Snyggt!
China Export? :p
 
Inte det sexigaste snickeriet men väl en nödvändighet tror jag (första lurvtossen som kommer).

Tre månader kvar och än är det några grejer som ska byggas.


En hemmagjord träskyddspanel monterad ovanför en toalettstol mot en lila vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand håller en termometer under ett träkantat badkar för att mäta temperaturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord trähylla monterad ovanför en toalettstol i ett badrum med lila och vitmönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 16 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
Inte det sexigaste snickeriet men väl en nödvändighet tror jag (första lurvtossen som kommer).

Tre månader kvar och än är det några grejer som ska byggas.


[bild]

[bild]

[bild]
Det vart ju riktigt snyggt!
Vad blev kostnaden för material, och hur mycket tid gick det?

Det är snart dags att avsluta blöjkarriären för min skitgris, men man kanske kan lägga in en beställning vid eventuella småsyskon? :)
 
Nice, då är det bara att limma dit kardborre för skötbordsunderlägget (y)
 
Fjojtmehmet skrev:
Det vart ju riktigt snyggt!
Vad blev kostnaden för material, och hur mycket tid gick det?

Det är snart dags att avsluta blöjkarriären för min skitgris, men man kanske kan lägga in en beställning vid eventuella småsyskon? :)
Hehe. Kostnaden är skyhög runt 600kr då jag använde hobbyskivor. Hade jag vevat råplan genom hyveln och limmat ihop egna skivor så hade priset blivit någon hundring.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Den ser lite låg ut, men ni är kanske korta i rocken?
 
:) botten med dynan är i höjd med armbågarna :) kanske lite smurfvarning på mig å frun :)
 
norrbottenssnickaren skrev:
:) botten med dynan är i höjd med armbågarna :) kanske lite smurfvarning på mig å frun :)
Dvärg är väl under 140, allt annat är normalväxt :cool:
 
perhed skrev:
Klädhängare till frugan.

Material: Alm, Järnstång 14mm.
Finish: Danish oil blandat med lite "Black Walnut"-bets. Frugan tyckte det blev för mörkt och för brunt. Jag slipade bort allt. Vi får se hur det landar. Egentligen skulle jag nog ha valt ett ljusare material.

Hjärtat på hyllan blev en oväntad bonus! Jacken på toppen är för galgarna att ligga i.

[bild][bild]
[bild]
Mycket fin fog. Tycker att sånt är så snyggt. Handjagat?
Kan du inte beskriva lite i vilken ordning du jobbade fram formen? Antar att du började med fogen i "rått" format och arbetade fram formerna men gärna lite mer kött på benen tack! :)
 
  • Gilla
Cirs och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
:) botten med dynan är i höjd med armbågarna :) kanske lite smurfvarning på mig å frun :)
Det låter lagom! Vet att en del gäster som lånade vårt skötbord även lånade barnens fotpall till tvättstället, vi är långa :)
 
Kul att du gillade den! Jag använde bordsågen med släde och en kil så att det blev samma vinkel på allt.
Handritad skiss av bordsåg med släde och kil för att skapa jämn vinkel vid sågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter limning så rundade jag av alla kanter med fräs.
 
Första barnet hade vi ett rejält fullpackat skötbord. Andra barnet hade vi en bänk med det nödvändigaste typ uppblåsbart underlag, blöjor och tvättlappar.

Nu tredje kanske vi skaffar en för ändamålet avsedd filt.

:p

Kraven sjunker så att säga. Men jag skulle inte gjort något annorlunda idag :)
 
  • Gilla
[SH] och 2 till
  • Laddar…
Barnen verkar tvinga fram skapandet..

Efter inskolning på förskolan tröttnade jag på att springa runt som en yr höna och leta grejer, så jag slog ihop en liten hylla som bara rymmer en uppsättning av respektive barns ytterkläder.
Stänger för två par barnskor, hyllar för mössa, vantar och strumpor samt fyra krokar för jacka och byxor.

Hemmagjord trähylleinredning för barns ytterkläder inkl. skor, mössor och vantar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Lika enkel som den ser ut. Tyvärr blev färgen helt fel, men det tar längre tid att slipa ner och göra om än det tar att såga en ny hylla så den får vara fel mot dörrarna i väntan på nya spillbitar!

Enkel hemmagjord trähylla med metallstång, krokar undertill med hängande barnkläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Höjden är vald så att inget av barnen kan springa och hämta grejerna, inte på ytterligare något år heller!

Barn når efter jacka under hemmagjord ytterklädselhylla med skor och accessoarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tänk vilken lättnad när man kan förenkla morgonrutinerna så (y)

Men undrar inte barnen varför skorna/kängorna, som de skall ha på fötterna, står längst upp?
 
LAnsgar skrev:
Barnen verkar tvinga fram skapandet..

Efter inskolning på förskolan tröttnade jag på att springa runt som en yr höna och leta grejer, så jag slog ihop en liten hylla som bara rymmer en uppsättning av respektive barns ytterkläder.
Stänger för två par barnskor, hyllar för mössa, vantar och strumpor samt fyra krokar för jacka och byxor.

[bild]


Lika enkel som den ser ut. Tyvärr blev färgen helt fel, men det tar längre tid att slipa ner och göra om än det tar att såga en ny hylla så den får vara fel mot dörrarna i väntan på nya spillbitar!

[bild]


Höjden är vald så att inget av barnen kan springa och hämta grejerna, inte på ytterligare något år heller!

[bild]
Skiten från skorna hamnar på hyllan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.