Festool batterimaskiner har jag provat. Tre veckor tog det att knäcka elektroniken. Överbelastningsskydd är en pest som de kastar in istället för att göra grejer som tål att användas.

mvh Findus
 
Panasonic har fina maskiner, men tyvärr inte så stort utbud.

Festool har 3års garanti.
 
Jag har sett tecken på att Mafell börjar avvika från den smala vägen. De nya skruvdragarna lär vara samma som Metabo och så har vi samarbetet med Bosch när det gäller sänksågen. Man kan gissa att utbytet sker i båda riktningar, och kvaliteten på blå Bosch har ju visat tecken på att man börjar ta genvägar för att förbättra de ekonomiska marginalerna, snarare än de tekniska.

Observera nu att detta är spekulationer och gissningar på samma sätt som butikförsäljarens i exemplet ovan.
 
Har för mig att Makita tillverkar mycket i UK och Mexiko.
 
Vad jag har hört så är de riktiga bra Makita tillverkade i Japan. Något sämre i UK
 
Robert-san01 skrev:
Panasonic har fina maskiner, men tyvärr inte så stort utbud.

Festool har 3års garanti.
Är väl på samma sett som tex Milwaukee, att du måste registrera dig inom 3-4 veckor.
annars har man väl bara 1 års garanti ? sen har man iof även stöldförsäkring
 
E
Fick äntligen fingrarna ur och köpte ett riktigt långpass nu när fresks hade kampanj.
Skärmdump från Fresks webbplats visar en Hultafors rätstång på 1800mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Panasonic kör jag på jobbdragarn. Fan odödlig. Bra batterier också.
 
Räknas ett bar nya braxor? Dom gamla har som vanligt delat sig i grenen.

Nya blå hängselbyxor med flera fickor, för bygg- och renoveringsarbete.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Finns det verkligen någon som sätter på sig såna byxor frivilligt?😀
 
Jamen det är ju myspysbyxorna! Har provat andra fritidsbyxor men trivs inte. Eller har du något revolutionerande förslag som gör att nästa par blir något annat?
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
S
hantverkare1 skrev:
Finns det verkligen någon som sätter på sig såna byxor frivilligt?😀
? bästa byxorna. inget ryggslut som blir kallt där
 
Made in China
Samling av Makita elverktyg och batterier på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Made in UK
Makita elektrisk sticksåg på träplanka bredvid ett par arbetshandskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Made in Japan
Tänd arbetslampa av märket Makita på ett batteri, texten hänvisar till ursprungsland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
epw skrev:
Fick äntligen fingrarna ur och köpte ett riktigt långpass nu när fresks hade kampanj.
[bild]
Betalade du 1900? Verkar som att Bolist har kampanj också just nu, 1700... Redigt sugen, har inte något eget...
 
MathiasS skrev:
Jamen det är ju myspysbyxorna! Har provat andra fritidsbyxor men trivs inte. Eller har du något revolutionerande förslag som gör att nästa par blir något annat?
Jag har köpt mig ett par från Björnkläder med stretch på utsatta ställen. Hade dessförinnan ett par från Blåkläder utan stretch som gick sönder i grenen. Det fenomenet beror nog dock ofta på att man har lite för stora byxor så att de hasar ner på rumpan och sätter man sig då på huk så ger byxorna upp efter ett tag. Hoppas därför på mina Björnkläder som jag har köpt två storlekar mindre (har minskat lite i midjemått på något outgrundligt sätt) och som dessutom har stretch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.