Jaha, var det bara garaget du menade?
Mitt är ju oisolerat och ouppvärmt.

Men själva boningshuset då?
 
Det är ett älvsbyhus regin, enplanshus i vinkel
 
K
dannej83 skrev:
Det är ett älvsbyhus regin, enplanshus i vinkel
Gjöt du platta under älvsbyhuset? Hur lirar det med deras modulsystem som bygger på torpargrund?
 
Nybyggt enplans lösvirkeshus med tegeltak, solpaneler och ofärdig omgivning, omgivet av natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi byggde vårat lösvirkeshus i slutet av 2015, det slutade på 3,2 milj. då va jag själv med på heltid ihop med en betald snickare (är snickare själv). Huset är 120m2 enplans. Ett litet badrum, en inglasning och två sovrum är inte klara än, tänkte göra det allt efter som. Huset är ett lågenergihus och mycket välbyggt vi har tex. 435mm tjocka väggar, isolerade inneväggar, osb i alla väggar. Vi har FTX, vattenmantlad kamin, golvvärme och solfångare och 750L tank. I priset ingår allt dvs allt som bygglov, lånekostnader och tomten för 525000. Ränka ut att min och vänners insatts är ungefär värd miljonen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ymer och 1 till
  • Laddar…
Nja det var ju garaget jag pratade om!
 
Riktigt kul att så många svarar, man får lite mer inblick i bad saker och ting kostar ungefär.
Vi kommer med största sannolikhet köra en totalentreprenad, den skulle landa på 931 000:- enl husföretaget då gjuter dem platan, till hus och garage och gör precis allt förutom, altan, och trädgård (garageuppfarten) osv. men det är nyckelfärdigt att bara kasta in soffan.
 
Mikael_L
memike skrev:
Riktigt kul att så många svarar, man får lite mer inblick i bad saker och ting kostar ungefär.
Vi kommer med största sannolikhet köra en totalentreprenad, den skulle landa på 931 000:- enl husföretaget då gjuter dem platan, till hus och garage och gör precis allt förutom, altan, och trädgård (garageuppfarten) osv. men det är nyckelfärdigt att bara kasta in soffan.
Låter extremt billigt för en totalentreprenad.
Om det inte är ett 25mm2 atterfallshus det gäller då.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Låter extremt billigt för en totalentreprenad.
Om det inte är ett 25mm2 atterfallshus det gäller då.
Om schablonen stämmer (20kkr/kvm) så är det ett ca 50 kvm hus isf :)
Som sagt låter lite för billigt ? Är det en hund begraven där eller har ni fått tag i ett fynd ?

Vilken del av landet, och vilken storlek/standard på huset ?
Och om ni kan säga det - vilken tillverkare ?

/K
 
Mikael_L skrev:
...
Om det inte är ett 25mm2 atterfallshus det gäller då.
Finns det så små som 25 kvadratmillimeter :)
 
  • Gilla
dekagon och 2 till
  • Laddar…
931' + husbyggsats?
 
Mikael_L skrev:
Låter extremt billigt för en totalentreprenad.
Om det inte är ett 25mm2 atterfallshus det gäller då.
Nopp ca 1 mille i offerten från husföretaget så då får man väl lita på det :)
 
Berätta mer om vad det är för hus, storlek, standard osv.

Vi jämförde en massa olika tillverkare och ingen var ens i närheten av 1milj....
 
Asson skrev:
Berätta mer om vad det är för hus, storlek, standard osv.

Vi jämförde en massa olika tillverkare och ingen var ens i närheten av 1milj....
Hej.

Det är Movehomes hus 306. Alltså ett Trivselhus i grunden.
Tillvall vi lagt in är golvvärme
Annat kök
badkar
klinkade badrum och hall
Annan trapp
Ekgolv
Design paketet
Andra innedörrar
Contura kamin
Puts fasad
Svarta häng och stuprännor

Sedan Sidobyggnad #01 + extra isolering

Totalentreprenad inkl hus exkl markarbetet fast inkl platta =3 391 850 kr Sen räknar jag att jag och polarn som har grävmaskinsfirma gör markarbetet själva ca 100 000:- + Anslutningar ca 80 000:- + altan och tomt ca 150 000 + tomten 450 000 = 4 171 850kr
 
memike skrev:
Hej.

Det är Movehomes hus 306. Alltså ett Trivselhus i grunden.
Tillvall vi lagt in är golvvärme
Annat kök
badkar
klinkade badrum och hall
Annan trapp
Ekgolv
Design paketet
Andra innedörrar
Contura kamin
Puts fasad
Svarta häng och stuprännor

Sedan Sidobyggnad #01 + extra isolering

Totalentreprenad inkl hus exkl markarbetet fast inkl platta =3 391 850 kr Sen räknar jag att jag och polarn som har grävmaskinsfirma gör markarbetet själva ca 100 000:- + Anslutningar ca 80 000:- + altan och tomt ca 150 000 + tomten 450 000 = 4 171 850kr
Men du skrev innan 1 miljon och nu 4 miljoner, hur tänkte du?
 
memike skrev:
Hej.

Det är Movehomes hus 306. Alltså ett Trivselhus i grunden.
Tillvall vi lagt in är golvvärme
Annat kök
badkar
klinkade badrum och hall
Annan trapp
Ekgolv
Design paketet
Andra innedörrar
Contura kamin
Puts fasad
Svarta häng och stuprännor

Sedan Sidobyggnad #01 + extra isolering

Totalentreprenad inkl hus exkl markarbetet fast inkl platta =3 391 850 kr Sen räknar jag att jag och polarn som har grävmaskinsfirma gör markarbetet själva ca 100 000:- + Anslutningar ca 80 000:- + altan och tomt ca 150 000 + tomten 450 000 = 4 171 850kr
Aha 3,4 mkr - låter mer rimligt...

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.