Nu har jag legat på knäna och krupit 500m och lagt ner en splitter ny slinga eftersom det var fel på den enligt Viking.
när jag fick signalproblem hela tiden.

vad tror ni hände vid första hindret då den stannade....ja den fortsatte INTE utan sa som vanligt Signalproblem Docka...

1 vecka kvar tills den är 2 år......hoppas dom kan ta in den och skrota den så jag kan få någon bättre sak!
 
Robot2015 skrev:
GRÄSSORT efter ROBOT
Jag har sedan jag köpt robotklippare börjat fasa in annan grässort än jag tidigare hade. Detta då den ”gamla sorten” inte gillade att hållas kortklippt. Den växte också sjuukt mycket, speciellt under våren. Vissa dagar flera centimeter. Efter klippning torkade gräset ut och höll sig inte ordentligt grönt, trots gödsel och toppdress. Nu har jag istället en bredbladig grässort som växer långsammare, tål kortklippning bättre och är grönare. Mycket bättre!

[bild]
Intressant. Vad är det för grässort du har bytt till? Märke?
 
då fick jag tillbaka min maskin idag..

till en början så det lovande ut, jag startade den och tryckte stopp, och den fortsatte klippa, provade ett par gånger!.

men sen.....så fastnade den i ett hål och stod där i kanske 15-20 min, jag tog upp den och slog koden och väntade.........signalproblem docka stod det åter igen!

den har alltså blivit bättre men inte bra, fick inte något papper på vad som gjorts, men på telefon sa dom att det har bytts ut en hel del grejer som viking sagt.....

så jag ska nu åka in igen med den imorgon...konsumentverket nästa??
se om viking går med på att häva köpet!
 
Jag har en Viking 632 och är nöjd, har haft den i ett år. Har bara en fråga, har någon lyckats aktivera knapplåset?

Jag har slagit på knapplåset i menyn, under säkerhetsinställningar, men det verkar inte fungera? Man kan trycka på knapparna precis som innan.

Detta har resulterat i att mina barn har spärrat maskinen två gånger genom att trycka i fel pinkod för många gånger - kostnad 280 kr samt 6 mils resa till verkstaden varje gång..
 
Nu har jag äntligen blivit av med min Viking!, Enandersmaskin i Borås har varit fantastiska, dom har testat och lagat den gång på gång, dom har pratat med viking och viking ville inte veta av den, dom ville inte ta tillbaka den, viking tyckte den var för gammal! jag har haft den i 2 år och det har varit problem i 1,5 år, och då har det varit samma problem i ett år med ett flera veckor på verkstaden!, men Viking ville inte göra något!

Men Enanders i Borås tog in den och jag fick en Husqvarna istället!

jag packade upp min Husqvarna och stoppade i min befintliga slinga (som jag hade problem med på vikingen, även om jag bytte till en ny slinga) den gjorde en kort kalibrering, sen gick den ut och klippte och har inte stannat sedan dess, helt fantastisk bra är den ! en 330X, vikingen fick jag flera gånger per dag gå ut och hämta för den fastnade på massa ställen! 330X har inte fastnat en enda gång!


En stor eloge till http://www.enandermaskin.se som bytte in den!
 
  • Gilla
il_duce och 3 till
  • Laddar…
Trevligt för dig att du äntligen fått din Automower 330x.
Denna robot är helt befriad från problem och bara går och går.

Våran nu inne på andra sommaren och har aldrig fastnat någonstans, går dryga 4 timmar med klippning och laddar 1 timme. Vi har ändå en trädgård i 3 platåer, och upp till 45% lutning mellan varje platå.

Du kan nu lugnt luta dig tillbaka och uppleva robotklippningen på det sätt du tänkt dig från början.
 
  • Gilla
Hapsdog och 4 till
  • Laddar…
Hej,

Testade och aktivera knapplåset på min 632P och som jag tolkar det så krävs knapplåstryckning när den står i laddstationen, men under drift eller om den fastnat någonstans så är inte knapplås aktivt. Ska testa igen.QS§a
 
Mqvist, ok tack för svaret. För mig spelar det dock ingen roll vart roboten står för knapplåset går aldrig på. Jag ska lämna in den och uppgradera programvaran, läste på ett tyskt forum att den första mjukvarumodellen har en del brister. Tydligen så är det även andra saker som blir bättre med ny mjukvara, såsom förmågan att ta sig runt hinder.
 
Hank the tank skrev:
Mqvist, ok tack för svaret. För mig spelar det dock ingen roll vart roboten står för knapplåset går aldrig på. Jag ska lämna in den och uppgradera programvaran, läste på ett tyskt forum att den första mjukvarumodellen har en del brister. Tydligen så är det även andra saker som blir bättre med ny mjukvara, såsom förmågan att ta sig runt hinder.
Hej,

Testade när maskinen är i bruk och efter tryck på Stopp knappen så finns det inget knapplås aktivt, endast pinkod. Borde ju dock vara bra om den knapplåsfunktionen trädde ikraft , skickar en fråga till Stihl.

Vet du om klipparen har aktuell sw?
 
Min klippare har en gammal mjukvaruversion, så nej den är inte aktuell. Ska bli intressant och höra från dom om du får svar!
 
Hej Köpte en MI632 PC i Maj efter in kalibrering av slinga så skulle den börja klippa . Stannade efter 12 m å begärde kod . så höll den på flera gången . samt när den vände vid ett träd så startade den att klippa efter 3-12 meter . efter att jag hade följt den runt på tomten efter 1 timme så tröttnade jag . satte den på laddning å började på måndagen att börja jaga Återförsäljaren dom hänvisade mig till Sthil . Å Stihl hänvisade mig till Återförsäljaren . Efter en vecka så skulle jag lämna in den för uppdatering av programvara sa Stihl . Efter inlämnade så ringde Återförsäljare för att få Min säkerhets kod för att komma in . För det var så jobbigt att få Verkstads koden från Sthil ??? . Sen hörde jag inget mera från någon efter en vecka hörde jag av mig till Återförsäljaren . Då sa dom att den är vattenskadad !!!!! . Å troligen skulle kosta 16000 kr att reparera å det gick inte på garantin . Så nu i dag stor jag med en robot klippare som inte vill klippa själv utan sällskap . Så jag rekomenderar ingen att köpa en Viking klippare . En mindre handla av SÅMA i uppsala .
 
  • Gilla
Elsamimmi och 2 till
  • Laddar…
Har nu varit å hämtat tillbaka min MI632 PC å tagit av locken å kontrollerat alla kretskort å hittar inget som det är ärj på som Återförsäljaren säjer häller inget som tyder på vatten skada !!! så nä tänker jag Jaga Stihl I Malmö .
 
Funderar lite omkring Råd&Röns robotgräsklippartester, vill minnas att dom satte höga betyg både på Wiking 632 och Biltemas klippare. Sett i backspegeln kan man undrar hur bra dessa tester är?
 
  • Gilla
il_duce och 2 till
  • Laddar…
Gick av en händelse förbi Sthils kontor och lager i Stenkullen. De har en alldeles plan gräsmatta, till största delen oklippt, trots 3 imows installerade. Gräsmattan är helt randig och spårig efter imow. Som pricken över i har dessutom den enda klipparen som tagit sig ut från laddsrationen kört fast utanför begränsningsslingan! :D
Kollage av Sthils lager med randig gräsmatta och en robotgräsklippare fast vid staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
erikassar och 4 till
  • Laddar…
Jag Varnar alla från att Köpa Viking robot klippare . För Stihl skiter fullständig i dina fel som uppkommer dom skyller på kunden....
Om Stihl läser detta så kan ju dom vara så vänliga att svar till mig . Har en sprillans ny Robot( deras värsting modell 28700 kr) i Kartong som har gått max 1 timme . Som inte går å använda på min tomt . Den vänder vid träd å startar ej att klippa sen kör runt utan att klippa å när det lutar neråt så stannar den . Då får man starta om den med kod . Återförsäljaren säjer att den är vatten skadad . Jag har inget vatten på tomten .

P.S så länge stihl struntar i mig så kommer jag att slänga skit på dom . å som det ser ut på bilder från deras lager så säjer ju det allt .
KÖP ett annat märke
 
Redigerat:
  • Gilla
Nisse-64 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.