Blev en c-light från Witt. Riktigt snyggt! Kan inte säga så mycket om funktionen riktigt än

Nyinstallerad kvadratisk Witt c-light i ett tak med vit träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Adamdenlille och 4 till
  • Laddar…
Snygg!
Intressant att höra kring funktionen efter lite baconstekning.
 
Snailman
Ja, och vad har du för takhöjd? (har 2,70 själv)
 
Var ska motorn placeras, det är avgörande, uppe på taket eller i kanal på vinden. Har själv en frihängande fläkt med motor på vinden, men det vanligaste är nog att man sätter den på taket.. Man kan ju oftast ha mycket större motor i sådana här fall, men det blir ju ändå ett jäkla sus om jag kör på de högre hastigheterna, verkningsmässigt är det heller ingen större skillnad, fläkten hänger ungefär 95cm över hällen, det som träffar fläktkåpan suger den effektivt in nästan oavsett hastighet medans sånt som kommer vid sidan om åker förbi, intressant med en tak placerad fläkt, jag antar man kan ha en väldigt stor "fläktkåpa" då för man kan nog inte bara kan fälla in den i vilket tak som helst, blir nog väldigt mycket "fett" och smuts i taket vid sidan om fläkt intaget även
 
Redigerat:
Snailman
Har skaffat en Witt Fläktkåpa WSU90S men det dröjer nog innan den monteras.
 
  • Gilla
gnarf och 1 till
  • Laddar…
Reklambild för köksfläktar med en kvinna som sitter på köksbänk och håller en kopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Passar perfekt i humorhörnan. Från Swedluxury.
 
  • Gilla
Davon
  • Laddar…
Trådbump, finns det någon annan som har installerat takfläkt som har fått en känsla hur det fungerat efter bacon-stekning?
 
Jag skulle också vilja veta, hur nöjda ni är vid stekning av osiga maträtter, vi kommer att ha ca 150cm mellan häll och tak så känner mig lite osäker
 
  • Gilla
Golden Expat
  • Laddar…
Men blir det fett på ytor mellan tak och spis? (Köksluckor, vägg, tak runt om fläkt)
Det brukar ju bli en del runt om en konventionell fläkt.
 
  • Gilla
upa
  • Laddar…
Ännu en fråga. Hur blir det om man inte har stekhäll på köksö utan i bänk med överskåp....? Det du Davon skriver är väl baserat på att det inte finns hinder i vägen?

Snailman hur har det gått för dig? :)
 
  • Gilla
LJC
  • Laddar…
Snart vet jag mer, vår sitter i taket nu! (bara tak, golv, kök, kvar :p)
 
  • Renoveringsprojekt med öppet tak och innertak under konstruktion, stege och ett fönster på loftet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Det ska bli riktigt roligt att höra om!
 
Jobbet har kommit lite längre, imkanalen är klar och sotaren har godkänt så snickarna har stängt taket. Målarna har börjat spackla och fläkten har ännu inte trillat ner :) Ingen el inkopplad ännu men när jag testade belysning och allt innan taket stängdes och den både lyser som en sol och blåser som en storm. Ska bli intressant att göra första bacontestet.....
 
  • Renoverat tak med installerad imkanal och fläkt, spacklade väggar och oslutna elinstallationer i ett hus under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Therese Hjelmberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.