nikasp
Vad har du för någon flvp? Fick höra av en kille som installerar att det knappt var lönt besväret på min gamla Nibe Fighter 310p

Robert-san01 skrev:
Bytt vibrationsdämpare på kompressorn i FLVP. Nu spinner den som en katt i stället för att banka som en plåtslagare. :)
 
nikasp skrev:
Vad har du för någon flvp? Fick höra av en kille som installerar att det knappt var lönt besväret på min gamla Nibe Fighter 310p
Det är just en Fighter 310.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Två luckor till tv-bänken. Nu ska de kläs och den fina färgen göms...
Två obehandlade träluckor för tv-bänk lutade mot en vägg på en arbetsbock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klart!

Bänken mäter b h d 2440x400x600mm

Praktiskt att kunna bygga en egen bänk som passar mina behov. Högtalartyget släpper i igenom IR-signaler.

Utan luckor
Egenbyggd vit TV-bänk med måtten 2440x400x600mm, utrustad med elektronik och högtalare, utan luckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med luckor
Hembyggd vit bänk med dimensioner 2440x400x600mm under en TV, flankerad av högtalare, utan luckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VillaAnna och 7 till
  • Laddar…
Tillägg: i jämförelse är TV på 65".
 
Det man inte har i brallan, det får man sätta på väggen ;)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Undrar om jag gjort något galet? 2 kvm redigt torrt och 2 strykningar, men ändå?

Närbild på en burk med textinstruktioner för vaxolja som någon håller i en hand med svart handske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träbord med ojämn lackering och synliga vita fläckar efter två strykningar, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ghoti skrev:
Undrar om jag gjort något galet? 2 kvm redigt torrt och 2 strykningar, men ändå?

[bild]

[bild]
Ser ut som att du lagt på alldeles för tjockt? Alltså på tok för mycket!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja, uppenbarligen behöver jag träna på detta. Tänkte att det gör inget om det blir lite för mycket eftersom det ändå ska torkas bort men det här var inte vad jag hade räknat med. Blir resultatet lidande på något sätt eller handlar det bara om att spara på oljan?
 
Bygger en fotpedal till TIG svetsen, kemppi vill ha 800 euro för en, men kretscchema fick man gratis...

Nu har jag en fjäder som verkar funka ganska bra, två st. kugghjul råkade passa på potentiometrarna där framme som ska styra min och max ström, jag behöver dom eller så kommer jag att ha 0-300A på pedalen.

30527621876_93f624ef08_b.jpg

Har suttit och hållit på i ett program som heter KiCad och duplicerat bilden av kretscchemat jag fick och sen gjort en PCB layout, har skaffat kort och etsvätska så snart ska jag prova fixa ett riktigt kort.
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Hand som justerar en svarvmanick för att runda till en slipsten på en slipmaskin.

Slipsten på min tormek blev snabbt väldigt orund och jag fattade inte att sluta slipa direkt. Med denna svarvmanick gick det dock enkelt att ta bort nästan 1mm, så nu är stenen perfekt rund igen.
 
  • Gilla
erikssonandreas och 3 till
  • Laddar…
Hittills har jag bara testat den nya plåtsaxen, damn it vad enkelt det var. Nibblern (Fein, ej i bild) funkar dock inte alls lika enkelt som det ser ut på YT, får pilla mer med den och se om jag kan få till handlaget.

Plåtsax nära kanterna på nyklippt metallplåt på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sedan tog jag och plockade isär och rengjorde nibblern och skruvdragaren jag precis fått levererat. Mycket skit på dem, men det var bara att torka av när man väl kom åt.

Varför är det så kul med sånt här pill? Antagligen för att det inte ligger minsta måste bakom, utan är ett rent hobbyprojekt.

Isärtagen skruvdragare och nibbler med verktyg och rengöringstrasa på arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jonmo skrev:
Sedan tog jag och plockade isär och rengjorde nibblern och skruvdragaren jag precis fått levererat. Mycket skit på dem, men det var bara att torka av när man väl kom åt.

Varför är det så kul med sånt här pill? Antagligen för att det inte ligger minsta måste bakom, utan är ett rent hobbyprojekt
Jo, när måste kommer in går ofta kul och inspiration hem.
 
Handgjord träfigur med blå-vit randig kropp och knappögon på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte gjort den själv utan fick mycket hjälp. Hålen borrade jag iaf 😊
 
  • Gilla
Carreyfan och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.