Mattias_Jo1 skrev:
Äntligen börjat med att få upp lite panel. Väntar även på förbenade Byggmax att få hem 21x145 baspanelen :mad:. Ångrade att jag inte beställde från min lokala istället men hade lite bråttom att starta. Så nu har man en halvfärdig vägg som väntar..

[bild]
Är det cederpanel på sidorna? 👍
 
Idag har jag kommit en liten bit :)

Husfasad under renovering med isolering delvis täckt av träbrädor och exponerade reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yrrol och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Är det cederpanel på sidorna? 👍
Fusk ceder😉 gjorde på denna sida oxå. Alcro trälasyr Murkla. Målar 2 eller 3ggr för att få det mörkare för att likna ceder.

För- och efterbild av fasad, först brun sedan vit med imitation av mörk ceder med trälasyr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 2 till
  • Laddar…
Y
Jag har målat 4 magasinportar. Tycker det blev bra. Ångrar dock lågbudget pensel/roller.
- har även städat huset. :p
- och haft besök som roade sig åt att det ekar i mina tomma rum, trots att jag bott här i iaf 6år. :(
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Xtruder skrev:
Funkar även kanon att suga igenom ett snöre genom elrören när dragfjädern strejkar 😊 (apropå tejpa på 16mm rör)
Japp, och har man inte en dammsugare i närheten så fungerar en Åkerman H9 alldeles utmärkt. Det är bra tryck från avgasröret :D
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Fusk ceder😉 gjorde på denna sida oxå. Alcro trälasyr Murkla. Målar 2 eller 3ggr för att få det mörkare för att likna ceder.

[bild]
Kanske lånar den idén till garaget ;).
Vad behandlar du den med efter det? Olja eller något?
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag kommit en liten bit :)

[bild]
Det syns vart badrummet var fuktskadat va? ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Kanske lånar den idén till garaget ;).
Vad behandlar du den med efter det? Olja eller något?
Inte nånting. De längst ned har jag behandlat med olja. Har gjort så här vid ingången till huset och det har hållit i 2 år utan att det märks.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Har du en bild på hur det ser ut efter 2 år?
 
Idag började jag reglar upp altanen. Fattades 2st reglar men annars gick det rätt smidigt att få upp allting☺ Det är mitt första altanbygge dessutom hehe!
7x3.6m så jag hoppas det inte känns för litet. Påbörjad konstruktion av en altan i trä med synliga reglar och stolpar bredvid ett hus, omgiven av träd och gräsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av en 7x3.6m stor altan utanför ett hus med utsikt över en sjö, vissa reglar saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stefancrs och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Har du en bild på hur det ser ut efter 2 år?
Ser likadant ut nu. Nu sitter den iofs välskyddat (norr sida) men ändå rätt öppet mot den hårda vinden när den kommer från nordväst.

Entré upplyst av varmt ljus med träveranda och vita väggar på husets norrsida under skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Idag har jag fortsatt med väggen

Pågående isoleringsarbete på en vägg med synliga isoleringsbattar och träreglar nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete på en vägg med gul isolering synlig, grannar genom ett fönster och en svart dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Visade grabben bild på utfyllnaden och muren igår

Fick mig en utskällning över att grushögarna var borta och beordrad att skaffa nya. 😳

Idag när vi kom hem så fick jag faktiskt kredit för jobbet :)

Imorgon sova länge sen ska jag försöka motivera han till att kratta jord 😇
 
  • Gilla
holmberg87 och 1 till
  • Laddar…
Målat spärrfärg på tidigare rödmålade detaljer i trappan till vinden. Målat värmerören och väggar. Snart bara golvet kvar att måla.
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
...och fönstren. Och dörren. Och...
 
  • Gilla
magda136 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.