Tack för det snabba svaret. Det ligger en träkant där så grusgången ligger ca 10 cm lägre än gräsmattan. Går det att låta den gå över gruset utan att tex knivarna tar skada?
 
Krokus1 skrev:
Tack för det snabba svaret. Det ligger en träkant där så grusgången ligger ca 10 cm lägre än gräsmattan. Går det att låta den gå över gruset utan att tex knivarna tar skada?
Jag har min att gå över infarten som är grus utan några problem! Kanske jag får vända knivarna lite innan andra men inget jag vet utan bara kan tänka mig.
 
  • Gilla
Krokus1
  • Laddar…
Fixa till höjdskillnaden på 1 meter av grusgången och gör en passage där så är det inga problem att låta den gå över lite grus.
 
  • Gilla
Krokus1
  • Laddar…
Tyvärr har jag inte sett någon ny mjukvara till 794E
 
Hej igen!
Ingen med lite tips/input kring nedan?

Jc1972 skrev:
Någon har nu stulit vår Worx (2013). Jag tänker köpa en ny och hoppas att vi får ha den kvar. Blir den snodd igen så får man väl gå tillbaka till traditionell klippning...

Finns det några bra sätt att försvåra för tjuvjävlarna? Har de nya modellerna några nya finesser avseende stöldskydd? Såg att man kan köpa modeller med wi-fi nu och funderar på hur man kan utnyttja det för att förhindra stöld? Någon idé att köpa en gps-tracker eller är det att kasta pengar i sjön? Har ni några bra tips? Tack på förhand!
 
Hej alla!
Ny på forumet och ägare till en WG791E.1 sen ett par dagar.
Har i princip fått allt att lira förutom att jag inte kan kalibrera gyrot enligt vad som står i diverse trådar.
Roboten går jävligt lustigt längs tråden när den ska in till laddning, det tar en jäkla tid (se film nedan).
Någon som har en lösning på detta?

https://youtu.be/JPfEDQRgfmY
 
Prova fw 2.01, min funkar riktigt bra efter att jag bytte till den
 
Vart hittar man v.2.01?
Uppdaterade min till Hypercium från Landroids sida men det var ju v.1.98 om jag inte missminner mig?
 
Skicka ett pm med din mailadress så skickar jag den till dig.
 
  • Gilla
Smirre82
  • Laddar…
Behnke skrev:
Skicka ett pm med din mailadress så skickar jag den till dig.
Super, tackar!
PM på väg.
 
Fredrik Jacobsson skrev:
Nej 35 cm är lite väl tilltaget, du kan prova att minska ner till ca 25 cm, det har jag. Det viktiga är att roboten kan följa slingan hem. Roboten är ca 40 cm bred men den vinglar lite över slingan så 25 cm från en kant/mur ska funka.

Slingan som går in i laddaren måste vara rakt framför kanske 1-2 meter. Slingan som går ut kan du vinkla 90 grader åt vänster direkt. Så laddaren kan stå inne i ett hörn, inga problem.

Placera basen på gränsen mellan plattorna och gräset så nära garaget det går, det kommer funka bra. Jag har min precis så. De bild:

[bild]
Tackar!

Precis det jag ville höra :)
 
S
Fredrik Jacobsson skrev:
Fixa till höjdskillnaden på 1 meter av grusgången och gör en passage där så är det inga problem att låta den gå över lite grus.
Är det en vanlig grusgång eller en med rullgrus? Rullgrus lär den inte kunna gå i...
Jag har en yta som kanske är 100kvm som jag lyfter in roboten på och sedan får han gå där tilös batterierna tar slut då jag lyfter tillbaks honom. Han hinner med hela mattan på en laddning, funkar riktigt bra. Lyfter över honom 2-3ggr i veckan
 
Det är för närvarande inte rullgrus men tanken är att lägga på minst 5cm och då blir det ju det.

Hur har du löst begränsningskabeln då? Det är absolut ett alternativ för mig.
 
Köpte i vintras hus och har hittills lånat gräsklippare men köpte i helgen en Landroid Worx 790e.1 Dock är begränsningskabeln något för kort, sista biten är enkel så tänkte helt enkelt gräva ner ett VP-rör och lägga en standardkabel i, röret ska naturligtvis ha lite bock nedåt i ändarna så inte vatten rinner in och bli liggande. Jag har sett många kör med vanlig EK och RK med gott resultat, men inte i rör, kan detta bli problem? Kanske annars någon har 5m att sälja som blivit över efter egen installation?

Läser om FW v.2.01, finns denna till 790e.1 och var hittar jag den i så fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.