S
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Visa den här tråden som kontrast så verkar inköpen helt sunda och nödvändiga ;)
[länk]
Rovik är en idol som gör verklighet av det vi andra drömmer om :)
 
  • Gilla
Mattias_Eson och 1 till
  • Laddar…
......och jag fattar ingenting........... fast å andra sidan finns det massor av människor som inte förstår vad jag håller på med........
 
Verktygshyllor fyllda med snickeriverktyg i en verkstadsinredning med humoristisk text om verktygens kostnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjoar564 och 10 till
  • Laddar…
I dag hittade jag en dubbel spånhyvel märkt J.Siegley som verkar vara "samma" som Stanley No.60
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Siegley var en annan amerikansk tillverkade på den tiden.

De höll på och kopierade varandra allihop i USA på den tiden så mycket patentlagstiftningen tillät.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
S
Köpte några tvingar/knektar av grannen :)

Olika storlekar av tvingar och knektar uppradade på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Spårfräs för betong, Blocket 500kr som ny med kvitto & garanti 😃
Ny spårfräs för betong i oöppnad kartong, märkt med tekniska specifikationer, till salu för 500kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En yxa är ju ett verktyg, men skaft saknas
29104980646_cd133f693b_b.jpg
 
MathiasS skrev:
EDIT.

Även i ett lyckligt äktenskap är det ok att mörka verktygskostnaden. Din fru gör likadant med inredningsdetaljer, kläder och annat.
Jag läste den där meningen för min bättre hälft och hennes blick svävade iväg och for fram och tillbaka samtidigt som hon skrattade lite som Janne Långben och sa "gha gha gho nej, men alltså så är det ju inte".

Haha jag säger då det :D
 
Näe, så är det ju inte........


;)
 
Idag anlände detta

Ett paket från eBay med adressetikett, logotyp och texten "Start selling on eBay".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innehållet var inget verktyg men väl en reservdel till Stanley som hade en skruv lös:)

Reservskruv för verktyg i genomskinlig förpackning med fuktslukare och leveransetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snyggt paketerat i liten påse med fuktslukare och snabb leverans.Nu gäller bara för Sinilo att försöka memorera denna säljare till nästa gång jag behöver delar.

Lägger in en minneslänk här och skriver efter hjälp när jag inte kommer ihåg var jag la den;)

http://stores.ebay.com/Deycart-tools
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ceson skrev:
Nu gäller bara för Sinilo att försöka memorera denna säljare till nästa gång jag behöver delar.
Min mailbox är mitt minne ;)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
DennisCA skrev:
En yxa är ju ett verktyg, men skaft saknas
[bild]
He var in reidin yx.

De där är bra yxor. Här i byn kallas modellen för tjiekyx. De har ju underkanten på bladet formade som en käke.
 
ceson skrev:
Idag anlände detta

[bild]

Innehållet var inget verktyg men väl en reservdel till Stanley som hade en skruv lös:)

[bild]

Snyggt paketerat i liten påse med fuktslukare och snabb leverans.Nu gäller bara för Sinilo att försöka memorera denna säljare till nästa gång jag behöver delar.
Du kunde lägga länk här och lita på det kollektiva minnet. Och underlätta för andra, svårt att hitta ersättning till dessa uråldrigt gängade skruvarna på handhyvlar :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.