legion skrev:
430x ska ha dubbla batterier. Det bör väl vara en 420 du har?
Rätt säker att jag har en 430x. Går ju inte att montera leds på en 420. ;)

EDIT: Var tvungen att kolla på kartongen i garaget. Ja, det är en 430x. ;) Står ju även 430 i displayen och på locket.
 
Redigerat:
legion skrev:
430x ska ha dubbla batterier. Det bör väl vara en 420 du har?

Tror 330X har dubbla batterier medan 430X bara har ett? Har för mig att det var i den här tråden någon skrev det.
 
  • Gilla
Kadey
  • Laddar…
mg765 skrev:
Tror 330X har dubbla batterier medan 430X bara har ett? Har för mig att det var i den här tråden någon skrev det.
Exakt, så är det.
430x har ett batteri, samma som 450. 450 har dock två sådana.

data:
Specific lithium-ion battery
18 Volt
5200mAh
5,2 Ah

1 Stück für Automower 430X M2016-
(1 Stück = 5,2Ah)


2 Stück für Automower 450X M2016-
(2 Stück = 2x5,2Ah = 10,4Ah)

Tillbaka till min ursprungliga fråga. Funkar det omjag monterar ett batteri i det lediga facket? Teoretiskt borde jag få prestanda som en 450, eller?
 
Redigerat:
legion skrev:
430x ska ha dubbla batterier. Det bör väl vara en 420 du har?
Det har den verkligen inte.
 
Stefan Severin skrev:
Det har den verkligen inte.
ok då, trodde det var samma som i 330x:surprised:
 
legion skrev:
ok då, trodde det var samma som i 330x:surprised:
330: 2x3.2Ah
430: 1x5.2Ah
 
Har för mig jag läst någonstans att HQ klippare skall genomgå någon slags check innan de levereras ut från ÅF, och att det där ingick att lägga in senaste mjukvaran. Stämmer detta, eller har jag läst i syne?

Mailade Liljekvists idag och bad dem bekräfta att de lägger in senaste firmware innan de skeppar klipparen men fick till svar att "Husqvarna gör en fabriksuppdatering innan maskinerna skickas till oss. Vi uppdaterar inga maskiner innan levarans." :confused:
 
430x har ett batteri. 330x har två. Vet inte varför dom ändrat. Men den total batteri kapaciteten är fortfarande snarlik. Tror inte du tjänar något på att pilla i ett batteri till. Det begränsas även av mjukvaran skulle jag tro.

Angående att lägga in senaste mjukvaran så ingår det i PDI:n. Men det är många som slarvar med det. Det tar en stund att packa upp maskinen kolla över den och köra ett test ink. uppdatering. Det är lätt sånt prioriteras bort för att klara att pressa priserna.
 
Redigerat:
quick skrev:
430x har ett batteri. 330x har två. Vet inte varför dom ändrat. Men den total batteri kapaciteten är fortfarande snarlik. Tror inte du tjänar något på att pilla i ett batteri till. Det begränsas även av mjukvaran skulle jag tro.

Angående att lägga in senaste mjukvaran så ingår det i PDI:n. Men det är många som slarvar med det. Det tar en stund att packa upp maskinen kolla över den och köra ett test ink. uppdatering. Det är lätt sånt prioriteras bort för att klara att pressa priserna.
Så kan det nog vara. Insåg däremot ett mer konkret problem. 450n har en annan kraftigare laddare än min 430x. Att även uppgradera laddaren går på ca 270€ då blir det en deal-breaker. Så jag lägger den här idén på hyllan. 😉
 
Sonny K skrev:
Så kan det nog vara. Insåg däremot ett mer konkret problem. 450n har en annan kraftigare laddare än min 430x. Att även uppgradera laddaren går på ca 270€ då blir det en deal-breaker. Så jag lägger den här idén på hyllan. 😉
Ja din laddtid kommer ju bli längre om den tillåter att ladda batterierna till max. Men jag tror det ligger en begränsning i antal ampere timmar den laddar innan den går ut för klippning igen eller ner till underhållsladdning om den är parkerad.
 
mhacker skrev:
Har för mig jag läst någonstans att HQ klippare skall genomgå någon slags check innan de levereras ut från ÅF, och att det där ingick att lägga in senaste mjukvaran. Stämmer detta, eller har jag läst i syne?

Mailade Liljekvists idag och bad dem bekräfta att de lägger in senaste firmware innan de skeppar klipparen men fick till svar att "Husqvarna gör en fabriksuppdatering innan maskinerna skickas till oss. Vi uppdaterar inga maskiner innan levarans." :confused:
Är det "Husqvarna PDI - Inspektion före leverans" (Pre-Delivery Inspection) du tänker på?

http://www.gplshop.se/husqvarna-pdi.php
https://www.liljekvists.com/husqvarna-pdi__1101
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Är det "Husqvarna PDI - Inspektion före leverans" (Pre-Delivery Inspection) du tänker på?

[länk]
[länk]
Ja, fast där står ju i och för sig inte exakt vad som ingår i PDI.

Någon som vet om det kommit några särskilt viktiga uppdateringar i år?
 
mhacker skrev:
Ja, fast där står ju i och för sig inte exakt vad som ingår i PDI.

Någon som vet om det kommit några särskilt viktiga uppdateringar i år?
Det brukar vanligen inte spela någon roll, det fungerar som det ska oavsett mjukvaruversion:)
 
  • Gilla
mhacker
  • Laddar…
Stefan Severin skrev:
330: 2x3.2Ah
430: 1x5.2Ah
Nästan rätt, ska vara.

330: 2x3,2Ah
430: 2x2,6Ah (dubbla AM420 batteri)
 
Redigerat:
vilden skrev:
Nästan rätt, ska vara.

330: 2x3,2Ah
430: 2x2,6Ah (dubbla AM420 batteri)
Nej. Se mitt foto på fg sida ;)
430: 1x5.2Ah
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.