ghoti skrev:
Skickar upp en förfrågan här om det är okej: Jag söker en prisvärd cirkelsåg. Tänkt användning är utesnickerier typ trall & lekstuga samt i närtid en klädd sänggavel. Bordscirkelsåg och sänksåg har jag för låg nyttjandegrad på för att motivera köp.

K-Rauta säljer en sladdmakita för 900, kan det vara något? [länk]

Har batterier till Makita 18V men undrar om merkostnaden för batterimaskin är försvarbar för min ganska stationära användning?
Värt att tänka kan vara om man vill kunna koppla på skena , de kostar i regel lite mer men det underlättar en hel del om man behöver såga 100% rakt. Visst kan man lägga rätskivor eller liknande men det blir ändå inte samma enkelhet.

Allt beror på vilka krav man har :)
 
xCxJx skrev:
Detta tält har ju varit uppe ett par gånger i denna tråd, men jag har aldrig sett det såhär billigt. 999:- med väggar

[länk]
Ni som har köpt detta tält. Hur upplever ni kvaliteten & intrycket "out of the box"? Framförallt tänker jag på stålställningen?
 
frav skrev:
Ni som har köpt detta tält. Hur upplever ni kvaliteten & intrycket "out of the box"? Framförallt tänker jag på stålställningen?
Prisvärt, skulle jag säga. Provade ställa upp tältet och jag hittar inget att gnälla på för den prislappen.
 
Någon som kan tipsa om en prisvärd kakelskärare eller kap till ett rimligt pris. Kommer bara användas till lite smått: Hall golv, gäst toa och hall i källare :)

Eller vågar man köra med diamantskiva på vinkelslipen för allt? :S
 
S
Jag köpte en sån på Bauhaus i somras. Prisgaranti mot Beijer.
 
Tror jag behöver en lite större. Runt 35cm får den nog klara. Ska kapa 20x60cm till hallen och 30x60 till källaren. 33x33 kan det bli på ett annat ställe :)
 
S
Kolla på Blocket. Brukar komma upp lite större Sigmor där.
 
Ramnemark skrev:
Tror jag behöver en lite större. Runt 35cm får den nog klara. Ska kapa 20x60cm till hallen och 30x60 till källaren. 33x33 kan det bli på ett annat ställe :)
Skärare är absolut enklast och smidigast, blir fina kanter av det. Man får dock tänka på att det kan bli problem om kanterna är fasade eller om ytan är krackelerad. I de fallen hade jag valt att köra en lite vattensåg.

Fördel med vattensåg är att det blir enklare att skära ut inne i plattan men sen har såklart vattensåg en rad nackdelar. Ex den slabbar ner en del, den gör mindre fina kanter om man inte har en riktigt dyr och fin maskin o.s.v.
 
Ska du inte lägga nå mer plattor än hallen så prova att låna en skärare istället för att köpa nåt skit...
Du borde väl känna nån som känner nån som har en, eller komma i kontakt med en plattfirma.
Många butiker har skärare som dom lånar ut om man köper plattorna där
 
S
Jag försökte hyra på två olika ställen men det fanns bara stensågar. De menade att eftersom det finns billiga skärare så hyr ingen sånt.
Finns att hyra på Bauhaus men det är dyrt.
 
nino skrev:
Ska du inte lägga nå mer plattor än hallen så prova att låna en skärare istället för att köpa nåt skit...
Du borde väl känna nån som känner nån som har en, eller komma i kontakt med en plattfirma.
Många butiker har skärare som dom lånar ut om man köper plattorna där
Jag ska lägga 3,5m2 i hallen. 6m2 i källaren, 9m2 i hallen i källaren och sen väggar och golv i gästtoa, kanske 15m2 totalt. Tyvärr känner jag ingen som har en och att hyra en helg kostar typ 7-800kr :/.

Jag var nära att få tag på Scorpion sågen som reades ut på K-Rauta men det var fel lagersaldo och var slut :/
 
Kolla vad ex Ramirent eller Cramo tar. De tar inte hyra för lördag/söndag utan du betalar bara för fredag och ev måndag.
 
Robert-san01 skrev:
Kolla vad ex Ramirent eller Cramo tar. De tar inte hyra för lördag/söndag utan du betalar bara för fredag och ev måndag.
Det var ramirent :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.