Hej

Jag har precis installerat ett SPC Ready2View paket (4320 med 521 MAP) och det mesta har funkat smärtfritt.
Problemet jag har är att jag inte ser Deltillkoppling i displayen trots att jag valt "Deltillkoppling A, tryck två gånger på funktionsknapp F3" i Hårdvara -> XBUS -> Manöverpanel.
Jag har givit olika sektioner olika attribut för deltillkoppling men jag ser inget resultat av det varken på MAP eller i SPC Connect. Vad gör jag för fel?
Jag vill ju ha skalskydd som snabbval på panelen. Fick till det på annat vis genom att ange olika områden (Skalskydd och IR) men det känns som fel väg att gå.

Jag kör firmware 3.7.
 
RilleRock
BigSwede1972 skrev:
Hej

Jag har precis installerat ett SPC Ready2View paket (4320 med 521 MAP) och det mesta har funkat smärtfritt.
Problemet jag har är att jag inte ser Deltillkoppling i displayen trots att jag valt "Deltillkoppling A, tryck två gånger på funktionsknapp F3" i Hårdvara -> XBUS -> Manöverpanel.
Jag har givit olika sektioner olika attribut för deltillkoppling men jag ser inget resultat av det varken på MAP eller i SPC Connect. Vad gör jag för fel?
Jag vill ju ha skalskydd som snabbval på panelen. Fick till det på annat vis genom att ange olika områden (Skalskydd och IR) men det känns som fel väg att gå.

Jag kör firmware 3.7.
Har du klickat i deltill i resp område som skall styras?
Har din användare behörighet att se att?
 
RilleRock skrev:
Hur strömmatas rökd.?
Vilken Utgångstyp?
Missade att du erbjöd mer hjälp till mitt andra problem med rökdeckarna. Så här har jag kopplat:
+12V till 1C
1NC till plint 1
0V till plint 3
I1 till plint 4
Motstånd mellan plint 4 och 5.
COM till motstånd och sedan till plint 5.

Branddeckare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utgången har jag satt till Rök, Kontinuerlig läge och Inverterad.
 
Gson76 skrev:
Missade att du erbjöd mer hjälp till mitt andra problem med rökdeckarna. Så här har jag kopplat:
+12V till 1C
1NC till plint 1
0V till plint 3
I1 till plint 4
Motstånd mellan plint 4 och 5.
COM till motstånd och sedan till plint 5.

Utgången har jag satt till Rök, Kontinuerlig läge och Inverterad.
Tog bort inverteringen och då fungerar det. Börjar äntligen förstå lite bättre hur det hänger ihop.
 
Redigerat:
Hej,

Jag sitter och funderar på om man kan få till lite mer avancerad styrning av utgångarna, framförallt dom som redan är kopplade som extern/intern-siren och blixtljus. Jag skulle vilja ha triggers som aktiverar t.ex blixtljus inne en kort stund för att visa att en zon utlöst och även kunna få en kortare signal från någon av sirenerna. Jag tänkte först att det inte skulle vara några problem med mapping gates/händelser sätter jag upp mapping gates för dom vanliga sirenerna så försvinner väl alla vanliga inställningar sirenen på den utgången, hur länge den ska ljuda etc. Och sen får jag ju välja en viss tid hur länge mapping gaten ska vara aktivera, vilket jag inte tror går att ha olika för samma utgång?

Någon som har tips om hur det skulle gå att lösa?
 
RilleRock
user7 skrev:
Hej,

Jag sitter och funderar på om man kan få till lite mer avancerad styrning av utgångarna, framförallt dom som redan är kopplade som extern/intern-siren och blixtljus. Jag skulle vilja ha triggers som aktiverar t.ex blixtljus inne en kort stund för att visa att en zon utlöst och även kunna få en kortare signal från någon av sirenerna. Jag tänkte först att det inte skulle vara några problem med mapping gates/händelser sätter jag upp mapping gates för dom vanliga sirenerna så försvinner väl alla vanliga inställningar sirenen på den utgången, hur länge den ska ljuda etc. Och sen får jag ju välja en viss tid hur länge mapping gaten ska vara aktivera, vilket jag inte tror går att ha olika för samma utgång?

Någon som har tips om hur det skulle gå att lösa?
Du kan ju konfigurera en egen utgång för ändamålet och koppla 0V styrtråd till siren/blixt parallellt med befintlig.
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
Kan man integrera något bra lås mot Siemens Spc? Typ Yale Doorman eller liknande? Hade varit snyggt att få med det i skalskyddet så det indikerar om olåst.
 
Hej!

Undrar vilka portar har ni öppnat upp i routern för att spcsconnect ska funka med erat larm ?
 
larsw1 skrev:
Hej!

Undrar vilka portar har ni öppnat upp i routern för att spcsconnect ska funka med erat larm ?
Så länge din router tillåter trafik på alla portar utåt ska det inte vara några problem eftersom att spc-centralen själv initierar anslutningen mot siemens servrar.
Detta förutsatt att du verkligen kör den "molnbaserade" SPC connect appen.

Om du använder den äldre firmwaren tillsammans med appen spc anywhere måste du öppna portar genom eventuell brandvägg/NAT.
 
B
gamla vill ju ha 443, (HTTPS)
 
Någon som köpt och installerat någon trådlös kamera enhet?
Jag kör med SPC5320 men har svårt att hitta någon tydlighet i vad som är bra och fungerar?
Någon som har något tips?
 
Janne80 skrev:
Någon som köpt och installerat någon trådlös kamera enhet?
Jag kör med SPC5320 men har svårt att hitta någon tydlighet i vad som är bra och fungerar?
Någon som har något tips?
Jag har än så länge bara den trådbundna kameran som är med i Ready2View paketet från Siemens. Den kameran är helt ok rent kameramässigt förutom att den har ett föråldrat gränssnitt som kräver en installation av en OCX (Windows) för att fungera i webbläsaren. Stenålder...

Jag har kikat runt på lite olika kameror och min slutsats är att vilken kamera som helst fungerar där du vet direktlänken till bildfilen. Vanligtvis http://x.x.x.x/cgi-bin/image.jpg eller liknande där x.x.x.x är adressen till kameran. Har du tillgång till den sökvägen kan du ange den i SPC-konfigurationen för kameror och allt borde fungera. Finns ju även stöd för viss form av inloggning. Jag googlade runt lite och hittade en del sådana länkar till b.la. D-Link kameror och liknande.
Ex http://forums.dlink.com/index.php?topic=64200.0 eller https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=D-Link
 
Redigerat:
  • Gilla
shalafi
  • Laddar…
RilleRock skrev:
Har du klickat i deltill i resp område som skall styras?
Har din användare behörighet att se att?
Man måste alltså göra två områden i mitt fall. Ett med alla magnetkontakter och ett för IR-deckarna?
Vill minnas att jag testade det först men får då hela tiden frågan om vilket område jag vill slå till/från.
Trodde att deltillkoppling funkade på annat vis.
 
Janne80 skrev:
Någon som köpt och installerat någon trådlös kamera enhet?
Jag kör med SPC5320 men har svårt att hitta någon tydlighet i vad som är bra och fungerar?
Någon som har något tips?
Beror på vad du menar med trådlös :) Jag har några HikVision DS-2CD2432F-IW som jag kör trådat men som har inbyggd WiFi så den går att köra med strömadapter som medföljer istället för PoE, fungerar fint om man kodar in lösenord med base64 som föreslagits tidigare i tråden.
 
Hej, jag har en Hikvision DS-2CD2432F och får inte kommnadosträngen att funka enligt vad foogy skrev. Kan du skriva hur din sträng ser ut? Naturligtvis med fejk inloggningsuppgifter. Är det nåt i denna stil: /Streaming/channels/1/picture?auth=dGVzdGNhbWVyYTE=
Ska man ha colon mellan användarnamn och lösen?
Jag har 2 olika port för HTTP och server, ska man använda HTTP port?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.