Varit med ett returlass till XL, tydligen skulle vi ha markis istället för tak på altan, frugor är lite omständliga ibland :)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag rivit ner byggställningen och kört iväg nästan alla delar. Men det får bli 2 vändor.
Sen har jag inte gjort så mycket, funderar på vad jag ska lägga energi på. Har en del projekt igång nu
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
P
krilleman_215 skrev:
Jag bor ju på landet! :wow: Här tillverkar vi både hemkört och rostbiff själva. Prova att fråga en stekare i den kungliga huvudstaden var man ordnar med rostbiff. 99,99% säkerhet att dom svarar: Saluhallen!

Hos mig svarar alla: direkt ur ugnen!
Jag är kränkt! :cool: Den här Stockholm(s län)aren fixar sin rostbiff själv i alla fall. Föredrar välstekt Fransk rostbiff, men en rosa engelsk är inte heller så dum.
 
D09
p.lundgren skrev:
Jag är kränkt! :cool: Den här Stockholm(s län)aren fixar sin rostbiff själv i alla fall. Föredrar välstekt Fransk rostbiff, men en rosa engelsk är inte heller så dum.
Du avslöjade dig

En stockholmare kan inte bli kränkt, erkänna fel eller visa ödmjukhet ;)

https://m.youtube.com/watch?v=SoDN5aBgL3k
 
Redigerat:
  • Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
P
D09 skrev:
En stockholmare kan inte bli kränkt, erkänna fel eller visa ödmjukhet ;)
Se min profil :)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Gjort en undergjutning på entrétrappan med expanderbetong. Ska bli spännande att se hur det blir när formen rivs - Flipp eller flopp är frågan :D

EDIT: Just det, beställde en ny tändspole till min grästrimmer som dog döden häromveckan. 290 pix - hoppas den ska få ny livsgnista med den :D
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Strip skrev:
Tigersåg använder man väl ändå när man vill slippa slita på tålamodet.
Förvisso. Men när de där jävla rören sitter på konstiga ställen, svänger där man inte förväntar sig och annat skit.

På riktigt så gick det ett rör mellan två element längst till höger resp vänster i rummet. Mitt emellan dessa två element satt ett annat element. Elementet i mitten är kopplat från källaren, och röret snirklar sig mellan röret till de andra två elementen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har jag rivit bort alla foder på utsidan runt fönsterpartiet till vardagsrummet + alla fönsterbleck.
Ska sätta dit nya foder och fixa till lite kosmetiska missar som förra ägaren gjorde samt måla om.
Funderar starkt på att strunta i fönsterbleck då alla fönster + altandörren är skyddade under tak i min inglasade altan.
Frugan började sin semester med att måla dessa fönsterkarmar vita i morse på insidan i vardagsrummet , och ska väl fortsätta fördriva sin ledighet med att måla om allt 70tals brunt till vitt.(y)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Spikat klart panelen på ena sidan av vinden.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Murat lite till.. Målat betonggrisarna vita, varit i bygghandeln och köpt mer betong och lite hyllor till garderoben i hallen


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Byggt min hemmagjorda byggställning och börjat riva panelen :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Kapat och kluvit ved. Lite sent när midsommar har passerat men alltid något
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
holmberg87 skrev:
Fick upp regnhuven på skorstenen idag. Blev inte som jag tänkte mig. Vettesjutton hur det där ser ut egentligen..

Fungerar gör det nog. Men blev det snyggt? [bild]
Nja, riktigt snyggt blev det nog inte men säkert praktiskt. Vi ska också sätta huv på en av våra skorstenar och jag har kommit fram till att huven bör ha samma ytterdimensioner som skorstenen.
 
Lagt begränsningsslinga till min Automower. Ett riktigt skitjobb, men jag antar att det är värt det i slutändan :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
  • Borstat av slamsfärg på ladugården inför målning.
  • Slåss i, och kompletterat, spikar i panelen.
  • Skrapat lite på fönsterbågar.
  • Tittat på husväggen och funderat på om jag ska riva bort lite brädor och börja om.

Såg att flyttfåglarna flög förbi... snart är vintern här..
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.