RilleRock
KristianO skrev:
Tack! Men det är just det som är lite av problemet. För det gör det inte. Ser ingen skillnad i mapen. Jag ser bara direkttillkoplingslägena. Inget om öppna sektioner, först när jag försöker aktivera deltillkoppling eller fullt larm som den säger "Tvångstillkoppla?".[bild]
Tack för bilden, nu ser jag "felet".
För att man skall kunna se öppna sektioner i K52X när man använder funktionsknappar så skall man ha funktionsknapparna aktiverade men inte synliga så funkar direkttillkoppling samt man ser öppna sektioner.
Då sektionerna ligger på samma ställe i display.

Vanderbilt har pratat om att troligen göra något åt detta i framtida releaser.

Hoppas det kan funka :)
 
RilleRock
Vespa skrev:
Ny IP-adress, men den gamla kvar i MAP. Hur ändrar jag detta?
Jag förutsätter du kör DHCP.
Och då har centralen blivit tilldelad en IP-adress som syns i map.
Den skall du använda för att kunna logga in i centralen.
Du kan låsa den adressen i routern så centralen alltid har samma adress.
 
Yes funkar nu. Bara lite svårt att hitta i menyerna i MAP.
Tack för hjälpen ��
 
RilleRock
Vespa skrev:
Yes funkar nu. Bara lite svårt att hitta i menyerna i MAP.
Tack för hjälpen ��
Ja är man inte där så ofta så men skönt de löste sig :)
 
Jag behöver hjälp och hoppas att det går att ordna det jag vill åstadkomma.

Jag har magnetkontakt på dörren och en microbrytare för låskolven och vill få indikation på när dörren förblir olåst. (någon glömmer låsa)

1. Jag vill ha en händelse, t ex sms när dörren är olåst mer än X sekunder, eventuellt inte om en PIR ser person på insidan men det kanske blir överkurs.

2. Jag vill ha en utgång som indikerar när dörren är låst, dvs mikrobrytaren sluten. Denna kan jag låta styra en lysdiod.
 
Fått byta ut min central pga åskan, mer om det i en annan tråd.

Hade såklart ingen backup så bara göra om allt.
Nu har jag dock ett jävla problem, som jag vill minnas jag hade förra gången också.
Jag kommer inte åt centralen via nätverket. Ställde in den på DHCP så den har fått en IP-adress, gateway etc etc etc. Ser även i routern att den dyker upp, men jag får timeout oavsett om jag använder IE eller Chrome.

Som sagt, vill minnas det var något struligt förra gången också. Hjälp mig lite.
 
Glömt https://?
 
bygga_bo skrev:
Glömt https://?
Tyvärr inte....
 
En mjuk omstart av centralen hjälpte! Nu funkar det med webbgränssnitt!
 
Ytterligare en fråga.

Hur fasen lämnar man installatörsläge? Det står i MAP "Inst-läge aktivt" fast jag loggat ut från webgränssnittet.
 
RilleRock
Rena skrev:
Ytterligare en fråga.

Hur fasen lämnar man installatörsläge? Det står i MAP "Inst-läge aktivt" fast jag loggat ut från webgränssnittet.
De har inte att göra med om du är inloggad eller ej utan om installatör har behörighet att logga in.
Logga in som admin och inaktivera install.läge.
Är installatör inloggad blinkar map och adressenheter rött.
 
RilleRock
Golla skrev:
Jag behöver hjälp och hoppas att det går att ordna det jag vill åstadkomma.

Jag har magnetkontakt på dörren och en microbrytare för låskolven och vill få indikation på när dörren förblir olåst. (någon glömmer låsa)

1. Jag vill ha en händelse, t ex sms när dörren är olåst mer än X sekunder, eventuellt inte om en PIR ser person på insidan men det kanske blir överkurs.

2. Jag vill ha en utgång som indikerar när dörren är låst, dvs mikrobrytaren sluten. Denna kan jag låta styra en lysdiod.
Du skapar en händelse, lägg till villkoren ovan och knyt händelsen till en mappinggates.

Den mappinggate du valt väljer du på en utgång som dels styr dioden samt ett mellanrelä som växlar in på en egen sektionsingång som är 24h.
 
RilleRock skrev:
De har inte att göra med om du är inloggad eller ej utan om installatör har behörighet att logga in.
Logga in som admin och inaktivera install.läge.
Är installatör inloggad blinkar map och adressenheter rött.
Var fasen hittar jag det? Är inloggad som Engineer, hittade något under SPC Pro-fliken och tog bort bocken, kvarstår dock i displayen.

Nu fattar jag hur man skall göra, men om jag tar bort bevilja åtkomst för installatör kan jag inte använda webgränssnittet.
Vill minnas jag inte hade någon text i displayen innan som sa att installatörsläget var beviljat....
 
Redigerat:
Fler frågor, på K420 lyser X-buss dioden konstant, även när man inte är i installatörsläge.

Hur får man bort detta? Beror tydligen på att man anslöt i fel ordning m el resp x-buss.
 
RilleRock
Rena skrev:
Var fasen hittar jag det? Är inloggad som Engineer, hittade något under SPC Pro-fliken och tog bort bocken, kvarstår dock i displayen.

Nu fattar jag hur man skall göra, men om jag tar bort bevilja åtkomst för installatör kan jag inte använda webgränssnittet.
Vill minnas jag inte hade någon text i displayen innan som sa att installatörsläget var beviljat....
Ja de går att fixa såklart.
Under system/standarder/grade
Väljer du de sista: konfiguration av installatör

Systemegenskaper/installatör
Tillåt installatör och Tillverkarläge skall vara urbockade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.