Hej håller på att byta lager i min cylinda 11005 tvättmaskin. Motorn som lagren sitter i heter 1BV5565-2BR. Ena lagret har jag bytt men det andra måste remskivan bort för att få bort lagret.
Har någon tips på hur???? Finns ingen synlig kil, stoppskruv. Är den skruvad eller pressad. Har försökt och skruvat lite men sitter fast. Vågar inte ta i när jag inte vet hur den är fäst.
Remskivan sitter längst ner på bilden som jag vill få bort.
Tips mottages tacksamt!!!
Har någon tips på hur???? Finns ingen synlig kil, stoppskruv. Är den skruvad eller pressad. Har försökt och skruvat lite men sitter fast. Vågar inte ta i när jag inte vet hur den är fäst.
Remskivan sitter längst ner på bilden som jag vill få bort.
Tips mottages tacksamt!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag menar att du använder avdragaren för att ta bort remskivan, när du monterar tillbaka remskivan så lägger du axel i frysen och värmer remskivan i ugnen eller på plattan för axel ska bli mindre och remskivans hål större det går lättare att montera remskivan då, men man få vara snabb,sätt axel i ett skruvstycke, och ta ett rör eller något annan stålbit som du kan knacka ned remskivan med
Medlem
· Västerbottens län
· 17 883 inlägg
Brukar hjälpa att värma när man ska ha loss det också, remskivan kan vara limmad och limmet ska ge sig vid runt 200 grader.
Sätt dit avdragaren och spänn på den, värm med gasol, det ska vara bra sprutt på gasolen så skivan är lite varmare än axeln. Sedan får man se.
Protte
Sätt dit avdragaren och spänn på den, värm med gasol, det ska vara bra sprutt på gasolen så skivan är lite varmare än axeln. Sedan får man se.
Protte