjunkande trender som indikerar effektivitet efter sotning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Igår satt jag å tittade på rörkrökaren när har drog kopplingarna till bergvärme! Blir riktigt stiligt tycker jag.

Installation av bergvärmesystem med synliga kopparledningar och enhet på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Spraeklan och 4 till
  • Laddar…
Uppdaterade cigarrummet lite. Släpade ut ett skitstort skrivbord och släpade in en radda gamla biograffåtöljer från lokala Vikmanshyttans folkets hus. Rummet är egentligen en kattvind på sju kvadrat så det är rejält trångt när man är några stycken. Nu blev det betydligt trevligare, med dessa som komplement till de två stora skinnfåtöljerna från Falu tingsrätt.
Tyvärr fick vintage-stereon från 1974 stryka på foten av utrymmesskäl, men det kanske blir en spark i arslet så jag kommer igång med konverteringen av en gammal rörradio till bluetoothhögtalare...
 
  • Rad av röda vintage biograffåtöljer med trädetaljer, numrerad mässingsskylt som visar nummer 3, i ett trångt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jumos och 4 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Uppdaterade cigarrummet lite. Släpade ut ett skitstort skrivbord och släpade in en radda gamla biograffåtöljer från lokala Vikmanshyttans folkets hus. Rummet är egentligen en kattvind på sju kvadrat så det är rejält trångt när man är några stycken. Nu blev det betydligt trevligare, med dessa som komplement till de två stora skinnfåtöljerna från Falu tingsrätt.
Tyvärr fick vintage-stereon från 1974 stryka på foten av utrymmesskäl, men det kanske blir en spark i arslet så jag kommer igång med konverteringen av en gammal rörradio till bluetoothhögtalare...
Riktigt smutt, nu börjar det ju bli "ganska" kallt ute också. Får nog röja upp i min minimala snickarbod så jag har någonstans att ta vägen... :)
 
stefancrs skrev:
Riktigt smutt, nu börjar det ju bli "ganska" kallt ute också. Får nog röja upp i min minimala snickarbod så jag har någonstans att ta vägen... :)
Jag använder cigarrummet året om, men givetvis mest på vintern. Har det som en tillflyktsort när det blir riktigt jobbiga arbetsdagar. Vissa dagar måste man ta datorn och fly från kontoret och in i en kreativ och avkopplad miljö. Då är cigarrummet räddningen! :D
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Jag använder cigarrummet året om, men givetvis mest på vintern. Har det som en tillflyktsort när det blir riktigt jobbiga arbetsdagar. Vissa dagar måste man ta datorn och fly från kontoret och in i en kreativ och avkopplad miljö. Då är cigarrummet räddningen! :D
Om du inte har provat Steffos Robusto, gör det. No gimmick. :)
 
Limmat dit bänkskivan i badrummet 👍

Nyinstallerad mörk bänkskiva i badrum med ljust kakel på väggen och fönster ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Var iväg och hämtade en garderob och en garageportsöppnare.

Bytte till nya lampor i entrébelysningen.
Tydligen var det inte gul plast i dem, utan lampglaset var fullt av små döda insekter.
 
Mikael_L
TeroM skrev:
Släppt ner markisolering och grävt igen vallgraven framför blivande entrédörren. Funderade på att sätt upp dörrklockor men bestämde mig för att vänta med det till efter godistiggarna imorgon. Egentligen, kanske vänta till efter påsk ...
Borde du inte väntat med att gräva igen vallgraven också ... ;)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Uppdaterade cigarrummet lite. Släpade ut ett skitstort skrivbord och släpade in en radda gamla biograffåtöljer från lokala Vikmanshyttans folkets hus. Rummet är egentligen en kattvind på sju kvadrat så det är rejält trångt när man är några stycken. Nu blev det betydligt trevligare, med dessa som komplement till de två stora skinnfåtöljerna från Falu tingsrätt.
Tyvärr fick vintage-stereon från 1974 stryka på foten av utrymmesskäl, men det kanske blir en spark i arslet så jag kommer igång med konverteringen av en gammal rörradio till bluetoothhögtalare...
Får man se hela rummet? Verkar onekligen intressant!
 
Funderar på att olja del av däcket..
Trädäck med delvis smält snö, sopskyffel och en kruka med växter på ett steg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
Ganescha skrev:
Får man se hela rummet? Verkar onekligen intressant!
Nähädu, här får man ju bara på skallen om det råkar skymta en tvivelaktig konstruktion. :)
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
kulle
Pagno skrev:
Funderar på att olja del av däcket..
Berätta gärna sen hur det gick :p
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.