Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Idag har jag slipat färdigt våra utemöbler. Titta vad fint det blev. :) Imorgon börjar jag olja.

[bild]
Det verkar gått åt grymt mycket slippapper ... ;)
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag har kört sönder trimmern hos svärfar. Det är en "noname" kina-trimmer från Cheapy som han fick i present för några år sen. Tvåhandsfattning med sele, så den är väldigt behaglig att handhava! Dock är den väldigt stark för att vara kina-skit!

Fjädern till trimmerhuvudet for all världens väg då "hatten" lossnade i full fart. Hittade en annan fjäder i en bra-att-ha-låda men den funkar inget bra.

Nåja, jag sa lite barskt. Vi får köpa ett nytt trimmerhuvud direkt från landet skiten kommer ifrån, Kina!

Svärfar glodde på mig som en idiot. Men mycket riktigt. (och hur det nu är möjligt) ett exakt lika trimmerhuvud (men det heter väl inte så?) enligt bilderna, finns fortfarande att köpa för den gigantiska summan 6,02 dollar (8,55x6,02) ca 52:- hemkört till närmsta posten-ombud!

Skrämmande!

Och för 52:- kan man gott chansa att det passar!

http://www.aliexpress.com/item/Best...mmers-Replacement-With-2-4mm/32681789234.html

HTB1KnHAKpXXXXa7XVXXq6xXFXXXB.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
...
Och för 52:- kan man gott chansa att det passar!
Tja, har du råd så :D
 
Körde också sönder en trimmer, en partner från jula. Kan säkert laga den för några tior, men aldrig gillat den då den inte är höjbar. Blev en Bosch med sladd från Amazon.
 
Mikael_L skrev:
Det verkar gått åt grymt mycket slippapper ... ;)
Ja, det stämmer. Det gick åt grymt mycket slippapper så jag testade en för mig ny metod som bestod av:

Biltemas färgborttsgningsmedel
Bred målarpensel
Två varv
Låt sitta halvtimma
Tvätta av m linoljesåpa

Men eftersom jag inte fick det att fungera så fortsatte jag med slippapper.
 
Nu är det slut med jordgubbar åt trastarna
28450398995_17b8eb966a_b.jpg
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Inget. Tröttnade på att jobba ensam med roten, så jag sade till döttrarna att de får säga till mig när de är redo att jobba med det igen. Sedan åkte jag ut och cyklade. 7 mil. Blir nog en långtur i morgon också. Ena dottern sade igår att det inte var bråttom eftersom jag inte ringt någon som kan hjälpa oss med trädäcket (behöver lite figursågning och bergborrning för att få till reglarna pga klippa) men jag påpekade att jag bokat en men avbokat eftersom vi inte hunnit tillräckigt långt när maken ficksin hjärntumör.

Som han blivit av med nu och är i princip fullt återställd, han cyklade 3,5 mil idag, men har svårt att jobba i trädgården, att använda mycket armkraft spränger lite i huvet.
 
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Det enda som hanns med idag var att vattna alla krukväxter och i förbifarten studerat ena äppelträdet. Snart dags för en omgång med sekatören för att ta bort felväxande skott och tynga ner de som växer någorlunda som jag vill.
 
IMG_6340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde om ett av uttagen till vårt sommarvatten idag, har saknat att ha två uttag intill varandra då det ena alltid är upptaget av vattentimern.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vad är en vattentimer?
 
Fungerar precis som en timer i vägguttaget för lampor, fast du har den till vattenslang/spridare. Då bevattnar den önskade tidpunkter och är av resten av tiden :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Köpt två stora utomhus-blompottor i present åt min fru. Fast hon får själv plantera något i dem.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Rullat ut gräsmatta!

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KristinaRT
Har genomfört en noggrannt funktionstest av nya poolen. Efter 2,5 h oavbrutet testande fick den godkänt av samtliga användare ;)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Anna_H skrev:
....Som han blivit av med nu och är i princip fullt återställd, han cyklade 3,5 mil idag, men har svårt att jobba i trädgården, att använda mycket armkraft spränger lite i huvet.
Vad kul att höra att allt gått bra Anna!! :). Även om jag nu inte känner din make så hälsa så gott!
 
  • Gilla
Löven4ever och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.