AndersMalmgren skrev:
Du menar jag har 1,06 i påslag? Neh, då måste jag sovit bort det mötet :D
Nä det är du själv som säger det? Den 22 september sänkte SEB upplåningsränta från 0,12 till 0,07... resten får du räkna ut själv haha :) läs själv på internetbanken så får du se!
 
Jag är helt övertygad om att jag har 0,9. Men japp 1,13 har jag enligt internetbanken, och det betyder 1,06 med dina siffror, men den siffran vill jag inte kännas vid :D
 
  • Gilla
Allebaggen
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
...den siffran vill jag inte kännas vid :D
Kännas vid och kännas vid...... Det är väl mer liksom bara att "PAY IT UP, BITCH" som Annika Falkengren brukar höras sjunga med sina feta, brusreducerande lurar, med gangstarap i, i tunnelbanan på väg till kontoret...
 
Jag menar mer att den siffran känner jag inte igen, jag är inte helt hundra på 0,9 nämligen :D Var ju snart 2 år sedan jag gick från 0,7 så minnet sviktar, varför kan man inte se på hemsidan någonstans vad man har orka leta i pärmen liksom.
 
Det ligger inte i bankernas intresse att du enkelt ska kunna få fram uppgifterna och på så sätt ha koll på läget. Därför visas dessa uppgifter inte upp på deras sajter/i deras appar.
 
Hej!

Hur gör man för att få så låga räntor? :S
 
  • Gilla
Anders Holmstrom
  • Laddar…
Man läser på, ber om offerter och sen förhandlar man. Alltid med ett leende på läpparna :)
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
Hej!
Någon med erfarenhet av Danske bank och SACO-avtalet?
Jag har tidigare samtalat med två personer på DB och de har bekräftat att det räcker med att ha bolånet hos dem (ej helkund) för att kunna ta del av erbjudandet 1,29%. Var beredd att byta bank och bokade möte. Nu säger de att man visst måste vara helkund hos dem för att ta del av erbjudandet. De sa att de inte kan ha det skriftligt enligt lag men att de tackar nej till att erbjuda den låga räntan om man inte har större engagemang hos dem. Någon som har endast bolånet hos Danske bank enligt SACO-avtalet och således 1,29% rörlig ränta?
 
D09
bearTGO skrev:
Hej!
Någon med erfarenhet av Danske bank och SACO-avtalet?
Jag har tidigare samtalat med två personer på DB och de har bekräftat att det räcker med att ha bolånet hos dem (ej helkund) för att kunna ta del av erbjudandet 1,29%. Var beredd att byta bank och bokade möte. Nu säger de att man visst måste vara helkund hos dem för att ta del av erbjudandet. De sa att de inte kan ha det skriftligt enligt lag men att de tackar nej till att erbjuda den låga räntan om man inte har större engagemang hos dem. Någon som har endast bolånet hos Danske bank enligt SACO-avtalet och således 1,29% rörlig ränta?
Har dom några liknande erbjudande på 4-5 år? :)

Fsb erbjöd 2,15 för 5 åring. Kunde inte gå lägre.

Tyckte det var för högt och avstod
 
D09 skrev:
Har dom några liknande erbjudande på 4-5 år? :)

Fsb erbjöd 2,15 för 5 åring. Kunde inte gå lägre.

Tyckte det var för högt och avstod
Är nog inte lika bra på längre bindningstider men osäker.

3 år på 1,45% har de iaf.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
bearTGO skrev:
Är nog inte lika bra på längre bindningstider men osäker.

3 år på 1,45% har de iaf.
Skit också Jag gick med på 1,55 igår...
 
Excel skrev:
För att optimera och få ut maximal rabatt blir det följande upplägg:

Danske får bolånet på 1,29% (SACO rabatt)

Länsförsäkringar får vardagsekonomin: lönekontot, kontokort mm. Detta ger ytterligare 20% rabatt på mina försäkringar vilket motsvarar ca 25 punkter justerat för ränteavdrag.

Skandia får bolåneskydd i form av livförsäkring. (rabatt via jobbet) denna lösning var dessutom billigare än SEB bolåneskydd. Bra att dessutom klippa navelsträngen till långivaren.

ISK och aktiedepå går till Nordnet eller Avanza.

Tycker jag har fått ihop detta väldigt bra!
Har du lyckats flytta endast bolånet till Danske bank och fått 1,29% (SACO)?

Jag har nämligen stött på patrull där...
 
AndersMalmgren skrev:
Jag menar mer att den siffran känner jag inte igen, jag är inte helt hundra på 0,9 nämligen :D Var ju snart 2 år sedan jag gick från 0,7 så minnet sviktar, varför kan man inte se på hemsidan någonstans vad man har orka leta i pärmen liksom.
Man kan ju också nyttja matematik... ;)
Kolla betalningsdag för senaste ränta och belopp och räkna på innestående skuld så ser du vad du betalar netto.
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Excel
bearTGO skrev:
Har du lyckats flytta endast bolånet till Danske bank och fått 1,29% (SACO)?

Jag har nämligen stött på patrull där...
Jag frågade om det gick att endast flytta bolånet, det var inga problem med det. Det finns inga förbehåll i villkoret.

http://m.danskebank.se/PDF/Villkor/Villkor-Saco.pdf
 
Redigerat:
bearTGO skrev:
Hej!
Någon med erfarenhet av Danske bank och SACO-avtalet?
Jag har tidigare samtalat med två personer på DB och de har bekräftat att det räcker med att ha bolånet hos dem (ej helkund) för att kunna ta del av erbjudandet 1,29%. Var beredd att byta bank och bokade möte. Nu säger de att man visst måste vara helkund hos dem för att ta del av erbjudandet. De sa att de inte kan ha det skriftligt enligt lag men att de tackar nej till att erbjuda den låga räntan om man inte har större engagemang hos dem. Någon som har endast bolånet hos Danske bank enligt SACO-avtalet och således 1,29% rörlig ränta?
Nu har jag ingen erfarenhet av just Danske Bank, men när jag förhandlade bolån sist, och då även bytte bank, så sa min nya bank något om att deras erbjudande bara gällde om man blev helkund, och att man då skulle ha pensionssparande och fondsparande hos dom. Jag nickade, men skrev inte på några bindande papper gällande detta. Jag fick med mig lite papper om vilka fonder jag kunde välja mellan, och fick några veckor senare även hem en överblick av mina befintliga pensionsförsäkringar och beskrivning hur jag kunde göra för att få dom överflyttade till den nya banken. Dessa papper hamnade i det runda arkivet, och efter det så har jag inte hört något mer.

Det kan mycket väl vara så att andra banker fungerar likadant. Dvs man pratar mycket om att man ska ha ditten och datten hos den nya banken, men om man avvaktar med att skriva på papper för dessa saker, och sen bara är passiv så händer inget eftersom dom är dåliga på uppföljning av dessa saker. Det kan t.om vara deras säljstrategi. Dvs att i början insistera på att man måste ha vissa tjänster hos dom, för att merparten av alla kunder lyssnar på detta och skriver på alla dessa papper, men att de inte tycker att det är värt besväret att följa upp och tjata på de kunder som inte skrivit på.

Så vad exakt innebär det att vara helkund hos DB, och hur många saker måste man binda sig till rent juridiskt (dvs påskrivna papper) innan man kan ta del av deras bolån? Kanske är det värt att bara gå dit, och säga typ "ja, jag ska bli helkund. Ge mig bara papperna för fonder, pensioner m.m så skriver jag på efter att jag har läst dom noga där hemma. Men bolånet kan vi väl göra färdigt här och nu?".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.