Maveric77 skrev:
Finns det folk som har bilen i garaget? Var förvarar sådana människor sina verktyg??

!
Är man rutinerad har man dubbelgarage, då finns det plats för båda.....
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Maveric77 skrev:
Finns det folk som har bilen i garaget? Var förvarar sådana människor sina verktyg??
Detta är ju lite of-topic... Nu har jag ett litet garage i källaren som just nu står en massa byggmaterial i annars så tycker jag garaget antingen ska husera ett entusiastfordon eller nyttjas som verkstad för snickeri eller mekanik, men generellt undrar jag - nybyggda hus har oftast varken vind eller källare, varenda skrymsle är boyta. Garaget är för många "fullt" av sådant som egentligen inte hör hemma där. I gamla hus fanns oftast mer förvaring, och jag undrar varför man inte bygger vind eller källare att ha grejjorna i, är det så mkt dyrare att bygga så, eller lurar man helt enkelt folk att de får ett garage som man kunde tänka sig att betala extra för men egentligen så sålde man på dem det förråd/förvaring de trodde skulle ingå?

mexitegel skrev:
Ser nu att vi missat att ge förslag på det allra mest uppenbara: - sälj bilen! :D
Eller sälj hela huset? ;)

Köp en liten sportbil som du inte kör ut varje dag, den har troligen mindre överhäng och platsar i ett garage. Låt Hyndaien stå ute och rosta. Eller snarare, bilar som används mår oftast bättre av att inte köras in och ut i garage på vintern.
 
  • Gilla
BlueX
  • Laddar…
T
Min första tanke var att backa in vilket väldigt många andra har föreslagit och det verkade ju funka också med tanke på vad TS har skrivit så varför fortsätter tråden med idiotiska förslag?:x
 
tank77 skrev:
Min första tanke var att backa in vilket väldigt många andra har föreslagit och det verkade ju funka också med tanke på vad TS har skrivit så varför fortsätter tråden med idiotiska förslag?:x
Skärmdump av en webbläsare som visar URL till ett forum om byggprojekt. ;)
 
  • Gilla
Broken arrow och 2 till
  • Laddar…
tank77 skrev:
Min första tanke var att backa in vilket väldigt många andra har föreslagit och det verkade ju funka också med tanke på vad TS har skrivit så varför fortsätter tråden med idiotiska förslag?:x
Jag tycker nog att tråden har ett visst underhållningsvärde ;)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Skulle köra på backa in bilen konceptet.

Alla bolag med säkerhetstänk backar in bilarna på parkeringen (vi är långt efter i Sverige på detta området). Ca 14% av alla olyckor sker vid parkering, de flesta vid backande. Sen kan man allid hävda att man backar ju in vid alternativet, men undersökningar säger att man är mer uppmärksam vid slutet av en färd och när man ska iväg har man bråttom generellt.

Så, fortsätt backa!
 
ZNK skrev:
Skulle köra på backa in bilen konceptet.

Alla bolag med säkerhetstänk backar in bilarna på parkeringen (vi är långt efter i Sverige på detta området). Ca 14% av alla olyckor sker vid parkering, de flesta vid backande. Sen kan man allid hävda att man backar ju in vid alternativet, men undersökningar säger att man är mer uppmärksam vid slutet av en färd och när man ska iväg har man bråttom generellt.

Så, fortsätt backa!
Ren spekulation, man har större koll på sina egna barn, att de inte springer bakom bilen på gården, än på barnen som går ute på gatan, så det känns vettigt... Jag har backkamera på min ena bil, det är faktiskt väldigt bra...

För att återgå till tråden, det ser ju inte omöjligt ut att "lyfta" de innersta plattorna en liten bit, även om avrinningsgallret ligger kvar där det ligger, det skulle sannolikt minska problemet, att lägga in en liten "kloss" i däcksspåren över avrinningsgallret borde fungera såväl praktiskt som estetiskt... Hur jobbigt är det att lyfta 2 plattrader och fylla lite sand och återlägga? Om man nu stör sig på detta...
 
Ingår det inte i uppkörningen för körkortet nu för tiden att man ska backa in i en p-ruta på grund av miljöhänsyn. Så kör du in framlänges istället för att backa in så blir du kuggad.

Avgaserna från bilen är som giftigast när du startar bilen. Undvik därför tomgång så mycket som möjligt och särskilt när bilen är kall. Backa därför in bilen när den är varm, så att du kan köra ut framåt och komma iväg snabbare när bilen är kall, vilket minskar bränsleförbrukningen. Behöver du skrapa rutorna – gör det innan du startar bilen.

OT: Jag läste om en låg bil i en biltidning för en massa år sedan. Han hade först en sänkt bil med en stor spoiler fram och sen en gummiläpp under det. Han hade i alla fall ett cd-skivfodral i markfrigång under läppen, för det tyckte han var lagom.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Donald-Duck skrev:
Avgaserna från bilen är som giftigast när du startar bilen. Undvik därför tomgång så mycket som möjligt och särskilt när bilen är kall. Backa därför in bilen när den är varm, så att du kan köra ut framåt och komma iväg snabbare när bilen är kall, vilket minskar bränsleförbrukningen. Behöver du skrapa rutorna – gör det innan du startar bilen.
Äh, som jag skriver tidigare så skall man göra det för att kunna fly snabbt, när "dom" är efter dig! Man vet aldrig när sekunderna man tjänar kan behövs nästa gång! ;)

Undrar om rivstarter är miljövänliga? :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
Undrar om rivstarter är miljövänliga? :)
Det heter panikacceleration, på samma sätt som att man ibland måste panikbromsa ;)
 
  • Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
Exsicco skrev:
Jag tycker nog att tråden har ett visst underhållningsvärde ;)
Håller med! Därför tar jag gladeligen emot fler knasiga idéer. :)
 
Jag ser ingen annan vettig lösning än att du säljer huset och köper ett nytt som har plan garageuppfart. Se upp bara så att nästa ägare inte försöker få din lutande uppfart till ett dolt fel.
 
  • Gilla
Broken arrow och 2 till
  • Laddar…
Kommer inte heller in i mitt dubbelgarage :( Men det beror mer på 3 crossar en trial 2 mopeder 1 gräsklippare 2 kyl-frys pingisbord osv.... ;)
 
Finndjävel skrev:
Jag ser ingen annan vettig lösning än att du säljer huset och köper ett nytt som har plan garageuppfart. Se upp bara så att nästa ägare inte försöker få din lutande uppfart till ett dolt fel.
Jag ser ju helst inte att barnen ska behöva byta skola och bli lidande för en dåligt planerad carport. Kanske kan man hitta någon granne att helt enkelt byta hus med. Företrädesvis någon med SUV då.
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Det heter panikacceleration, på samma sätt som att man ibland måste panikbromsa ;)
À propos det, förr i tiden kunde polisen uppskatta vilken hastighet en bil hade haft innan kraschen.
De mätte bromsspårens längd bara.
Men nu med ABS och allt annat fint och elektroniskt går det ju inte att tvärnita så det blir bromsspår.
Hur gör snutarna då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.