Är det någon som har Makitas laseravståndsmätare? Lite sugen på en sån..
 
Chrissofsweden skrev:
Är det någon som har Makitas laseravståndsmätare? Lite sugen på en sån..
Japp, har LD060P modellen och den är helt OK. Noggrannheten/repeterbarheten räcker, den har bra beräkningsfunktioner och stöd för utstakning.

EDIT: 28 - still counting ...
 
Är det någon som är riktigt nöjd med ltx rullväskan? Jag tycker att den framförallt är klen i dragkedjan.

Just nu är jag mest sugen på en https://www.makita.se/tool/15213/DJV181Z.html men har tyvärr inte behov av den så ofta nog att motivera köp :( Ett Multiverktyg DTM51Z skulle också sitta bra
 
  • Gilla
frejpz
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Är det någon som har Makitas laseravståndsmätare? Lite sugen på en sån..
Jag har också en men den är pensionerad för en Bosch med vinkelmätare.
 
toolman77 skrev:
Är det någon som är riktigt nöjd med ltx rullväskan? Jag tycker att den framförallt är klen i dragkedjan.

Just nu är jag mest sugen på en [länk] men har tyvärr inte behov av den så ofta nog att motivera köp :( Ett Multiverktyg DTM51Z skulle också sitta bra
Flera av mina dragkedjor har gett upp. Jag fick min på köpet, inget som jag skulle ha betalt extra för.
 
Robert-san01 skrev:
Jag har också en men den är pensionerad för en Bosch med vinkelmätare.
Ligger den till salu i någon låda? :)


Vad gäller väskan så duger den till amatöranvändning. Förvaring och enkelt att packa med sig i bilen till och från :)
 
Chrissofsweden skrev:
Ligger den till salu i någon låda? :)


Vad gäller väskan så duger den till amatöranvändning. Förvaring och enkelt att packa med sig i bilen till och från :)
Vet inte. Den ligger just nu på "bra att ha om den andra inte är laddad då den inte är värd så mycket" hyllan. ;)

Väskan vet jag inte om jag ens skulle rekommendera som resväska för den som åker charter en gång i livet. Två av kedjorna gick sönder första gången jag drog i dem.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Makitor har jag ganska gott om.. Nästan alla borstlösa.. Multimaskin DTM51 har jag, och kört en hel del med den. Stark som tusan men stor, tung och drar mkt ström. Milwaukees är något lättare och (tyvärr) bättre.
Favoriten är nog den nya borstlöse cirkelsågen DHS680. Lätt, precis och stark!
 
Den är fantastisk men borde inte listen vara i plast? Jag har fått för mig att Festools är i hårdare plast inte i gummi. Men vilken såg! Minimalt med damm om grovdammsugaren är inkopplad, tyst och precis. Ger väldigt fint och rakt snitt.
Makita cirkelsåg på en skenskena ansluten till en dammsugarslang i ett snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Skruvautomat, för att skruva osb och gips. Vilken rekas? Har redan ett gäng 18V-maskiner.
 
Putten skrev:
Skruvautomat, för att skruva osb och gips. Vilken rekas? Har redan ett gäng 18V-maskiner.
Jag har nätdrivna 6832, dwn funkar skitbra.
Har provkört dfr550 ett par vändor, och den är fuuuullständigt underbar
 
Chrissofsweden skrev:
Den är fantastisk men borde inte listen vara i plast? Jag har fått för mig att Festools är i hårdare plast inte i gummi. Men vilken såg! Minimalt med damm om grovdammsugaren är inkopplad, tyst och precis. Ger väldigt fint och rakt snitt.
[bild]
Boschs list är i gummi och
påminner mycket om de gröna suddgummina man förr iaf. fick i grundskolan. :)

Och ja, alla borde ha en sänksåg, oavsett märke! (y)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Hittade den oanvänd på blocket med systainer, linjal och såg för 3000:-. Kunde inte låta bli och initialt var den tänkt till att ta ur köksbänksnivan när det beger sig. Men nu har man insett dess storhet :p Synd bara att tillbehören känns lite dyra. Jag tänker på skarvbläck och tvingarna. Eller är jag bara snål? Tips på vart man kan hitta dessa lite med överkomligt?
 
Syftar på denna som kostar 493:- + frakt.
Svart byggbeslag med monteringshål och en insexnyckel, prissatt till 493 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
400:- hos verktygsladan.nu. Har du kollat Axminster/Toolstop. Köpte Festool tvingar därifrån, minns inte priset men går numera och sneglar på Festools snabbtvingar och försöker rättfärdiga priset. Verkar smidigare än skruvtvingar som ibland får skenan att vandra när man drar åt.


Skärmbild av en webbutik med Makita verktygstillbehör och priser, såsom skenstycke och skumgummi list.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.