Jag har registrerat mig och testar ditt fina script. Ser fram emot om du får igång varningsdelen sen.
 
H
Sputnic skrev:
Jag har registrerat mig och testar ditt fina script. Ser fram emot om du får igång varningsdelen sen.
Då kan jag glädja med att varningsfunktionen är på plats. Du väljer hur många timmar gräsklipparen ska ha klippt innan systemet skickar ett mail. Jag ska inom kort även implementera pushover-stöd.

Mvh
Henrik
 
Jag håller på att slutföra garaget till vår lilla AM310, och har naturligtvis börjat fundera på en lösning för att se om den jobbar eller inte, och då jag redan använder en Tellstick Net känns det smidigt att fortsätta även här. Men, jag har ingen erfarenhet av dessa WBT912 och undrar om det är möjligt att ha den i ett oisolerat förråd, eller om den måste finnas inomhus i rätta huset? Om jag kan ha den i förrådet, ska man då sätta den i en kopplingsdosa?

Jag tar gärna emot alla tips ni har, med så mkt bilder det bara går, fästanordningar av mikrobrytare, placering av Nexa-sändaren, eldragning mm mm mm.

/ magnus
 
Henrik Käll skrev:
Då kan jag glädja med att varningsfunktionen är på plats. Du väljer hur många timmar gräsklipparen ska ha klippt innan systemet skickar ett mail. Jag ska inom kort även implementera pushover-stöd.

Mvh
Henrik
Hej Henrik. Ny har jag inte testat utförligt, men jäklar vad imponerad jag blir, och oerhört tacksam att du delar med dig! Testade i alla fall att koppla mitt tellduskonto och det gick utmärkt! Jag kör dessutom en Tellstick Duo. Ska montera microbrytaren imorgon!

Hatten av!

//Henke
 
Henrik Käll skrev:
Hej,

Då är alla som som äger en Tellstick Net välkomna att testa mowerstats.nu.

Det är bara att logga in och köra!

[länk]

Mvh
Henrik
Tack Henrik !!!

Har registrerat mitt Tellduskonto. Fungerar perfekt !
Kör med Tellstick Net och en Proove trådlös magnetbrytare.
Tog 10 minuter att montera och registrera, så nu jar jag full koll på klipparn 😎
 
Preben Bogeballe skrev:
Tack Henrik !!!

Har registrerat mitt Tellduskonto. Fungerar perfekt !
Kör med Tellstick Net och en Proove trådlös magnetbrytare.
Tog 10 minuter att montera och registrera, så nu jar jag full koll på klipparn 😎
Har du fuktsäkrat grejerna oxå, hur då isåfall? Jag har oxå funderat på magnetkontakt men tvekat just pga att det är inomhusgrejer som troligtvis inte klarar av regnet...
 
Nej ingen direkt fuktsäkring. Sändardelen sitter skyddad för regnet i garaget till klipparen. Magneten är fastsatt på klipparens front, så den kommer att vara ute i regnet men det spelar ingen roll. Så jag tror att den ska klara sig ute trotts att den är gjord för innomhusbruk
 
  • Gilla
magnus07
  • Laddar…
Grymt jobbat Henrik! Ska bli intressant å följa klipparen lite nu:) Testade larmfunktionen och mailet som kom var lite fel textformat på, nåt du kan kolla upp?
"Vincent har klippt i mer än 1 timmar. Den har nog tyvärr kört fast någonstans."
 
Tack Henrik!
Även jag har reggat mig för att få koll på min klippare. Kör med Nexa lösningen. Dock ej färdiginstallerat men "torrkört" på köksbordet 😃
 
Dock en liten bugg som jag såg just nu. När klipparen stått över 24 timmar så blir det en liten miss i uträkningen. Räknar bara skillnaden på klockslag.
Tappar timmarna.
Skärmdump av en historiklog på en webbsida som visar tider för laddning och klippning med en gräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Testar Moverstats.nu och är imponerad, jag får dock inget e-mail när tiden "gått över", antar att det är e-mailadressen i Telldus-kontot som ska användas?
 
Vart kan man köpa brytaren? Återfjädrande
 
Jag får inte heller till det med mailåterkoppling.
Antar att eftersom jag är inloggad på mitt Telldus-konto så är det den mailen som meddelandet ska komma på ooch antar också att inga andra inställningar behöver göras mer än att välja hur lång tid det ska gå innan mail skickas.
Sen undrar jag vad rutan: "Skriv ett namn/kod för extern URL" är till för?
 
Några tips på bra brytare eller dylikt om man inte vill montera magnetdelen på klipparen och använda sig av magnetbrytare
 
halvproffset skrev:
Några tips på bra brytare eller dylikt om man inte vill montera magnetdelen på klipparen och använda sig av magnetbrytare
Jag har monterat båda delarna på laddstationen, klipparen knuffar upp den ena mot den andra när den kör in. Men i mitt fall så åker den strax ut igen, skall in med en ESP8266 istället. Hade tidigare en WiFi-serie-modul på den, men den blev aldrig riktigt stabil...

Men i min klippare finns iofs ett serieinterface också...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.