Nu på morgonen har jag kelat med CE Johansson.
Jag var orolig för fingeravtrycksinetsning efter den har legat hos auktionsfirman, m
en det fanns inga.
Den verkar ha vårdats ömt genom åren, hemvisten har antagligen varit ankomstkontroll/syning då den är toleransklass 1 alla serienummer på passbitarna matchar lådan och den är komplett. Öppet träetui med CE Johansson mätinstrument och passbitar arrangerade i ordning, utan synliga fingeravtryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Komplett uppsättning C.E. Johansson mätpassbitar med tillbehör utlagda på vit tygduk bredvid deras träförvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Jag kanske har en liten mätfetisch ;)
En öppen mätverktygslåda med skummgummiinredning och mätklocka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har karvat ur skummgummi, mätklockan låg i papplåda.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag vill också veta mer! Kan du inte starta en tråd om hur du byggde press och kvarn?
 
Byggt en Fritz och Franz jigg till bordssågen.


En hemmagjord Fritz och Franz jigg monterad på en bordssåg med plywood och träkilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag har jag dragit på mig ett ryggskott... känns sådär när man är ledig sex dagar av åtta..
 
Chrissofsweden skrev:
Idag har jag dragit på mig ett ryggskott... känns sådär när man är ledig sex dagar av åtta..
Krya på dig!
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Idag har jag dragit på mig ett ryggskott... känns sådär när man är ledig sex dagar av åtta..
Fick också ryggskott, eller nåt liknande. Small bara till när jag snickrade(gjorde inte ens ngt ansträngande) och sedan dess gör det så jädrans ont mitt i ryggen när jag vrider på huvudet, åt vänster kan jag inte ens vrida då det gör så ont.
Vad gör man? Har aldrig varit hos massör/kiropraktor/naprapat, vad ska man välja? Eller är det bättre bara vila?
 
SamiHus skrev:
Fick också ryggskott, eller nåt liknande. Small bara till när jag snickrade(gjorde inte ens ngt ansträngande) och sedan dess gör det så jädrans ont mitt i ryggen när jag vrider på huvudet, åt vänster kan jag inte ens vrida då det gör så ont.
Vad gör man? Har aldrig varit hos massör/kiropraktor/naprapat, vad ska man välja? Eller är det bättre bara vila?
Smärtstillande, helst antiinflamatoriskt. Det bidrar till att låta de krampande musklerna slappna av. Bra att vara i försiktig rörelse också, typ promenera, så du får bättre blodgenomströmning i musklerna.
 
Redigerat:
Kiropraktor tycker jag är bra. Brukar allt då att rätta till lite så att rörelseförmågan ökar lite. Dessutom är det godkänt av staten för att använda friskvårdsbidraget :)
 
Tillägg: oftast funkar en spikmatta väldigt bra. Det beror förstås på vad det är men som nanowire skriver är det blodcirkulationen man vill åt. Känslan när man ligger på spikmattan och man känner hur det pulserar är väldigt tillfredsställande :) Den här gången hjälpte ingenting av husmorstipsen..
 
Smärtan kommer av att musklerna krampar och svullnar. Detta gör att det klämmer på nerver, tex vanligt att det strålar ner i ett ben "ischias" eller upp i nacken.
 
Idag blev jag klar med mitt nya lågbudgetsystem för att slipa och bryna eggar. Sjukt nöjd så här långt! :)

Hemmagjort slip- och brynsystem med vattenslipstenar på arbetsbänk i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 6 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Idag har jag dragit på mig ett ryggskott... känns sådär när man är ledig sex dagar av åtta..
Lugn, bara lugn, det drabbar nästan alla :p

Jag åkte ambulans från tennishallen till Sahlgrenska en gång,
och fick ligga där och spy galla i ett dygn innan de skickade hem mig.

Lite kul läsning medan du vilar upp dig
(men ju fortare man kommer igång desto bättre går nog tillfrisknandet
Jag avstod från tennisen resten av den säsongen dock)

http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/akutlumbago-m545
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=137
http://www.spine-health.com/conditions/spine-anatomy/all-about-l4-l5-spinal-segment

När jag kom till min företagsläkare sa han bara "jaha L5, jaha" och skickade mig till sjukgymnastik/massage.
En ung Värmlandstös med varma händer kan göra underverk med värken :)
 
Dheri skrev:
Det blev en omgång äppelmust idag, kvarn och press byggde jag förra veckan.

[bild]


[bild]
Det där skulle du gjort en byggtråd på!
 
Idag har jag rest byggnadsställningen jag igår rev på långsidan. Imorgon kommer murararna och fortsätter reparera och putsa nästa sida av huset.

Byggnadsställning monterad längs en husfasad för reparation och putsarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.