1. Gå till sidan https://www.base64encode.org
2. Skriv in ex user:password, ex spc:Sommar01
3. Klicka Encode. Encoding ska var UTF-8
4. Kommandosträngen blir då: /streaming/channels/1/picture?auth=c3BjOlNvbW1hcjAx

Jag fick sänka min upplösning på kameran till 1280x720P annars fick jag bara se övre halvan av bilden.
Kan iof bero på att jag kör 3.5 än så länge.

Bägge smilesarna ska vara kolon :mad:
 
Redigerat:
Jag beställde just 3st kameror. :)
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
Nu funkar det, tack! Hade inte lagt colon mellan user and password när jag skapade kodningen.

Jag har också sett att man kan skapa nån slags base64-kodning även i SPC4300. Logga in som engineer och aktiverar Full engineer mode. Under Configuration->Advanced->Verification->Video välj kameran (sorry men jag har allt på engelska, men svårt att hitta på svenska). Välj en av Siemens kamerorna under Type, alltså inte generic kamera. Då dyker det upp 2 fält för user och password. Fyll i, "user:" (OBS colon ska vara med i user fält) och "password" sen tryck på knappen Update Cmd. string. Då skapas kodning i format /cgi-bin/stilljpeg?username=xxx&pwd=yyy. Kopiera och klistra in xxxyyy i Hikvisions sträng.

Ganska nöjd med Hikvision, massa med funktioner via deras webb verktyg. Appen funkar också jättebra. Enda problem är att om man köper via aliexpress kan kamerorna strula i nån funktion. Har köpt 3 olika och reklamerat alla pga olika fel.
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
BigSwede1972 skrev:
Man måste alltså göra två områden i mitt fall. Ett med alla magnetkontakter och ett för IR-deckarna?
Vill minnas att jag testade det först men får då hela tiden frågan om vilket område jag vill slå till/från.
Trodde att deltillkoppling funkade på annat vis.
Nej det ska inte behövas. Jag har ett område i huset, allt aktivt vid tillkoppling, däremot inga deckare och inte en magnetkontakt vid deltillkoppling.
 
Italiese skrev:
Ganska nöjd med Hikvision, massa med funktioner via deras webb verktyg. Appen funkar också jättebra. Enda problem är att om man köper via aliexpress kan kamerorna strula i nån funktion. Har köpt 3 olika och reklamerat alla pga olika fel.
Jag beställde via eBay nu så får se om kvalitén är något bättre.
 
Jag kan inte komma åt mitt larm längre med appen i telefonen (spc conect, v1.3.0#64)) , var tvungen att uppdatera appen efter detta så kan jag ej komma åt larmet igen,
Får följande fel,

Hämta panel sumering misslyckades (error:Generic)


Några förslag på lösning ,?
 
RilleRock
BigSwede1972 skrev:
Man måste alltså göra två områden i mitt fall. Ett med alla magnetkontakter och ett för IR-deckarna?
Vill minnas att jag testade det först men får då hela tiden frågan om vilket område jag vill slå till/från.
Trodde att deltillkoppling funkade på annat vis.
Hur vill du det skall funka?
Som de flesta andra med fullskydd samt skalskydd på bara magneter?
Isåfall i ditt larmområde för fullskydd måste du klicka i deltill A samt under systemegenskaper döpa om det till Tex Skalskydd.

Har din användare behörighet för deltill A?
 
RilleRock
mkn007 skrev:
Hej
Jag har skaffat ett SPC 4320 med tre expansioneenheter och har konstaterat att 32 ingångar gick åt snabbt. Men så såg jag att det står under menyvalet Status->ingångar-> Alla sektioner "Max antal sektioner 40" i webgränssnittet.
Jag har lånat en expansionsenhet och har nu totalt 4 expansionsenheter inkopplade och tillgång till 40 sektioner.
Det fungerar alldeles utmärkt. Larmet har firmware 3.6.6. Såg på någon bild på ett tidigare inlägg att det även där står 40 sektioner. Är det någon annan som har provat detta?
Se även bilden på inlägg 1310.

-Mats
8 på kortet samt 32 trådlösa är grunden för CA 4320 = 40
 
Hej, Har ett Spc4320 med bl.a en K52x och jag skulle vilja att den alltid visar typ "skalskydd aktiverat" vid skalskydd. Den meddelar vid tillkoppling men sedan är det bara den lille gubben som blinkar som indikerar (går från fast lysande till blinkande) Har någon hittat en lösning på det?

Tack på förhand!
Magnus
 
Var sätter man weblösenord för en användare? Jag hittar hur man tar bort dem men inte hur man sätter dem, och manualen verkar inte säga något om det.
 
BigSwede1972 skrev:
Är ni nöjda med Hikvision?
Jag är nöjd än så länge, har satt upp 3 kameror inne och ska sätta upp en dome utomhus snart. Tycker det fungerat bra kamerorna är ganska diskreta. Köpte mina från Danmark (ipcam-shop.dk) och dom har bra support och går att uppgradera vilket jag förstått kan vara ett problem om man köper kameror på gråa marknaden direkt från Kina, HiVision har börjat regionskoda kamerorna så de billigare på eBay kan ofta vara svåra (omöjliga?) att uppgradera.
 
svartöra skrev:
Var sätter man weblösenord för en användare? Jag hittar hur man tar bort dem men inte hur man sätter dem, och manualen verkar inte säga något om det.
Konfiguration under fliken "Ändra egen kod".
 
user7 skrev:
Konfiguration under fliken "Ändra egen kod".
Men det är väl bara för Engineer? Jag tänkte sätta det på användaren för spc connect, men för användare som jag själv lagt upp ser jag ingen möjlighet att sätta det. Däremot går det tydligen att ta bort det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.