O tak!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plyfan ska kläs med plåt som ska få rosta ett tag, sen förseglas med linolja, så utseendet blir (förhoppningsvis) hyfsat likt bilden.
 
  • Gilla
Harald Blåtumme och 2 till
  • Laddar…
Börjar bli färdig med bostaden åt familjens Worx Landroid som lyssnar till namnet Skalman!
Skalman.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Tack för mycket bra inspiration! Såhär blev mitt garage till Robolina, en Landroid WG790E.1.

Pallkragar från Plantagen. Sedan en Z-wave-brytare som drar ett relä och bestämmer om ena eller andra delen av gräsmattan ska klippas.

IMG_20160724_181723.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lazzeman och 4 till
  • Laddar…
Inte så ofta man ser att det odlas blommor i pallkragar så på sidan av direkt anslutning till huset :)
 
Jag placerade garaget under altanen.
Använde ett bit plåttak som jag skruvade fast under altanen som regnskydd.
Sedan gjorde jag rimpor av grå markduk.
Altan med träplankor och plåttak som regnskydd för garaget nedanför, omgiven av grönt gräs och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Hej.
Her er min garage til min Automower 310.

Hilsen fra Danmark :)

En gulmålad garagebyggnad för en Automower 310 mot en tegelvägg med takpannor och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rutger och 8 till
  • Laddar…
Såhär blev mitt hus till min Robomow RC312.

Husformad laddstation för Robomow RC312 gräsklippare i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trägarage för Robomow RC312 robotgräsklippare, öppet för insyn av maskinen inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Några dagars snickrande och målande har resulterat i ett hus till Bamse (Husqvarna Automower 420)
Handbyggt gult robotgräsklipparhus på plattor med bikupor i bakgrunden på en grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lille Skutt (Husqvarna Automower 308) och hans hus har flyttat till framsidan på tomten.
Han behöver inte förta sig längre, han får mindre yta att ta hand om nu. :)

Bamse har fått väsentligt större yta än vad Lille Skutt hade tidigare.
 
  • Ett hemmagjort hus för en Husqvarna Automower robotgräsklippare, målat gult och vitt med svart tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
Ett handgjort trähus för husdjur med vit vägg och svart tak, placerat utomhus vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kliade lite i fingrarna på semestern. Men han vill köra in i gaveln när han ska in och sen snurra runt en bra stund. Känns som han hittar in av ren tur. Verkar nåt med guideslingorna.
 
Gurra72 skrev:
[bild] kliade lite i fingrarna på semestern. Men han vill köra in i gaveln när han ska in och sen snurra runt en bra stund. Känns som han hittar in av ren tur. Verkar nåt med guideslingorna.
Har du sett till att begränsningen ligger "framför" ingången?

I ditt fall hade jag dragit ut begränsningen ett par decimeter rakt ut utanför knutarna, sedan gått tre decimeter åt sidan och sedan tillbaka (tänkt utifrån min Husqvarnas inställningar). Jag har just nu inget hus till klipparen (planerat om i trädgården och då gick det gamla huset inte att behålla) och den kör in i laddstationen ändå när den skall hem om jag inte lägger begränsningen som ett "skydd" från påkörningar.
 
Gurra72 skrev:
[bild] kliade lite i fingrarna på semestern. Men han vill köra in i gaveln när han ska in och sen snurra runt en bra stund. Känns som han hittar in av ren tur. Verkar nåt med guideslingorna.
Vad är det för klippare? 330X? Har du valt hus till klippare i tillbehörs menyn? Testa oxå att flytta fram huset lite så gräsklipparen inte står så långt in i huset. Bakkant på laddplattan jämnt med porthållet ungefär. Klipparen ställer ju sig framför laddplattan och vikar lite fram och tillbaka för att sikta in sig. Tar då huset emot så blir den nog lite förvirrad.
 
Rätt, en 430x. Har den långt fram i huset. Ska se om det finns nån cm till. Har provat med och utan hus i menyn. Men måste man verkligen göra om begränsnings-linan till framkant på huset? Det skulle ställa till det. Finns det nån manual till Husqvarnas egna hus?
 
Kom på att jag måste ha en "akutlucka"
När det är risk för kraftig åska bör man koppla bort kablarna från laddstationen.
Även klipparen stänger man av.
(Husqvarnas rekommendationer)

Så det fick bli ett fönster jag öppnar för att kunna göra detta. :D
 
  • Gul och vit liten byggnad med öppet fönster för tillgång till laddstation, omgiven av gräs och blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Gurra72 skrev:
Rätt, en 430x. Har den långt fram i huset. Ska se om det finns nån cm till. Har provat med och utan hus i menyn. Men måste man verkligen göra om begränsnings-linan till framkant på huset? Det skulle ställa till det. Finns det nån manual till Husqvarnas egna hus?
Jag har inte dragit fram begränsningen runt knutar på huset till min 310:a och det funkar. Men jag tror du missuppfattade mig lite. Dra ut laddstationen så den inte står lika långt in i huset. Så knutarna inte blir i vägen när den ska sikta sig in.
 
Är det när den backar ut ur huset?
På min 420 kan jag välja hur långt den ska backa ut, innan den vänder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.